שבוע 19: התחדשו ההפגנות נגד המהפכה המשפטית; ההפגנה המאורגנת בקפלן בוטלה

אחרי 18 שבועות ברצף, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית החליטו לבטל הערב את ההפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית בשל ההסלמה בדרום • חלק מארגוני המאבק הודיעו כי יפגינו בתל אביב, בצעדה היוצאת מכיכר דיזינגוף לרחוב קפלן • בנוסף התקיימו הפגנות בראש העין, בנס ציונה, בגבעתיים, בערד ובים המלח

הפגנה בכפר סבא נגד המהפכה המשפטית, היום / צילום: תמונה פרטית
הפגנה בכפר סבא נגד המהפכה המשפטית, היום / צילום: תמונה פרטית

20:30

מאות מפגינים הגיעו הערב לרחוב קפלן סמוך לקריית הממשלה. הצומת נחסם לתנועה אך העליות מנתיבי איילון במחלף השלום פתוחות.

הפגנה בקפלן נגד המהפכה במערכת המשפט, הערב / צילום: תמונה פרטית
 הפגנה בקפלן נגד המהפכה במערכת המשפט, הערב / צילום: תמונה פרטית

19:40

בהפגנה בצומת כרכור נעצרו שני מפגינים שחסמו את הכביש. המפגינים חוסמים לסירוגין את כביש 65.

בתל אביב מפגינים צועדים על רחוב קפלן ודיזינגוף וחוסמים לסירוגין את התנועה.

19:20

השבוע ה-19 למחאה: התחדשו ההפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית.

לאחר שמובילי המחאה ביטלו את ההפגנה המאורגנת בתל אביב הערב בשל המצב הביטחוני, הפגנות מתקיימות בשעה זו במוקדים רבים בהם תל אביב, חיפה וחדרה וכן צומת הגומא, צומת נהלל, עפולה, עתלית, טבעון, כרכור ובית השיטה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור, היום / צילום: תמונה פרטית
 הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור, היום / צילום: תמונה פרטית

בנוסף מתקיימות הפגנות בראש העין, בנס ציונה, בגבעתיים, בערד ובים המלח.

מאות משתתפים בצעדת תנועת "עומדים ביחד" בתל אביב נגד ההסלמה הצבאית בעזה. לדבריהם "ההסלמה הצבאית בעזה טובה רק לקומץ הפוליטיקאים שבשלטון ולקומץ הגנרלים והמתנחלים שהממשלה משרתת. אבל היא לא טובה לאנשים בישראל ובשטחים, לא טובה לילדים בשדרות ובעזה, ולא משרתת אף אדם שחי בארץ הזו. כשתסתיים המתקפה, אז המציאות הנוראה תישאר זהה, אבל קורבנות רבים ישלמו בחייהם. בין הקורבנות - ילדים ונשים פלסטינים שנהרגו בהפצצות".

הפגנה בכיכר דיזינגוף נגד המהפכה המשפטית / צילום: תמונה פרטית
 הפגנה בכיכר דיזינגוף נגד המהפכה המשפטית / צילום: תמונה פרטית

לאחר שבוטלה הבמה המרכזית והנאומים בקפלן, הודיעו חלק מארגוני המאבק כי יפגינו בתל אביב. צעדה יוצאת בשעה זו מכיכר דיזינגוף לקפלן. בין ארגוני המאבק שהודיעו שיפגינו הערב : 'החזית הורודה', 'אין מצב', 'קריים מיניסטר', 'התנועה הדמוקרטית האזרחית', 'קומי ישראל', 'צו 8 אזרחי'.

10:20

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית החליטו לבטל הערב את ההפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית בתל אביב בשל ההסלמה בדרום. זאת לאחר 18 שבועות ברצף בהן התקיימו הפגנות. ההחלטה התקבלה, בין השאר, על רקע הביקורת על קיום הופעתו של אביב גפן בפארק הירקון השבוע.

המשמעות היא שלא תוצב במה הערב ולא יתקיימו נאומים, כמדי שבוע, בצומת קפלן סמוך לקריית הממשלה. יחד עם זאת, חלק מארגוני המחאה הודיעו שיגיעו להפגין בכל זאת.

ההפגנה השבועית ברחובות תל אביב שמובילה "החזית הוורודה" צפויה להתקיים. בשעה 19:00 תצא הצעדה מכיכר דיזינגוף לרחוב קפלן, ובמהלכה ייחסמו רחובות.

מארגני המחאה נמצאים בימים האחרונים בקשר הדוק עם משטרת ישראל וגורמי הביטחון. לדבריהם, "דאגתנו הראשונה תמיד היא לביטחון אנשינו המגנים על הדמוקרטיה. לכן, מתוך האחריות לשלום אנשינו, החלטנו לדחות בשבוע את ההפגנה. אנחנו ממשיכים להיות עם האצבע על הדופק, אם נראה שהממשלה מקדמת שינויים הקשורים להפיכה המשטרית, נצא במלוא כוחנו לרחובות ישראל".

גם ההפגנות שתוכננו בנתניה, בראשון לציון, בחולון, ביבנה, ברעננה, בבאר שבע, במודיעין ובקריית אונו בוטלו הערב.

יחד עם זאת, במוקדים רבים מתכננים להמשיך להפגין. בחיפה צפויה הפגנה מרובת משתתפים במרכז חורב וצעדת מחאה למקום. הפגנות צפויות גם בקיסריה, אור עקיבא, ירושלים, בית שמש, פתח תקווה ובצמתים נהלל, העוגן, הגומא, מחניים וכברי בצפון.

בארגון הנשים "בונות אלטרנטיבה" הודיעו שיפגינו הערב באישור המשטרה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף במוקדים הבאים: רמלה, בית שמש, כפר סבא, צומת כרכור, גשר נעורים, קיסריה, חדרה, זיכרון יעקב, חיפה, טבעון, יקנעם, עתלית ובמוקדים הצפוניים.