נטפליקס פספסה במספר המצטרפים החדשים; המניה ירדה במסחר המאוחר

חברת הסטרימינג דיווחה על 1.75 מיליון משתמשים חדשים ברבעון הראשון של השנה ופספסה את התחזיות ביותר מחצי מיליון • הפתרון לבעיית שיתוף הסיסמאות בקרב משתמשים לא נראה באופק • כיצד מתכננת החברה למשוך לקוחות חדשים?

נטפליקס, בעיית שיתוף הסיסמאות בקרב משתמשים / צילום: Shutterstock
נטפליקס, בעיית שיתוף הסיסמאות בקרב משתמשים / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה הערב (ג') את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הראשון לשנת 2023. החברה דיווחה על הכנסות של 8.16 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים, לפי CNBC, שעמדו על 8.12 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 2.88 דולר למניה ועקפה את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 2.85 דולר למניה.

 לאחר פרסום הדוחות מניית נטפליקס  ירדה קלות במסחר המאוחר. 

מספר נוסף שצריך לעקוב אחריו בדוחות החברה הוא מספר המנויים החדשים. חברות הסטרימינג נמצאות בתחרות קשה במיוחד, מבחינת תוכן שימשוך את קשב הצופים ואת הכסף שלהם. שנת 2022 הייתה שנה קשה לנטפליקס - ברבעון הראשון דיווחה על ירידה במספר המנויים. אך מאז היא הצליחה לעקוף בכל רבעון את תחזיות האנליסטים. לפי הדוחות הקודמים, לנטפליקס יש 230.75 מיליון משתמשים, כעת היא מדווחת על 1.75 מיליון משתמשים חדשים ברבעון הראשון של השנה, כלומר מתחת לתחזיות שעמדו על 2.3 מיליון.

לקראת דוחות חברות הטכנולוגיה בוול סטריט: "אנו מגיעים עם ציפיות נמוכות" | ניתוח 
כשל שוק או הזדמנות: כך הפכו הקמעונאיות למשקיעות בסטארט־אפים
הבינה המלאכותית יודעת לעשות כמעט הכול - אבל לא לנצח את השווקים | פרויקט מיוחד

המצב הפיננסי של נטפליקס מושפע רבות מבעיה בוערת, אותה מנסים לפתור במסדרונות החברה: שיתוף הסיסמאות בקרב משתמשים. החברה מסרה בפברואר כי 100 מיליון משקי בית חלקו חשבונות במקום לשלם על מנוי משל עצמם. חברים ואנשים מחוץ לתא הביתי משתפים ביניהם את הסיסמה לחשבון הנטפליקס שלהם, וכך נטפליקס מאבדת משתמשים חדשים ואת הכסף שהיו יכולים להכניס לקופתה. כדי להתמודד עם הבעיה הזו, נטפליקס גם ניסתה כמה פיצ'רים חדשים, חלקם עדיין בפיילוט. אך הפתרון עדיין לא נראה באופק. 

מוקדם יותר, נטפליקס הודיעה כי תסגור סופית את שירות משלוחי ה-DVD שלה בספטמבר השנה. בפוסט פרידה בבלוג של חברת הסטרימינג נכתב כמה משלוחי ה-DVD שלה שינו את הצורה בה אנשים צופים בתוכן בבית, מאחר שזה אפשר להם לשלוט ולבחור במה הם צופים. משלוחי ה-DVD "סללו את הדרך למעבר לסטרימינג", כתב המנכ"ל השותף של נטפליקס, טד סראנדוס, בפוסט.

הצליחה להתאושש בחודשים האחרונים

הטלטלות בנטפליקס השפיעו גם על מחיר המניה בשנתיים האחרונות. בשיא שלה, באוקטובר 2021, שווי השוק של נטפליקס עמד על 305.7 מיליארד דולר. במהלך 2022 המניה נקלעה לסערה והשווי צנח עד לכ-77 מיליארד דולר. בחודשים האחרונים היא מתאוששת ומתחילת השנה המניה עלתה בכ-15% לשווי השוק של 150 מיליארד דולר (לפני פרסום הדוחות הערב). 

נטפליקס מנסה למשוך משתמשים חדשים בעזרת השקת חבילות וכניסה לשווקים שבהם עוד לא פעלה. כדי להגדיל את ההכנסות החברה חייבת לבחון לעומק את שיעורי החדירה שלה במיקומים שבהם השירות לא בדיוק תפס. בעוד ששיעור החדירה של נטפיקס באמריקה ובקנדה עומד על-60%, באמריקה הלטינית הוא יורד לכ-40%, במערב אירופה מסתכם ב-30% וביפן בלא יותר מ-17%. בחודשים האחרונים יצאה ענקית הסטרימינג בחבילת חודשית מוזלת הכוללת פרסומות, במחשבה שתצליח כך למשוך לקוחות חדשים או להחזיר לקוחות שביטלו את המנוי בשל עלותו. 

הדוחות הערב הם של רבעון ראשון מלא מאז שהשיקה את החבילה המוזלת, שזמינה בארה"ב, בבריטניה, בקנדה, ביפן, בגרמניה ובעוד מספר שווקים בעולם. אנליסטים העריכו כי החבילה תסייע לנטפליקס להוסיף 3.2 מיליון מנויים גלובליים ברבעון.