לולולמון משיק חנות ראשונה בישראל בהשקעה של 10 מיליון שקל

בקבוצת אירני, שקיבלה את הזיכיון הבלעדי למותג בגדי הספורט הקנדי לולולמון בארץ, מציינים כי מחירי הפריטים בישראל יהיו גבוהים ב-5% מהמחיר בארה"ב • רשת הסופרמרקטים קינג סטור, הפועלת בעיקר בחברה הערבית, פותחת סניף חדש בקניון קריית הממשלה ברמלה בהשקעה של 15 מיליון שקל • אירועים ומינויים

אנדרה מסטריני, מנכ''ל לולולמון שווקים בינלאומיים, ורוני אירני, יו''ר ומבעלי קבוצת אירני / צילום: איה ואבי צלמים
אנדרה מסטריני, מנכ''ל לולולמון שווקים בינלאומיים, ורוני אירני, יו''ר ומבעלי קבוצת אירני / צילום: איה ואבי צלמים

מותג בגדי הספורט הקנדי לולולמון פותח חנות ראשונה בישראל, בהשקעה של 10 מיליון שקל. החנות, שבקניון רמת אביב, מתפרסת על פני 550 מ"ר. בשלוש השנים הקרובות צפויות להיפתח עוד שבע חנויות ברחבי הארץ, שתיים מהן בתל אביב. במחצית הראשונה של 2024 יושק אתר איקומרס, ועד אז פריטי המותג יימכרו באתר האיקומרס של פקטורי54 במתכונת shop-in-shop.

בקבוצת אירני, שקיבלה את הזיכיון הבלעדי למותג בארץ, מציינים כי מחירי הפריטים בישראל יהיו גבוהים ב-5% בלבד מהמחיר בארה"ב. "לרוב, מותג אמריקאי מוכר לשוק בארה"ב במחירים זולים משמעותית משאר העולם. אנחנו הגענו למחיר מהפכני, נהיה בממוצע גבוהים יותר מהמחיר בניו יורק, על אף שהמע"מ שם עומד על 8%, אבל במחיר נמוך יותר מאשר בדובאי", מסביר רוני אירני, מבעלי קבוצת אירני.

"הצלחנו לעשות זאת לאחר שעבדנו עם לולו למון בצמוד, הסברנו את החשיבות בכך שהצרכן יקנה בישראל במקום לרעות בשדות אחרים. כשהם ראו כמה אנחנו מושקעים ורציניים בחנויות, בשיווק והמחיר, הבינו שיש להם פרטנר רציני, והלכו איתנו".

אירני מאמין במותג בין היתר בזכות הניסיון האישי שלו. "20 שנה אחרי שקניתי בעצמי את הבגדים של לולו למון הם לא נשחקו למרות הכביסות, בזכות הרמה של הבד, האיכות והעמידות. הבגדים עצמם מאוד 'שקטים', ולא צועקים עם לוגואים שנמאסים אחרי כמה זמן. המחירים מאוד נגישים, והאיכות הזו עם הדיפרנציאליות של המוצר, גורמים לאנשים להתאהב. יש פה סוג של אצילות שגורמת לאנשים להתאהב בהם".

בנוגע לשאלה האם הנחשקות של המותג בארץ קשורה לכך שלא ניתן היה להשיג אותו בחנויות פיזיות בישראל, הוא מסביר כי "יש משהו ברעיון שככל שמותג נדיר הוא נחשק יותר, אבל זה תעלול שיכול להחזיק כמה חודשים, ולא שנים של התפתחות. מדובר במותג שהשווי הבורסאי שלו קרוב ל-50 מיליארד דולר. בתחום הספורט הוא הגדול בעולם אחרי נייקי.

"השוק מבין שלא מדובר בטרנד או תופעה חולפת. הם נכנסו לארץ בשיקול דעת מאוד עמוק, אחרי שראו שהצרכנים הישראלים מאוד אוהבים את המותג, והם מבינים שישראל הפכה למדינה קוסמופוליטית.

"זו חברה שבערכים שלה יש סבלנות. האקסל הוא לא הדבר המרכזי, אלא העברת המסר, הנגשה לצרכן מבחינת המוצר, החנות והשירות, שמירת הערכים הקהילתיים. האתגרים האלו גרמו לנו לעבוד שנה וחצי על הפרויקט, ולייצר היכל של שקט, רוגע וסטייל בגובה העיניים".

לולולמון נוסדה ב-1998 על ידי צ'יפ ווילסון, בעיר ונקובר שבקנדה. החברה מפעילה ישירות כ-600 חנויות ברחבי העולם. בדוחות האחרונים שפרסמה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו הכנסותיה בעולם ב-2.8 מיליארד דולר, גידול של 30% לעומת הרבעון המקביל ב-2021. התוצאות האלו מספקות בסיס איתן לעמידה ביעדי תוכנית הצמיחה לחמש שנים של המותג, המדברים על הכפלת ההכנסות הבינלאומיות ביחס ל-2021 עד 2026.

קינג סטור מתרחבת לרמלה

שלושה חודשים אחרי שפורסם כי רשת הסופרמרקטים קינג סטור, הפועלת בעיקר בחברה הערבית, משקיעה 100 מיליון שקל בפתיחת סניפים חדשים ברחבי הארץ, היא פותחת סניף חדש בקניון קריית הממשלה שבעיר רמלה בהשקעה של 15 מיליון שקל. לפי דיווחי הרשת, בשעתיים הראשונות לאחר הפתיחה פקדו את הסניף כ-2,000 לקוחות.

הסניף החדש של רשת קינג סטור ברמלה / צילום: בכר נאסר
 הסניף החדש של רשת קינג סטור ברמלה / צילום: בכר נאסר

"אנחנו שונים מרשתות אחרות, ומאמינים שכדי לחזק את הכלכלה חשוב לתת צ'אנס אמיתי ליצרנים וליבואנים הקטנים", אומר מנכ"ל הרשת מג'די כתאני. "לכן, על המדפים שלנו ניתן למצוא את כל המוצרים המוכרים ועוד מגוון מוצרים שלא רואים בסופרים אחרים". עם זאת, מטעמים דתיים וערכיים הרשת אינה מוכרת משקאות חריפים ומוצרי טבק.

הרשת הוקמה ב-2010 כחברה משפחתית קטנה, וכיום עומדת עם 21 סניפים ברחבי הארץ. הסניפים הראשונים פעלו בעיקר באזור הצפון ובחברה הערבית, וכיום הרשת נמצאת גם בבאר שבע ובראש העין, ובקרוב בתל אביב-יפו.

מצנח הזהב

יונתן אלדן מונה לסגן נשיא בכיר ואחראי על קשרי משקיעים בקרן וינטג' של אלן פלד. קודם לכן כיהן כסגן נשיא בבלקרוק.

שקד יחיאל מונתה למנהלת קהילה ושותפויות של קרן ההון סיכון אמיתי ונצ'רס.

שקד יחיאל / צילום: אסף ברנר
 שקד יחיאל / צילום: אסף ברנר

רנין אנקר אבו-עיאדה, 32, מונתה לסמנכ"לית הכספים של יוניקורן הסייבר אורקה סקיוריטי.

רנין אנקר אבו-עיאדה / צילום: אסף עיני
 רנין אנקר אבו-עיאדה / צילום: אסף עיני

מיה גולדין מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש בקרפור ישראל. שי דגן מונה לסמנכ"ל תפעול.

שרית ריינר פרומקס, כלת פרס בטחון ישראל וסגנית נשיא במיקרוסופט, תמונה למנהלת טכנולוגיות ראשית בפיוניר.

אורן טפר מונה לסמנכ"ל המסחרי של נאייקס. ירון אהרון מונה לסמנכ"ל התפעול הראשי.

אורדע גרינשטיין מונתה לסמנכ"לית הכספים של מלונות בראון.

חדשות טובות

עמותת ישראלס, הפועלת למציאת תרופה ל-ALS ותומכת בחולים, ערכה ערב התרמה שבמסגרתו נתרמו כ-320 אלף שקל. במהלך האירוע נשאו דברים חתן פרס נובל ונשיא הכבוד של העמותה בעשור האחרון, פרופ' אהרן צ'חנובר, וכתב חברת החדשות של ערוץ קשת 12, משה נוסבאום.

אפרת כרמי, מנכ''לית ישראלס ומשה נוסבאום / צילום: אבשלום שושני
 אפרת כרמי, מנכ''לית ישראלס ומשה נוסבאום / צילום: אבשלום שושני

במסגרת תוכנית הפוסט דוקטורנטים של העמותה, שהגה פרופ' פרץ לביא, ניתן מענק מחקר בסך 150 אלף שקל לד"ר זאביק מלמד, אשר מקים מעבדה לחקר ALS באוניברסיטה העברית בירושלים. המענק ניתן בזכות תרומתה של משפחת דורי, שבנה דן דורי ז"ל חלה ב-ALS.