השבוע ה-20 למחאה: הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית

עשרות אלפים הפגינו הערב ברחוב קפלן בת"א • שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, אמר בהפגנה המרכזית: "הממשלה מעבירה תקציב שמסביר בבהירות את ההעדפות שלה - ישיבות עדיפות על פני עבודה, בורות ותלושי מזון עדיפים על פני השכלה" • ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "הממשלה צריכה להוריד את כל החוקים משולחן הכנסת, לא יהיה מצב שבו הקואליציה תבחר לעצמה שופטים"

ההפגנה בתל אביב, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין
ההפגנה בתל אביב, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין

21:38 | עשרות אלפים מפגינים בתל אביב

לפי ניתוח חברת CrowdSolutions עבור חדשות 13, הערב הפגינו בקפלן שבתל אביב כ-130 אלף בני אדם.

20:46 | לפיד: "הממשלה צריכה להוריד את כל החוקים משולחן הכנסת"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת המחאה בהרצליה: "בחודש הבא הכנסת צריכה לבחור את נציגיה לוועדה לבחירת שופטים, כולל נציג האופוזיציה, לכנס מיד את הוועדה ולהתחיל לעבוד לפי הכללים שהיו נהוגים כל השנים. בלי זה, כל ההידברות היא הונאה, ואנחנו לא ניתן יד להונאה". 

לפיד הוסיף כי "הממשלה צריכה להוריד את כל החוקים משולחן הכנסת והם צריכים להבין - לא יהיה מצב שבו הקואליציה תבחר לעצמה שופטים".

לפיד. ''הממשלה צריכה להוריד את כל החוקים משולחן הכנסת'' / צילום: אלעד גוטמן
 לפיד. ''הממשלה צריכה להוריד את כל החוקים משולחן הכנסת'' / צילום: אלעד גוטמן

20:43 | שאול מרידור: "הממשלה מקדמת אג'נדה משיחית קיצונית"

שאול מרידור, יזם הייטק וראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, בהפגנה המרכזית בתל אביב, אליה הגיעו עשרות אלפים: "הממשלה מקדמת אג'נדה משיחית קיצונית, וממאנת להסתכל אל האופק - לא מקשיבה לאנשי המקצוע ומתעלמת מאזהרות. הממשלה מעבירה תקציב שמסביר בבהירות את ההעדפות שלה - ישיבות עדיפות מעבודה. בורות ותלושי מזון עדיפים על פני השכלה. סבסוד דלק במקום טיפול ביוקר המחיה".

לדברי מרידור, "עוד ועוד הוצאות ניחתות על המשפחה הישראלית היצרנית, המשרתת, הציונית. המשכנתא תופחת, הקניות בסופר מזנקות, שלא לדבר על מחירי החופשה. הממשלה כבר לא עובדת בשביל הציבור, היא רוצה שהציבור יעבוד בשביל הישרדותה". 

19:38 | החלו צעדות המחאה

החלו צעדות המחאה: בחיפה נערכת בשעה זו צעדה למרכז חורב; ברמת גן צועדים לקפלן בתל אביב; מאות מפגינים צועדים מכיכר דיזנגוף לקפלן עם שלט ענק "חופשי בארצנו". את הצעדה מובילי פעילי "החזית הוורודה". בנוסף צועדים מפגיני מחאת ההייטק הנושאים שלט ענק "אין דמוקרטיה אין הייטק". 

פעילי מחאת ההייטק, הערב / צילום: מחאת ההייטקיסטים
 פעילי מחאת ההייטק, הערב / צילום: מחאת ההייטקיסטים

19:26 | "הממשלה ממשיכה לזלזל בנשים"

גם מחאת הנשים למען זכויות הנשים שמובילה "בונות אלטרנטיבה" נמשכת הערב במוקדים רבים. לדברי מורן זר קצנשטיין, יו"ר התנועה: "לצערנו, מרגע שהממשלה הזו עלתה לשלטון מצב הנשים בישראל רק הולך ומתדרדר. בכל 9 ימים נרצחת אישה בישראל, חברות מסחריות מעלימות אותנו מהמדפים, הממשלה ממשיכה לזלזל בנשים בין היתר בתקצוב עלוב של המשרד לקידום מעמד האישה, אל מול תקציבים אסטרונומיים למוסדות זהות יהודית".

בית משפט השלום ברמלה, לפני זמן קצר / צילום: גבי דנציגר
 בית משפט השלום ברמלה, לפני זמן קצר / צילום: גבי דנציגר

18:52 | צומת נהלל נחסם לתנועה

בצומת הגומא מפגינים מאות אנשים, והוא נחסם באופן חלקי. בצומת נהלל מפגינים חסמו את הצומת. 

צומת נהלל, לפני זמן קצר / צילום: צביקה גולן
 צומת נהלל, לפני זמן קצר / צילום: צביקה גולן

19:48 | שבוע 20 למחאה: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית נמשכות ברחבי הארץ

הערב (ש') התחדשו ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, זה השבוע ה-20 ברציפות למחאה. זאת לאחר שבשבוע עבר בשל המצב הביטחוני בוטלה ההפגנה המאורגנת בתל אביב. בין עשרות המוקדים: ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב, חיפה, אשדוד, ירושלים, רחובות, ראש העין ובצפון בצומת נהלל, צומת הגומא וצומת כברי.

רחוק מקפלן: הזירה שבה מתנהל הקרב הכי לוהט על הרפורמה המשפטית 
מה יעלה בגורל קרן הארנונה ולאן נעלמו הרפורמות הגדולות? צוללים לתקציב 

מארגני המחאה תוקפים הערב את חלוקת הכספים הקואליציוניים, על רקע אישור תקציב המדינה הקרב. בנוסף הם תוקפים את הימשכות השיחות בבית הנשיא בניסיון להגיע להסכמה.

"במקום לדון על ביצור וחיזוק הדמוקרטיה, ולהבטיח ועדה עצמאית ובלתי תלויה לבחירת שופטים, המשך שיחות הסרק מחליש את ההגנות על הדמוקרטיה, פוגע בשיקום הכלכלה, ומסייע לנתניהו להעביר את שוד התקציב".

בתל אביב תיערך צעדה בשעה 19:00 מכיכר דיזנגוף לקפלן, שם תחל ההפגנה בשעה 20:00 וינאמו בה שאול מרידור, יזם הייטק וראש אגף התקציבים באוצר לשעבר וספי רכלבסקי, מחבר "חמורו של משיח". בהרצליה ינאמו ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יזם ההייטק ישי גרין, ואלוף במילואים אורי שגיא. בנהלל ינאמו אפרת רייטן ממפלגת העבודה ואלון שוסטר מכחול לבן.

עפרי רביב, ממארגני המחאה בצומת נהלל אמר היום: "לא מתעייפים ואין לנו שום כוונה לוותר עד ביטול ההפיכה המשטרית. יש לנו מדינה אחת ועמק אחד ונשמור עליו ככל שנידרש".