מעלה הילוך במרוץ: הבינה המלאכותית של גוגל נפתחת לעולם

אחת ההכרזות הגדולות של הערב, קשורה למתחרה הגדולה שלה ל-Chat-GPT של מיקרוסופט ו-OpenAI: החברה הודיעה כי מודל הבינה המלאכותית השיחתי שלה, Bard, יהיה זמין במעל ל-180 מדינות, ביניהן ישראל • גוגל הודיעה כי מעל ל-40 שפות יהיו נתמכות בבארד, וגם עברית ברשימה

סונדר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, LM Otero
סונדר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, LM Otero

ענקית הטכנולוגיה גוגל  קיימה הערב (ד') את כנס המפתחים השנתי שלה, Google I/O, וחשפה איך היא מתכוונת לנצח במרוץ הבינה המלאכותית מול ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט . בפתיחת האירוע, מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, אמר כי הגישה שלהם לבינה מלאכותית תהיה "זהירה ואחראית", במענה למבקרים החוששים מדהירה לכיווני הבינה המלאכותית.

אחת ההכרזות הגדולות של הערב, קשורה למתחרה הגדולה שלה ל-Chat-GPT של מיקרוסופט ו-OpenAI. גוגל הודיעה הערב כי מודל הבינה המלאכותית השיחתי שלה, Bard, יהיה זמין במעל ל-180 מדינות ויוסר מרשימת ההמתנה.

גוגל אישרה לגלובס כי ישראל נמצאת ברשימת ה-180 המדינות. בנוסף לכך, גוגל הודיעה כי מעל ל-40 שפות יהיו נתמכות בבארד, וגם עברית ברשימה. זו הכרזה משמעותית הרבה יותר חשובה - שכן המערכת תהיה זמינה בעברית ותתמוך בצורה עמוקה יותר בשפה.

יתרה מכך, המערכת כעת יודעת יותר -20 שפות תכנות (בין היתר, גם פונקציות של גוגל שיטס). המערכת תדע לספק גם שיפורים לקוד שנכתב או אפילו הסברים על קוד שנכתב כבר. שילוב נוסף מאוד מתבקש, הוא הוספת אלמנט של תמונות ל-Bard , לדוגמה: לכתוב תיאור מצחיק לתמונה שהועלתה למערכת.

פיצ'אי אף הכריז על מודלי שפה גדולים חדשים, PaLM 2. לדבריו כ-25 מוצרים כבר משתמשים במודל הזה.

הכיוונים העתידיים של גוגל

לצד זאת, גוגל חשפה את הכיוונים העתידיים שלה - איך תנסה לשפר את השימושים הרגילים בשגרה. בשירות הדואר האלקטרוני שלה, ג'ימייל, היא תשלב את הכלים כך שישפרו את הפעולות של הצרכן. לדוגמה, אפשר לבקש החזר מחברת התעופה - בזה שתבקשו זאת מגוגל והמערכת תכתוב טיוטה על סמך פרטי הטיסה שלכם. גוגל כאן למעשה פועלת בצורה חכמה במיוחד, שכן המידע כבר קיים במערכות שלה, והיא רק צריכה להתאים אותו לשימושי הבינה המלאכותית.

דוגמה נוספת שגוגל מציגה איך הבינה המלאכותית הגנרטיבית משפרת גם תמונות. גוגל משיקה "עורך הקסם" - כך שלא מדובר רק בהעלמת אובייקט מהמסגרת, אלא הוספת חלקים לתמונה. אחת הדוגמאות שסיפקו הייתה להוסיף עוד מהספסל והבלונים לתוך התמונה, והכלי יידע "לתקן" את מה שחסר.

איך זה ישולב ב-Workspace אף יותר? גוגל הדגימה בכמה צורות: ראשית, בדוקס, המערכת תדע לספק סיוע בכתיבת הטקסטים כפי שתדרשו. לדוגמה - להשתמש בדוקס בבינה מלאכותית כדי לכתוב תיאור לתפקיד שצריך לגייס בחברה: "תיאור תפקיד בדרג בכיר למעצב טקסטיל". במקרה של אקסל, אפשר לבקש מהמערכת לבנות טבלה עם המאפיינים הרלוונטיים, והמערכת תספק את הנדרש.

גוגל הכריזה אף על שלב יותר מתקדם מכך. מה קורה אם אתם לא יודעים מה לבקש מהבינה המלאכותית? גוגל רוצה להחליט בשבילכם גם את זה. על הבמה, החברה מציגה תצוגה מקדימה לכלי עתידי. אז הנה הדוגמה בתמונה: המערכת קוראת את מה שכתוב כבר בהודעה, והמערכת מציעה למטה כל מיני אפשרויות איך להמשיך את המסמך. גוגל מאפשרת לגשת להרבה מהפיצ'רים האלו בתצוגה מקדימה באזור Labs מיוחד.

גוגל גם דיברה רבות על איך היא משפרת את מנוע החיפוש שלה בעזרת הבינה המלאכותית. להבדיל ממיקרוסופט ששמה בבינג את כלי הבינה המלאכותית בצד, גוגל בוחרת לשים אותו בחלק העליון של המסך, לפני התוצאות המסורתיות. יופיע אזור עם צבע ברקע שם יהיה המענה בעזרת בינה מלאכותית. אפשר לראות איך גוגל מאפשרת עדיין תוצאות ממש, כדי להשאיר לה מקום לתוצאות ממומנות. כמובן שאפשר להעריך כי משתמשים לא יגללו לתוצאות עצמן. גוגל הציגה איך זה ייראה גם בסמארטפון.

במהלך האירוע, גוגל דיברה הרבה על אחריות של בינה מלאכותית. וכדי להראות שהיא לוקחת את זה ברצינות, היא דיווחה על הטמעת מאפיינים לתוך התוכן המיוצר. כשאפשר לייצר סרטונים עם פרצופים מסוימים או ליצור תמונות בעייתיות, גוגל רוצה לאפשר הטבעת סימוני מים ביצירות גנרטיביות ובמטא-נתונים כדי שיהיה אפשר לזהות בקלות שמדובר בתוכן בינה מלאכותית.

יתרה מכך, הם הדגימו זאת בעזרת שינוי בסרטון מצולם עם אודיו.

לקראת סיום האירוע, גוגל אף הכריזה על מכשירים פיזיים. החברה הכריזה על Google Pixel Fold. המכשירים לא מגיעים לישראל, אבל מה יש שם? שבב G2 של גוגל, החברה מתחייבת לזה שהוא המכשיר המתקפל הכי דק בשוק. מסך של 7.6 אינץ', ציר עמיד לדבריהם, עמידות בתקן IPX8 נגד מים. כמובן שגוגל משחקת על ריבוי משימות ופרודוקטיביות יותר גבוהה. מחירו יחל מ-1,799 שקל, וישווק לצרכנים בחודש הקרוב. חשוב לומר, אין ייבוא רשמי של הייבוא לישראל, ואין צפי לכך שישתנה.