הממונה על התחרות מיכל כהן על הניסיון של ניר ברקת להדיחה: "אני ממשיכה כרגיל"

שר הכלכלה ניר ברקת ביקש מהממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, לסיים את תפקידה, כאשר ברקע גל עליות מחירים במשק • בהודעת משרד הכלכלה התייחסו ל"חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים" • הממונה הגיבה במכתב לעובדי רשות התחרות: "אני ממשיכה כרגיל ומבקשת גם מכם להמשיך לבצע את תפקידכם נאמנה"

שר הכלכלה ניר ברקת והממונה על התחרות מיכל כהן / צילום: מארק ישראל סלם - "ג'רוזלם פוסט", כדיה לוי
שר הכלכלה ניר ברקת והממונה על התחרות מיכל כהן / צילום: מארק ישראל סלם - "ג'רוזלם פוסט", כדיה לוי

ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה, זימן את הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, וביקש ממנה לסיים את תפקידה. כהן מכהנת כממונה על התחרות במשך כשנתיים והחלה את תפקידה כממלאת-מקום ברשות התחרות באוגוסט 2021. 

בעקבות העלאות המחירים: 15 חברות ענק במשק נדרשות לחשוף את הנתונים הכספיים
חברות המזון במרוץ להעלאת מחירים, וכ-30% ממשקי הבית מתקשים לסגור את החודש | ניתוח
הריבית נשארה הנשק היחיד במערכה, והנגיד משחק באש | פרשנות 

בהודעת משרד הכלכלה נאמר כי השר ברקת בחן את תפקודה של רשות התחרות, ולעמדתו, "העובדה שחברות המזון, המונופולים ושווקים ריכוזיים רבים איבדו את הרסן בכל הנוגע להעלאות מחירים, נובעת בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות כגורם מרסן והיעדר אימוץ של מדיניות אקטיבית ונחרצת לטיפול בסוגיות הליבה של הרשות ובעיקר הגברת התחרות".

עוד נמסר ממשרדו של ברקת כי "למרות שבבדיקות מקדימות לקראת כניסתו לתפקיד של שר הכלכלה ניר ברקת עלתה ההבנה כי רשות התחרות היא חוליה חלשה בכל הקשור במאבק להגברת התחרות", השר נתן הזדמנות לעבודה משותפת עם ראש הרשות מיכל כהן". עם זאת, בהודעה מצוין כי "נוכח היעדר שיפור בביצועי הרשות סביב המדיניות הרצויה והיעדר אימוץ של מדיניות השר הממונה, נוכח השר ברקת כי אכן הרשות סובלת מתת תפקוד חמור".

במשרד הכלכלה סיכמו כי "לאור חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים וחוסר היכולת להמשיך לעבוד בצורה כזו, כשהפערים המקצועיים הם רבים, וראש הרשות מסרבת לאמץ ולממש את מדיניות השר, ולנוכח הכשלים בתפקוד, ביקש השר ברקת מהממונה על התחרות מיכל כהן לסיים את תפקידה".

הממונה מגיבה: "אני ממשיכה כרגיל"

בעקבות הודעת משרד הכלכלה, הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהון, הגיבה במכתב ששלחה לעובדי רשות התחרות, בו כתבה בין השאר כי היא "ממשיכה כרגיל". עוד כתבה כהן: "כולנו שותפים למאמץ להגן על התחרות ולהגביר את התחרות במשק. רשות תחרות עצמאית שאינה כפופה לשיקולים פוליטיים ולחצים של בעלי הון חיונית לשם שמירה על התחרות החופשית בישראל. יש לנו משימה קשה ומורכבת לפעול לטובת הציבור בישראל. לא כל החוכמה נמצאת אצלנו, ואנחנו תמיד שמחיים לשמוע דעות סותרות וביקורת בונה. עם זאת, לא נתפשר על עצמאות רשות התחרות". 

לבסוף ציינה כהן: "אני יודעת שאתם באים כל יום לעבודה מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרך. אני ממשיכה כרגיל ומבקשת גם מכם להמשיך לבצע את תפקידכם נאמנה על הצד הטוב ביותר, כפי שאתם עושים כל העת".