אחרי 8 שנים: מנכ"ל רפאל יואב הר-אבן יסיים את תפקידו

הר-אבן ימשיך בתפקידו עד למינוי מנכ"ל חדש • במהלך כהונתוהגיעה רפאל להישגים רבים, בהם פיתוח ומבצוע מערכת "קלע דוד", פיתוח מערכת ההגנה בלייזר "מגן אור" ועוד

יואב הר-אבן, מנכ''ל רפאל הפורש / צילום: דוברות רפאל
יואב הר-אבן, מנכ''ל רפאל הפורש / צילום: דוברות רפאל

מנכ"ל רפאל, אלוף (מיל') יואב הר-אבן, הודיע ליושבי-ראש דירקטוריון החברה כי הוא מבקש לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, לאחר כ-8 שנות כהונה בתפקיד. 

פיץ' במסר לממשלה: ישראל מועמדת להעלאת דירוג אשראי, אך הרפורמה המשפטית עשויה להכביד 
מגעים לפגישה בין סם אלטמן לראש הממשלה בנימין נתניהו 

הר-אבן (57) החל לשמש כמנכ"ל רפאל בשנת 2016 עם תום סיום שירותו בצה"ל, כאשר בתפקידו האחרון שימש כראש אגף המבצעים. הר-אבן ימשיך בתפקידו עד למינוי מנכ"ל חדש.

במהלך כהונתו כמנכ"ל הגיעה רפאל להישגים רבין, בהם פיתוח ומבצוע מערכת "קלע דוד", פיתוח מערכת ההגנה בלייזר "מגן אור" והוכחת יכולותיה בשדה הניסויים ועוד מערכות רבות. בתקופת כהונתו של הר-אבן הציגה הקבוצה צמיחה בשיעור של כ-50%. בנוסף, במהלך כהונתו צבר ההזמנות הוכפל והגיע ברבעון הראשון של שנת 2023 לכ-40 מיליארד שקל.

שנת 2022 הסתיימה כשנת שיא של כל הזמנים לרפאל עם מכירות בהיקף כ-11.6 מיליארד שקל והזמנות בהיקף 16.1 מיליארד שקל. לצד זאת השקיעה רפאל בשנים האחרונות כ-6.5 מיליארד שקל במו"פ עצמי.

הר-אבן הודה ליושבי ראש דירקטוריון החברה איציק גת, ד"ר עוזי לנדאו וד"ר יובל שטייניץ על האמון והתמיכה הרבה, לחברי דירקטוריון רפאל, לחברי ההנהלה ולעובדי החברה, ואמר כי ברפאל קיים הון אנושי ייחודי ובולט בנוף הישראלי והעולמי. לדבריו, עובדי רפאל, שבעבודתם רב הנסתר על הגלוי, הם סמל למצוינות, ומפעמת בהם תחושת שליחות ומחויבות לפעול למען ביטחון ישראל.

יו"ר הדירקטוריון, ד"ר יובל שטייניץ, הודה להר-אבן ואמר כי רפאל הפכה בשנים האחרונות לחברה מובילה ומשגשגת, שם נרדף לחדשנות טכנולוגית ומקום שבו יוצרים את הבלתי אפשרי ומנביטים את פתרונות ההגנה לאיומים השונים על מדינת ישראל. שטייניץ הוסיף כי במהלך כהונתו של הר-אבן כמנכ"ל הגיעה רפאל להישגים טכנולוגיים ועסקיים משמעותיים ביותר, תוך שימת דגש על שימור, גיוס וקליטת הון אנושי מקצועי ואיכותי.