תערוכת צילומי האופנה של הצלמת הבינלאומית שחייבים לראות והאופרה של ג'וזפה ורדי שכדאי ללכת אליה

בגלריה שלוש ביפו מוצגת בימים אלה תערוכת יחיד חדשה של מיכל חלבין, הכוללת 35 תצלומים שיצרה עבור המותגים והמגזינים החשובים בעולם, ביניהם "דיור" ו"ווג" • בשבוע הבא תעלה האופרה הישראלית את "הטרובדור", היצירה המוזיקלית הקאנונית של ג'וזפה ורדי, גדול מלחיני האופרה האיטלקיים של המאה ה־19

תערוכה

החולמים בהקיץ
מיכל חלבין

אוצרות: נירה יצחקי ואביגיל טלמור
היכן: גלריה שלוש
כתובת: הצורפים 15, יפו
טלפון: 03-6200068
ימים ושעות פתיחה: שני-חמישי: 11:00-18:00, שישי-שבת: 11:00-14:00

בגלריה שלוש ביפו מוצגת בימים אלה תערוכת יחיד חדשה לצלמת הישראלית מיכל חלבין, בשם "החולמים בהקיץ". אצרה אותה הגלריסטית נירה יצחקי יחד עם האוצרת אביגיל טלמור, ובמרכזה 35 תצלומים שיצרה חלבין עבור המותגים והמגזינים החשובים ביותר בעולם, ביניהם בית האופנה הצרפתי "דיור" ומגזין "ווג".

על האמנית

מכיל חלבין, 49, היא אמנית וצלמת אופנה מצליחה. צילומיה התפרסמו במגזינים ועיתונים דוגמת "הניו יורק טיימס" ומגזין T, והיא צילמה עבור בתי אופנה מוכרים כמו דיור שהוזכר, "גוצ'י" ו"פייר קארדן".

מושאי הצילום של חלבין לרוב בעלי גופים שברירים ואנדרוגיניים, והיא עוסקת במיניות ובמגדר באופן שמטשטש את הגבולות שבין צילום מסחרי לאמנותי. בין השנים 2008 ל־2012 יצאו לאור שלושה ספרים הכוללים את עבודותיה. לאורך השנים הציגה במוסדות מרכזיים בארץ ובעולם, ביניהם: במוזיאון תל־אביב, מוזיאון ישראל, מוזיאון מאקרו ברומא וגלריה מייזלין בניו־יורק. בנוסף, ב־2007 זכתה ב"פרס ליאון קונסטנטינר", פרס לצילום אמנותי המוענק מדי שנה על ידי מוזיאון תל אביב לצלם ישראלי אחד או יותר.

על התערוכה

בתערוכה 35 צילומים, רובם מהשנים האחרונות, אשר נוצרו כחלק מעבודתה של חלבין כצלמת מסחרית עבור בתי אופנה ומגזינים. למרות הבסיס המסחרי שברקע יצירת העבודות, תצלומיה של חלבין בעלי אופי אישי ולעיתים אינטימי. בצילומים ניכרת קפדנות והשראות מציירים קלאסיים כמו ורמיר, ג'ריקו, וג'ון אוורט מיליי.

על עבודה אחת

שני תצלומים בתערוכה הם דיוקנאות שצולמו בפנימייה צבאית באוקראינה ב־2017. חלבין צילמה אותם עבור המגזין "ווג" בשיתוף פעולה עם בית האופנה פייר קארדן. בכל אחד מהם צוער צעיר לובש פרטי לבוש בעלי אופי צבאי של המותג, אך המצלמה מתמקדת בעיקר בפניהם ומבטם של המדגמנים, שאינו חושף רגשות.

ערך שוק

צילומיה של חלבין כלולים באוספים של מוזיאונים מרכזיים ברחבי העולם, ביניהם מוזיאון המטרופוליטן בניו־יורק, מרכז גטי בלוס־אנגלס ומוזיאון תל־אביב. הצילומים בתערוכה הודפסו בשבעה עותקים כל אחד, כולם ממוסגרים ובפורמט מרובע, בגדלים שבין 40 ס"מ למטר. מחיר עותק נע בטווח שבין 4,500 דולר לכ־7,500 דולר.

קלאסי

"הטרובדור"
ג'וזפה ורדי

במאי: דניאל אבאדו
מנצח: ג'וליאנו קרלה
בהשתתפות: מקהלת האופרה הישראלית והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון־לציון
היכן: בית האופרה, שדרות שאול המלך 19, תל־אביב
טלפון: 03-692777
מחיר כרטיס: 195-445 שקלים
מועדי המופעים והזמנת כרטיסים באתר האופרה: www.israel-opera.co.il

ב־16 ביוני תעלה האופרה הישראלית את האופרה "הטרובדור" מאת ג'וזפה ורדי, גדול מלחיני האופרה האיטלקיים של המאה ה־19. זו הפקה משותפת עם האופרה הממלכתית של וינה, בבימויו של דניאל אבאדו ובניצוחו של ג'וליאנו קרלה (Carella).

ורדי חיבר את "הטרובדור" בשנת 1853, והעלילה מתרחשת בספרד במהלך המאה ה־15. הסיפור מתרכז בארבע דמויות מרכזיות; הראשונה היא אזוצ'נה (Azucena), צוענייה השואפת לנקום את מות אימה שהוצאה להורג בעוון כישוף. השני הוא מנריקו (Manrico), זמר נודד (טרובדור) ובנה של אזוצ'נה. הוא מאוהב בגבירה ליאונורה, שאוהבת אותו חזרה, אך אהבתם לא יכולה להתממש כיוון שבליאונורה מאוהב גם רוזן כוחני בשם די־לונה. לא נפרט את כל העלילה, אך היא מלאת בהתאבדויות, רציחות ונקמה, אבל המוזיקה שחיבר ורדי מלאה באריות, דואטים וקטעי מקהלה יפהפיים.

 

"הטרובדור" שמה במרכז את השירה הווירטואוזית, ויש בה שורה ארוכה של קטעים שהפכו ללהיטים אופראיים. ביניהם ניתן למנות את "מקהלת הצוענים" (אותה מלוות מכות הפטיש בסדן), האריה הגדולה של אזוצ'נה המתארת את הלהבות ששרפו את אמה על המוקד, האריה של מנריקו הטרובדור בליווי נבל, הדואט של מנריקו עם לאונורה (הוא מתוך הכלא, היא מחוצה לו, וברקע מקהלת נזירים) ועוד.

את האופרה יביים הבמאי האיטלקי דניאל אבאדו, בנו של המנצח האגדי המנוח קלאודיו אבאדו. אבאדו העביר את העלילה לתקופת מלחמת האזרחים בספרד (1933-1936), והייחוד בבימוי הוא שכל הסיפור מתרחש במקום אחד ורק הסט משתנה. המנצח הוא ג'וליאנו קרלה, שכבר הופיע באופרה הישראלית מספר פעמים וזכה לביקורות חיוביות. בהפקה ישתתפו סולנים בינלאומיים וישראלים, ביניהם בולטים זמר הטנור לאונרדו קאימי (בתפקיד מנריקו), זמר הבריטון יונוץ פאסקו (בתפקיד הרוזן די לונה), זמר הבאס יורי קיסין (פרנדו) ואחרים. כמו כן ישתתפו מקהלת האופרה הישראלית והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון־לציון.