מי אתם? כך תמתגו את עצמכם בשבעה צעדים

מומח למיתוג ומאמנת דייטים חברו יחד כדי ליצור תהליך מובנה למיתוג אישי, הנשען על מחקרים אקדמיים עדכניים • המטרה: לשלוט טוב יותר בתדמית המקצועית והאישית שלכם

מי אתם? כך תמתגו את עצמכם / צילום: Shutterstock
מי אתם? כך תמתגו את עצמכם / צילום: Shutterstock

אודות מגזין הניהול של הרווארד (HBR)

מגזין הניהול של אוניברסיטת הרווארד יוצא לאור מזה מאה שנה ומאגד מאמרים מבוססי מחקר ונתונים. עם כותביו נמנים מיטב המומחים הבינלאומיים לניהול ולעסקים במגוון תחומים, ובהם מנהיגות, משא ומתן, אסטרטגיה, שיווק, כספים ותפעול. מאמרי Harvard Business Review מתורגמים ומתפרסמים בגלובס שלוש פעמים בשבוע: בימים שני, רביעי וחמישי (מגזין G).

אודות הכותבות

ז'יל אברי היא מרצה בכירה למינהל עסקים ולניהול בבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד; רייצ'ל גרינוולד היא שדכנית מקצועית ומאמנת דייטינג. היא גם מכהנת כיועצת לסטודנטים בבית הספר למינהל עסקים של הרווארד

מיתוג אישי הוא נוהג מכוון, אסטרטגי שבו אתם מגדירים ומבטאים את הצעת הערך שלכם. ולמרות שאנשים לרוב מטפחים בתשומת לב את התדמית הציבורית והמוניטין שלהם, חיפושים ברשת וברשתות חברתיות הרחיבו מאוד את הקהל הפוטנציאלי למאמצים כאלה.

אנחנו - מנהיגה במחשבה מיתוגית ומתווכת מקצועית וקואצ'רית לדייטינג - חברנו כדי למפות תהליך של מיתוג אישי שמבוסס על המחקר האקדמי החדש ביותר לגבי מיתוג, סיפור המיתוג וניהול מותג, וכן על עשרות שנים של ניסיון מעשי בסיוע לאנשים לבנות את הדימויים המקצועיים והאישיים שלהם. בגישה שלנו יש שבעה שלבים.

הגדירו את המטרה שלכם. ראשית אתם צריכים חזון לטווח ארוך והגדרת משימה. איזה הבדל הייתם רוצים לעשות לקהלים החשובים לכם, אישית ומקצועית, ואיזה ערכים הייתם רוצים לגלם כשאתם עושים זאת?

התחילו על ידי זיהוי "הקו החוצה" שלכם. חשבו על המשמעות שלכם לאחרים, זו המוטמעת בחוויות, החלטות ופעולות העבר. שאלו את עצמכם איך ומתי חייתם את החיים שחייתם, וחפשו כל עניין, יכולת או מאפייני אופי עקביים שיוכלו להוביל אתכם גם בעתיד. אחר כך חקרו איך הם מתחברים למשימה, לתשוקות ולמטרות שלכם על ידי כתיבת הצעת ערך אישית, הצהרה שיש בה ארבעה מרכיבים: הקבוצה אליה תפנו, מה אתם מקווים לספק, הקבוצה התחרותית והיכולות שמבדלות אתכם ממנה.

בדקו את הנכסיות של המותג האישי שלכם. זהו ונתחו את המותג שיש לכם כדי שתוכלו לבנות עליו או להעביר אותו כך שיישאר נאמן להצעה הייחודית שאתם מציעים. חשבו על חומרי הגלם שאתם עובדים איתם, כולל מודעות, קשרים ומשמעות.

ראשית, קטלגו את התארים והתעודות שלכם. קו המתאר של הקשרים החברתיים שלכם ומערכות היחסים בקבוצות וארגונים שונים. זה יעזור לכם להעריך את הרמה של ההון החברתי שלכם ולמנף אותה. שנית, נתחו את ההון התרבותי שלכם - המומחיות שפיתחתם בחינוך שלכם, בתחביבים ובתחומי עניין שמאפשרים לכם לפעול בסביבות שונות.

אחר כך עשו רשימה של שמות תואר או משפטים תיאוריים שלוכדים את האני האמיתי שלכם, כולל דברים חיוביים ושליליים. היו ספציפיים ככל האפשר. לבסוף, העריכו אם ההערכה העצמית שלכם עולה בקנה אחד עם זהות המותג שאתם רוצים לטפח.

בנו את הנרטיב האישי שלכם. מותג אינו רק אוסף של תיאורים הצפים במוחות אנשים אחרים; הוא בנוי על הסיפורים בעלי המשמעות שאתם מתקשרים והקהל שלכם קולט. זהו, בנו ודייקו את הנרטיבים שיעבירו את הסיפור של המותג שלכם.

גלמו את המותג שלכם. כל אינטראקציה חברתית יכולה לקרב את המותג או להרחיק אתכם מהאידאל. לכן חשוב להיות מודעים למסרים שאתם שולחים. שקלו איך אתם עונים על שאלה פשוטה כמו "מה שלומך?" ששאל אחד העמיתים. אם תענו "אני מותש, העבודה מלחיצה והיו מלא פקקים", אתם מחמיצים הזדמנות לחזק מרכיבים מושכים. אם במקום זה תענו "התנועה הייתה מעט עמוסה, אבל השתמשתי בזמן כדי להאזין לפודקסט מעניין על יצירתיות ובכוונתי לשתף אותו עם צוות השקת המוצר", תשדרו חיוביות, פרודוקטיביות ורצון ללמוד.

תקשרו את הסיפור של המותג שלכם. הצעד הבא הוא ליצור "תוכנית תקשורת" שמגדירה את הערוצים דרכם תעביר באופן רשמי את המותג שלכם לאחרים. שקלו איך אתם יכולים להשתמש בתקשורת כדי להפיץ את הסיפורים שלכם. המטרה היא להגביר מודעות והבנה בקרב הקהלים שלכם.

 

חשבו על תמהיל המדיה שבו תשתמשו ומה הדרך הטובה ביותר למנף פלטפורמות שונות. זכרו להתאים את הטקטיקות שלכם לקהל היעד ואיך האנשים האלה צורכים מדיה. לדוגמה, אם אתם רוצים שחברות Fortune 500 יעסיקו אתכם כיועצי תעופה, לבקש ממשפיען בתעשייה להעלות בלינקדאין מאמר על תעופה שכתבתם למגזין מסחרי יביא לכם תוצאות טובות יותר מאשר פוסט בפייסבוק על ביקור שביקרתם במוזיאון תעופה.

הפכו את המותג לחברתי. מיתוג אישי אינו חוויה אינדיבידואלית; אתם צריכים שאחרים ישתפו את הסיפורים שלכם, זה יגביר את האמינות שלכם ויעזור להגיע לקהלים חדשים. זהו מי הם שומרי הסף, המשפיענים והקהילות שאתם יכולים לגייס כדי לעזור לכם.

שומרי סף הם אנשים המחזיקים במפתחות להצלחה שלכם. הם עשויים להיות שופטים בפרס חשוב שאתם חושקים בו או חברי וועדת חיפוש לתפקיד שהייתם רוצים. משפיענים כוללים אנשים עם מומחיות, סמכות, מעמד חברתי או מערכות יחסים אישיות המאפשרות להם להניע אחרים. יש להם עוקבים פעילים ומחויבים והם יכולים לספק לכם את הפלטפורמות הנוספות לסיפורים שלכם. ההמלצות או הדירוגים שלהם ייתנו לכם לגיטימיות.

מקדמים מושקעים אקטיבית בהצלחתכם ועוזרים לתקשר את המותג האישי שלכם. הם כוללים מנטורים מקצועיים, מגייסים, בוסים, חברים, אנשי קשר ומכרים שיחברו אתכם לריאיונות. קהילות מותג אישיות הן קבוצות באינטרנט או מחוץ לה, מועדונים או שווקים דרכם אתם יכולים למצוא אנשים ששותפים למשימה ולתחומי העניין שלכם או המחפשים את הערך שאתם יכולים לספק. קבוצות מסחר, לוחות עבודות ומועדוני בוגרים כולם דוגמאות לקהילות מסוג זה.

העריכו מחדש ודייקו את המותג שלכם. מיתוג אישי הוא תהליך מתמשך. תצטרכו להעריך איך הצעת הערך והנרטיבים שלכם מתאימים להקשר האישי והמקצועי ואיך הם מתקבלים, ואז תדייקו אותם בהתאם. אנו ממליצים על בדיקה שנתית כדי למצוא פערים שניתן למלא ונקודות חוזק שניתן לבנות עליהן.

© Harvard Business School Publishing Corp