Wix צופה שיפור ברווחיות: "אנחנו עדיין תופסים את עצמנו כקטנים"

חברת אתרי האינטרנט הציגה דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון • הנשיא ניר זוהר: "הסביבה עדיין לא ודאית, ולכן אנו זהירים בהערכותינו. האינטרנט צומח יותר לאט, ואנחנו צומחים יחד איתו"

ניר זוהר, נשיא וויקס / צילום: שלומי יוסף
ניר זוהר, נשיא וויקס / צילום: שלומי יוסף

לאחר שמניית וויקס.קום נסחרה במגמה שלילית לאחרונה, בעקבות חששות בשוק שהחברה עלולה להיפגע מהתפתחות הבינה המלאכותית (AI), דוחות הרבעון הראשון שהיו טובים מהצפוי הובילו לעלייה במניה טרם תחילת המסחר בוול סטריט ברביעי. Wix, המנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים להקים ולנהל אתרי אינטרנט, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי 4.8 מיליארד דולר.

"הדוחות מדברים בעד עצמם, גם בהיבטים של הצמיחה שהייתה טובה מהמצופה וגם ברווחיות שמתקדמת מאוד יפה. אנחנו מרוצים מהכיוון ומקווים להמשיך בו", אמר נשיא החברה, ניר זוהר, במסיבת עיתונאים וירטואלית. בסוף הרבעון העסיקה החברה 5,006 עובדים, לאחר פיטורי 370 עובדים בפברואר, רובם ממחלקת התמיכה. זוהר אמר שאין תוכניות לסבב פיטורים נוסף בשלב זה.

הכנסות החברה ברבעון צמחו ב-9.5% ל-374 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היא צמצמה את ההפסד התפעולי ב-71% ל-33.3 מיליון דולר ואת ההפסד הנקי ב-95% ל-10.4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי עלויות התגמול ההוני לעובדים וסעיפים חשבונאיים אחרים, Wix הציגה שיפור ברווחיות הגולמית מ-62% ל-67%, ועברה מהפסד רווח נקי של 51.1 מיליון דולר, שהם 91 סנט למניה, גבוה מהתחזיות. התזרים החופשי הסתכם ב־25 מיליון דולר ובסיום הרבעון היו ל־Wix בקופה מעל 1.3 מיליארד דולר, לעומת חוב לטווח ארוך בסך 567 מיליון דולר למחזיקי אג"ח להמרה.

 

ברבעון השני Wix צופה צמיחה של 10%-12% בהכנסותיה ביחס לרבעון המקביל ל-380-385 מיליון דולר, ועל רקע תוצאות הרבעון הראשון היא מעלה מעט את התחזית השנתית ל־1.522-1.543 מיליארד דולר, צמיחה של 10%-11% לעומת 2022. החברה צופה שיפור ברווחיות ומעלה גם את תחזית התזרים החופשי השנתי (בניכוי הוצאות בניית המטה) ל-172-180 מיליון דולר. לדברי זוהר, הסביבה עדיין מאוד וולטילית ולא ודאית, ולכן Wix זהירה בהערכותיה.

לא חוששים מבינה מלאכותית

למרות מגמה חיובית מתחילת השנה, מניית Wix נחלשה בכ-6% מתחילת חודש מאי בשל חשש בשוק שה-AI המתפתחת במהירות תשנה את עולם בניית האתרים ותפגע ב-Wix. המנכ"ל אברהמי ניסה להרגיע כשכתב לאחרונה ברשת החברתית לינקדאין כי לבינה המלאכותית יש ערך רב בבניית אתרים, אך היא אינה מהווה תחליף לתוכנה שמנהלת את כלל הפעילות המקוונת של עסקים.

זוהר אומר כי "זה התחיל בדיווח לבורסה של Chegg, חברה אמריקאית שעוסקת בתוכן דיגיטלי לסטודנטים, לפיו Generative AI (בינה מלאכותית יוצרת) יכולה לסכן חלק מהביזנס שלה. סוחרים בשוק ניסו לעשות רשימה של חברות בסיכון והכניסו גם את Wix. אני בפירוש חושב שמאחר ש-Wix לא חברת ייצור תוכן, אלא שירותי תוכנה לדברים מאוד מורכבים, עם עומק של פונקציות עסקיות בתוך האתר, אנחנו לא מתאימים לרשימה הזאת. אבל זה חלק מהמציאות כחברה ציבורית, והתפקיד שלנו הוא לשכנע למה אין ממה לחשוש. בעלי המניות שלנו מבינים, אבל זה רעש בשוק".

לדבריו, "לנו יש מחלקת AI כבר קרוב לעשור והשקנו את ADI (פלטפורמת בניית אתרים מבוססת AI, ש.ח.ו) עוד ב־2016. יש הזדמנות עצומה במודלים של AI, כמו בשירותים שיפשטו ללקוחות חלק גדול מהפעולות, ויש דברים ש־AI לא יכולה לעשות, כי עסק רוצה למשל תוכן ותמונות שהוא מייצר. עדיין יש המון הזדמנויות דווקא לנו, שמכירים את התחום כבר המון שנים, להקפיץ את הפלטפורמה עוד יותר קדימה".

באופן כללי יותר אמר זוהר כי "מבחינת פוטנציאל הגדילה וגודל השוק ש־Wix יכולה להגיע אליו, אנחנו עדיין תופסים את עצמנו כקטנים. בתקופת פוסט־קורונה והאטה כלכלית האינטרנט צומח יותר לאט, אבל הוא לא בנסיגה, ואנחנו צומחים יחד עם האינטרנט".

"יש שיח לא בריא על ישראל"

בזמן פרסום הדוחות הקודמים בפברואר, כשהמאבק סביב קידום הרפורמה המשפטית היה בשיאו, והכותרות היו על חברות שמוציאות כספים מישראל, זוהר דיבר על עלייה בפרופיל הסיכון של ישראל. לשאלה מה הוא רואה בהקשר זה כיום, הוא משיב: "מטבע הדברים, לא היו לנו שיחות עם משקיעים מאז סיום הרבעון, והשיחות המהותיות היו בחודש מרץ - שבהקשר של ההתרחשויות בישראל זה לפני עידן ועידנים.

"אז, היו שאלות מהותיות על הסיכון. ללא ספק בחודשיים האחרונים נשאלנו שאלות שלפני כן לא היו מעולם. אנחנו כמעט עשור חברה ציבורית, ובמהלך התקופה הזו היו לא מעט עימותים צבאיים, היו פעמים שפרסמנו דוחות מהממ"ד בת"א, אבל זו פעם ראשונה שאנו מקבלים שאלות כאלה על ישראל. אין ספק שיש שיח לא טוב, לא בריא, על רמות הוודאות של השקעה בחברות ישראליות, והייתי שמח אם זה היה נעלם. אבל לצערי זה לא בידינו".