פינוי-בינוי בפתח תקווה: "מינהלת התחדשות עירונית שהוקמה עזרה לקידום הפרויקט"

14 בנייני מגורים ייהרסו בשכונת עמישב בפתח תקווה • היזם יקבל 189 יחידות דיור שיוכל למכור, כאשר מחירה ההתחלתי של דירת 3 חדרים יעמוד על 2.1 מיליון שקל • מה יקבלו בעלי הדירות?

פרויקט צלח שלום בפתח תקווה / הדמיה: איוולב מדיה
פרויקט צלח שלום בפתח תקווה / הדמיה: איוולב מדיה

סיפור הפרויקט:

פרויקט הדרים הירוקה בפתח תקווה נמצא בשכונת עמישב, על הגבול עם שכונת הדר גנים. הפרויקט הוא מסוג תמ"א 38/2, ובמסגרתו ייהרסו 14 בנייני מגורים ו־56 דירות, בשטח של 50 מ"ר (חלקן הורחבו עם השנים והגיעו ל־80 ־90 מ"ר ויותר), ובמקומם ייבנו 245 דירות בשבעה בנייני מגורים חדשים. 

המכירה שמשקפת את ההאטה בנדל"ן: בכמה נרכש בית בכפר יונה? | עסקאות השבוע
שוק הדיור נכנס לקיפאון? גם נתונים הם עניין של פרספקטיבה | דרור מרמור, טור סופ"ש

שכונת עמישב הוקמה ב־1951 בשם מעברת פתח תקווה. "השכונה נמצאת בדרום מזרח העיר, בין צומת 742 לצומת סגולה. היא נקראה במקור עמישב, אך היום היא חלק משכונת הדר גנים אחרי שהתרחבה", אומר אחד מבעלי הדירות בפרויקט, ששוחח עם גלובס. "הבניינים בשכונה וכל השירותים הקהילתיים נבנו בשנות ה־40 וה־50 אז היא הייתה מעברה ליוצאי צפון אפריקה ואסיה".

לדבריו, הוא רכש את דירתו לפני שלוש שנים, והמחיר ששילם עבורה כבר גילם את פוטנציאל התמ"א של הבניין. "הבניין הוא 'רכבת' של שתי קומות, שעומד להתפורר. אין ממ"ד והיו תקלות בצנרת, הרבה פיצוצים, רטיבות. הוא היה במצב רעוע שצריך להרוס", אומר הדייר.

בעל הדירה מספר שהתהליך ארך כ־10 שנים, ולטענתו הסיבה לכך היא שהרשות המקומית לא דחפה ולא קידמה פרויקט תמ"א בעיר. לדבריו, "רק בארבע השנים האחרונות, עם הקמת מינהלת ההתחדשות העירונית, התהליך התקדם. המינהלת מלווה, מייעצת ודוחפת, והנוכחות שלה מאוד חשובה", הוא אומר. "מצד הדיירים לא הייתה התנגדות, להפך, הם רצו בפרויקט כי הבניינים היו במצב תחזוקתי ירוד".

התמורה ליזם:

189 יחידות דיור שיוכל למכור. בהתאם לדוח אפס מדצמבר 2021 שווי הפרויקט הוערך ב־364 מיליון שקל. לדברי דניאל פוני, מנהל חטיבת ההשקעות בברק פיננסים, בהתבסס על המכירות בפועל עד כה ונתוני השוק, שווי הפרויקט עומד היום על כ־450 מיליון שקל.

מחירי שיווק: דירות 3 חדרים החל מ־2.1 מיליון שקל, 4 חדרים החל מ־2.55 מיליון, דירות 5 חדרים החל מ־3.1. דירות גן 3.7 ודירות גג 4.3 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

דירות 4 חדרים חדשות, בשטח של 94 מ"ר, עם מרפסת 9 מ"ר, חניה ומחסן.

לו"ז:

היתר התקבל באחרונה, לפני ימים אחדים הסתיים פינויי הדיירים, השטח גודר ובולדוזרים צפויים לעלות על הקרקע בקרוב

הפרויקט: תמ"א 38/2

המצב הישן: 14 בניינים, 56 יח"ד

המצב החדש: 7 בניינים חדשים עם 245 יח"ד

היזם: חברת נופך דניאל, בבעלות משותפת של קבוצת דניאל וקבוצת ברק פיננסים

האדריכל: CityBee

עו"ד בעלי הדירות: עו"ד חגי רייכטלר

עו"ד יזם: משרד גולדפרב