רפורמת השכירות יורדת מחוק ההסדרים, תקרת הפטור ממס תמשיך לעלות

פרק השכירות, הכולל בין היתר את חובת הדיווח על דירות מושכרות ואת העלאת תקרת הפטור ממס על דירה מושכרת, לא יהיה חלק מהתקציב לשנים 2023 ו־2024 • אבל באוצר בטוחים: זה יעבור בהמשך

מסתמן: פרק השכירות יפוצל מחוק ההסדרים ויקודם בנפרד / אילוסטרציה: Shutterstock
מסתמן: פרק השכירות יפוצל מחוק ההסדרים ויקודם בנפרד / אילוסטרציה: Shutterstock

עוד אחד מהפרקים המשמעותיים בחוק ההסדרים מוצא ממנו ולא ייכלל בו, במסגרת ההצבעה הקרובה על הצעת חוק התקציב לשנים 2023 ו־2024: פרק השכירות, סימן ג' מתוך פרק המיסוי בשוק הדיור בחוק ההסדרים - אשר כלל בין היתר חובת דיווח על דירה מושכרת והעלאה של הפטור ממס על דירה כזו - יפוצל מהחוק ויקודם בנפרד. כך נודע לגלובס.

הנוסח החדש של חוק קרן הארנונה בא לקראת הרשויות המקומיות
נתוני המדד מגלים: זה הסקטור שמושך את מחירי הדירות כלפי מעלה | אריק מירובסקי, פרשנות

ועדת הכספים של הכנסת עוד הספיקה בתחילת החודש לאשר לקריאה שנייה ושלישית את הפרק הזה, לצד פרק מיסוי המקרקעין שנשאר בחוק ההסדרים. כעת נראה כי קידומו לא יימשך, על רקע מאמצי הממשלה לאשר בהקדם את כלל סעיפי חוק התקציב וחוק ההתייעלות הכלכלית.

פרק השכירות כולל את סעיף הגדלת הטבת הפטור למשכירי דירות שהם גם שוכרים, שייהנו מפטור עד לתקרה בגובה 7,500 שקל לחודש לעומת תקרת פטור "רגילה" של 5,470 שקל; סעיף אשר קובע כי תקרת הפטור ה"רגילה" לא תהיה צמודה עוד למדד המחירים לצרכן; וסעיף הקובע חובת דיווח של משכירי דירות לרשות המסים - אחד המהלכים המרכזיים והמדוברים של חוק ההסדרים החדש.

כאמור, פרק זה יפוצל כנראה מחוק ההסדרים, ולא יקודם במסגרתו - מה שמקטין את הסיכויים שיאושר בקרוב, אם בכלל. נזכיר כי נושא חובת הדיווח על דירות מושכרות קודם גם בחוק ההסדרים הקודם, של ממשלת בנט־לפיד, וגם במקרה זה הוסר בסופו של דבר מחוק ההסדרים, ולא קודם בהליך מקביל לאחר מכן. גורמים במשרד האוצר מסרו לגלובס כי הם בטוחים שהפרק כן יאושר בסופו של דבר, על אף פיצולו, בהזדמנות קרובה בהמשך הדרך.