בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מיקרוסופט ואינטל ירדו לקראת הדוחות

מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של כ-0.2%, הנאסד"ק ירד בכ-0.3%, ומדד ה-S&P 500 רשם עלייה של כ-0.1% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות • מניות האנרגיה עלו במקביל לעליות במחירי החוזים על הנפט • בארה"ב מצפים לדוחות ענקיות הטכנולוגיה השבוע, לצד נתוני מאקרו חשובים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום מסחר רגוע עבר על המשקיעים והסוחרים בוול סטריט, לקראת פרסום דוחות ענקיות ההייטק בימים הקרובים. מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של כ-0.2%, הנאסד"ק ירד בכ-0.3%, ומדד ה-S&P 500 רשם עלייה של כ-0.1%.

מיקרוסופט , אמזון ואינטל  איבדו גובה לקראת פרסום דוחותיהן. גם טסלה , עליבאבא ו-איי.טי אנד טי  רשמו ירידות בולטות.

בקרב המניות הישראליות רשמו ירידות בולטות סנטינל וואן , וויקס, לייבפרסון , צים, פייבר , פריון ולמונייד. מנגד, אלביט מערכות  ומובילאיי  רשמו עליות חדות.

21:14

מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה מזערית, הנאסד"ק יורד בכ-0.3% ומדד S&P 500 נסחר ביציבות.

מניות האנרגיה עולות במקביל לעליות של כ-1.3% במחירי החוזים על הנפט. עליות בולטות רושמות הליברטון , אפאץ' אנרג'י, אקסון מובייל , דבון אנרג'י  ומרתון פטרוליום .

20:05

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס שומר על יציבות, הנאסד"ק יורד בכ-0.6% ומדד S&P 500 נסוג בכ-0.2%.

מניית פירסט ריפבליק בנק  קופצת בכ-7% לקראת פרסום דוחות הבנק לאחר סיום המסחר. מנגד, פירסט סולאר  צונחת בעקבות הורדת דירוג ההמלצה למניה על ידי כלכלני סיטי.

מניות פורד  ו-GM עולות בין השאר על רקע המלצה חיובית של כלכלני ג'יי.פי מורגן.

18:45

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. בוול סטריט ירידות - מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.1%, הנאסד"ק בכ-0.8% ומדד S&P 500 נסוג בכ-0.3%.

ירידות בולטות רושמות בין השאר טסלה, מיקרוסופט , עליבאבא, ופירסט סולאר ובקרב המניות הישראליות וויקס , סייברארק , למונייד , צים, מאנדיי, פריון ופאגאיה.

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב רושמות ירידות של 4-5 נקודות בסיס. תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על 3.52% ותשואת האיגרת לשנתיים על כ-4.14%.

17:10

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2% ואילו הנאסד"ק רושם ירידה קלה. 

עליות בולטות רושמות בין השאר נטפליקס , אמזון, אלביט מערכות  ומדטרוניק. מנגד, ירידות חדות רושמות בין השאר פירסט סולאר , צים , סנטינל וואן , פריון נטוורק  , מאנדיי  ולייבפרסון.

16:31

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2% ואילו הנאסד"ק רושם ירידה קלה. 

קוקה קולה  עולה בכ-1.3% לאחר שפרסמה היום דוחות ואילו מיקרוסופט  יורדת לקראת פרסום דוחותיה מחר.

15:30

מגמה מעורבת באירופה וירידות של כ-0.1% במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

במסחר במוקדם בניו יורק רושמת טסלה  ירידה של כ-1%. אמזון , שתפרסם דוחות ביום חמישי לאחר סיום המסחר, רושמת עלייה קלה. 

14:05

קוקה קולה  עולה ב-1.5% במסחר המוקדם לאחר שעקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעוניים שלה, בין השאר הודות להעלאות המחירים שלה בתקופה האחרונה. ענקית המשקאות דיווחה על רווח מתואם למניה של 68 סנט (הצפי היה 64 סנט) על הכנסות של 10.96 מיליארד דולר (כשהתחזית הייתה 10.8 מיליארד דולר). המכירות נטו עלו ב-5% ל-10.98 מיליארד דולר.

בתוך כך המדדים באירופה התייצבו ונסחרים סביב רמות הפתיחה, וגם בוול סטריט הצטמצמו הירידות של החוזים העתידיים לכ-0.1% בלבד.

12:00

בורסות אירופה והחוזים בוול סטריט ממשיכים להיסחר במגמה שלילית מתונה. באסיה מדד הנג סנג ננעל בירידה של 0.8%.

בשוק הנפט השתנה הכיוון וכעת נרשמת יציבות במסחר על החוזים העתידיים. נפט מסוג ברנט נסחר סביב 81.7 דולר לחבית ונפט אמריקאי תמורת 77.9 דולר לחבית.

אתמול חברת שיווק מוצרי הבית האמריקאית בד בת' אנד ביונד  הגישה בקשה לפשיטת רגל (צ'פטר 11), והודיעה שהחלה להנזיל נכסים, לאחר שנכשלו ניסיונות לגיוס הון עצמי, במטרה לשמור על העסק חי. ביום חמישי צנחה מנייתה בכ-48%, ושווי השוק שלה עומד כעת על 353 מיליון דולר - שפל של כל הזמנים. בכך נמחקו העליות שרשמה בינואר ובפברואר, שהכפילו את שוויה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות, בדומה למגמה בשוק המקומי. מדד דאקס הגרמני יורד בכ-0.1%, קאק הצרפתי מאבד 0.3% ופוטסי הבריטי יורד ב-0.4% - וכך גם מדד יורוסטוקס 50 הכלל אירופי.

באסיה מדד ניקיי ננעל בעלייה של 0.1% וכך גם מדד הדגל הטייוואני, בסידני נרשמה ירידה של 0.1% ובשנגחאי נחתך המדד ב-0.8%. הירידה של מדד הנג סנג בהונג קונג מעמיקה וכעת הוא יורד ב-1.4%.

בוול סטריט התחזקו במעט הירידות במסחר על החוזים העתידיים, והחוזים על שלושת מדדי המניות העיקריים יורדים עתה בכ-0.5% כל אחד.

09:05

חברת שבבי הזיכרון הישראלית וויביט, שנסחרת בסידני, השלימה גיוס של כ-40 מיליון דולר בהנפקת מניות נוספות בבורסה האוסטרלית. כספי הגיוס ישמשו להאצת מסחור טכנולוגיית הזיכרון ההתנגדותי (ReRAM) ולהידוק שיתופי פעולה עם יצרנים מובילים.

07:55

באסיה המגמה בעיקר שלילית בשעה זו, אך הירידות בשיעורים מתונים. מדד ניקיי בטוקיו בולט בניגוד למגמה בעלייה של 0.2%, מדד שנגחאי יורד בכ-0.2%, שנזן ב-0.4%, הנג סנג מאבד 0.6% והקוספי משיל 0.9%.

היתרון על המדדים בת"א והחשיפה לדולר: תשואות חריגות למסלולי ה-S&P 500 בפנסיה ובהשתלמות | ניתוח
מדד S&P 500 נתקל בתקרת זכוכית. האם הוא יפרוץ אותה? | ניתוח טכני
טבע שילמה מעל מיליארד שקל לבכיריה בעשור שבו איבדה מניית החברה כ-70% 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסוגים בכ-0.3%. תשואות האג"ח הממשלתיות רושמות ירידות מזעריות. תשואת האיגרת ל־10 שנים עומדת על 3.56% ותשואת האיגרת לשנתיים על כ־4.17%.

עונת הדוחות בארה"ב תיכנס השבוע להילוך גבוה, כששורת חברות גדולות יפרסמו דוחות כספיים. מיקרוסופט ואלפאבית (גוגל) יפרסמו בשלישי, מטא (פייסבוק) ברביעי ואמזון ואינטל בחמישי. כולן לאחר סיום המסחר. לפי הערכות מיקרוסופט  תציג רווח של 2.23 דולר למניה ברבעון הראשון של 2023 על הכנסות של כ־51 מיליארד דולר, ואלפאבית  רווח של 1.06 דולר למניה על הכנסות של כ־69 מיליארד דולר. לגבי מטא , הערכות הן לרווח של 2.03 דולר למניה ברבעון והכנסות של כ־27.6 מיליארד דולר. אינטל , הנמצאת במשבר, צפויה להציג הכנסות של כ־11 מיליארד דולר והפסד של 15 סנט למניה. הצפי לגבי אמזון  הוא לרווח של 25 סנט למניה (עלייה של 19% בהשוואה לאשתקד) כשההכנסות צפויות לצמוח ב-6.8% לרמה של 124.4 מיליארד דולר.

בשוק הנפט נרשמות ירידות של עד 1.5% במחירי החוזים, לאחר שבשבוע שעבר ירדו המחירים ביותר מ־5%. מחיר הנפט מסוג ברנט - 80.7 דולר לחבית והנפט האמריקאי יורד ל-76.8 דולר לחבית.

הזהב ממשיך במגמה השלילית לאחר שצנח ביותר מ־1% ביום שישי, ונסוג בעוד 0.2% לרמה של 1,978 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות קלות. הביטקוין נסחר סביב 27.7 אלף דולר והאת'ריום נסחר ברמה של 1,863 דולר.

בין נתוני המאקרו העולמיים שיתפרסמו השבוע ניתן לציין את מדד אמון הצרכנים בארה"ב, נתוני המכירות הקמעוניות בקנדה, החלטת ריבית בטורקיה, שיעור האבטלה, מדד המחירים לצרכן ונתוני צמיחה בגרמניה ובצרפת, התמ"ג בדרום קוריאה ומדד המחירים לצרכן באוסטרליה.

ביום חמישי יתפרסם בארה"ב נתון התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) לרבעון הראשון של שנת 2023. קונצנזוס האנליסטים הוא לצמיחה של 2%. שיעור האינפלציה הנגזר מהתמ"ג צפוי לרדת מ-3.9% ברבעון הקודם ל-3.8%. ביום שישי יתפרסם נתון התמ"ג גם בגוש האירו, שם צפויה צמיחה של 0.2% ברמה רבעונית ושל 1.4% בקצב שנתי (לעומת צמיחה של 1.8% ברבעון הקודם).

ביום שישי יפורסם גם מדד ה-PCE, מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית - שהוא מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד. הכלכלנים מעריכים עלייה של 0.3% במדד בחודש מרץ, כך שהקצב השנתי יואט מ-4.6% בפברואר ל-4.5%.עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, צעריך כי לצד הצפי לעלייה נוספת בריבית בארה"ב ובגוש האירו בחודש מאי, נתוני האינפלציה שפורסמו לאחרונה תומכים בעלייה נוספת של רבע נקודת אחוז בריבית בנק ישראל בהחלטה הבאה במאי.

שנון אהרן, אנליסטית מחקר ב-Global X, מעריכה כי נסיקת מניות השבבים הייתה "חזקה ומהירה מדי". "עונת הדוחות משקפת עד כה היחלשות של הצרכן, כפי שהשתקפה לאחרונה בנתוני המאקרו. הירידה ברווח של טסלה לא מפתיעה, וזאת לאור התגברות התחרות בשוק המכוניות החשמליות שמובילה להורדות מחירים".

"התחזית הנמוכה מהצפוי של יצרנית השבבים הטאיוונית TSMC  מעידה על הירידה בביקושים בתעשיית השבבים. נראה שהראלי של מניות השבבים מתחילת השנה היה חזק ומהיר מדי, והוא ניזון מתוך הציפייה שתחום הבינה המלאכותית יאיץ את הביקושים. ואולם, נראה שהיחלשות הצרכן וההרעה המאקרו-כלכלית מכבידים עדיין על התעשייה", היא מעריכה.