פרקליט המדינה הכריע: לא יוגש ערעור על זיכוי רומן זדורוב

לאחר שריצה 15 שנות מאסר על רצח תאיר ראדה ז"ל ונמצא זכאי במשפט החוזר, הודיעה הפרקליטות כי לא תגיש ערעור על זיכויו של רומן זדורוב • בהודעת הפרקליטות נאמר כי "לא ניתן לבסס היתכנות משפטית ממשית להגשת ערעור על הכרעת הדין"

רומן זדורוב, הפרקליטות לא תגיש ערעור על זיכויו במשפט החוזר / צילום: גיל אליהו, "הארץ"
רומן זדורוב, הפרקליטות לא תגיש ערעור על זיכויו במשפט החוזר / צילום: גיל אליהו, "הארץ"

לאחר שבתי המשפט קבעו שלוש פעמים כי הוא אשם ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל בדצמבר 2006, בחודש מרץ האחרון זוכה רומן זדורוב במסגרת המשפט החוזר שנערך לו, לאחר שהספיק לרצות 15 שנות מאסר. 100 עדים העידו בתיק, הפרוטוקול נפרש על 6,000 עמודים, ופסק הדין כלל 704 עמודים. 

היום (א') הודיע פרקליט המדינה כי החליט שלא יוגש ערעור על הכרעת הדין המזכה של בית המשפט המחוזי בנצרת בעניינו של רומן זדורוב.

האם זדורוב יקבל פיצויים מהמדינה? כל מה שכדאי לדעת על הכרעת הדין | שאלות ותשובות 
בין משפט זדורוב למשפט נתניהו: שלוש הערות על הכרעת הדין המזכה

מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין ולאחר שורת דיונים שקיים פרקליט המדינה עם המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ואנשיה, צוות התביעה שניהל את התיק ופרקליטים בכירים נוספים.

"בתום הדיונים התגבשה המסקנה שלא ניתן לבסס היתכנות משפטית ממשית להגשת ערעור על הכרעת הדין. זאת, נוכח הכלל המשפטי שלפיו ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בממצאים עובדתיים שנקבעו בערכאה נמוכה יותר, כמו גם בקביעות הנוגעות למהימנות העדים או בהחלטה להעדיף עדות מומחה מסוים על פני מומחה אחר".