מהפך בצמרת: אילון מאסק חזר להיות האיש העשיר בעולם

מאסק הדיח מהמקום הראשון ברשימת המיליארדרים של בלומברג את מנכ"ל  LVMH ברנאר ארנו - לאחר שזה הדיח אותו בדצמבר האחרון מראש הטבלה • מניית טסלה, שזינקה ב-24% במאי, היא הסיבה למהפך

אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

המנכ"ל של חברת טסלה  אילון מאסק חזר להיות האיש העשיר בעולם, לאחר ששווי מניות החברה עלו בכ-24% בחודש מאי. השווי האישי של מאסק עומד על 192 מיליארד דולר - זינוק של 40% ביחס למצבו לפני שנה, לפי אינדקס המיליארדרים של בלומברג.

למה בדיוק מתכוון ארדואן כשהוא מתפייס עם העולם הערבי? | פרשנות
נורבגיה מחפשת גז ונפט בנרות כדי לעמוד בביקוש של מדינות אירופה 

מאסק איבד את תואר האיש העשיר בעולם בדצמבר למנכ"ל תאגיד LVMH ברנאר ארנו, לאחר שרכש את הרשת החברתית טוויטר בתמורת 44 מיליארד דולר. בעקבות הרכישה מניית טסלה צללה, כאשר רוב הונו של מאסק מגיע מהחברה. מאסק מחזיק בבעלותו כ-13% מטסלה.

ארנו הוא כעת האיש השני בעושרו בעולם עם 187 מיליארד דולר, ואחריו נמצא ג'ף בזוס, מייסד אמזון , לפי נתוני בלומברג. 

המסחר במניית טסלה נסגר אתמול (ד') בעלייה של 1.38% במחיר של 203.93 דולר. מניית טסלה הגיעה לשפל של שנתיים בנובמבר כאשר מחירה ירד ל-167.87 דולר, הנמוך ביותר מאז נובמבר 2020. 

מאסק ביקר בשבוע שעבר בסין ובין היתר נפגש עם שר החוץ הסיני צ'ין גאנג. הביקור, שמגיע על רקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לסין, היה סימן שסין היא שוק חשוב לטסלה, אמרו אנליסטים. במהלך הביקור ביקש צ'ין להבטיח למאסק שסין פתוחה לעסקים זרים ותמשיך להציע להם סביבה עסקית ידידותית.