רשות התחרות סגרה את תיק תיאום המחירים נגד חברות לפינוי פסולת

התיק נפתח במרץ 2021, אז עלה החשד לתיאום מחירים בין חברת טביב, נברי שירותי דלק וחברה נוספת העוסקת בפינוי פסולת רפואית • עורך הדין שייצג את נברי: "שמחנו להתבשר שהתיק נסגר, לאחר שהסברנו התקבלו במלואם. מעולם לא נפל רבב במוניטין החברה או ביושר מנהליה"

פינוי פסולת / צילום: Shutterstock
פינוי פסולת / צילום: Shutterstock

רשות התחרות סגרה את התיק הפלילי נגד חברת טביב, מהמובילות לפינוי פסולת, ונגד נברי שירותי דלק, המספקות שירותי פינוי פסולת לחברות אנרגיה, בחשד לתיאום מכרזים.

חברת טביב הוקמה לפני 28 שנים, והיא מספקת שירותים לטיפול בפסולת מסוכנת, שפכים תעשייתים, קרקעות מזוהמות. בין לקוחותיה: מפעלי תעשייה, תחנות דלק, מוסדות חינוך, רשתות שיווק, חברות בנייה (גם חברות ציבוריות) וכן גופים מוסדיים ומשרדי ממשלה.

מבול התביעות הנגזרות: כמה הן מעמיסות על בתי המשפט
העליון: החזר מס בגין חובות אבודים מוגבל לשלוש שנים מביצוע העסקה
אפי נוה לבג"ץ: לאפשר לציבור לבחור גם מי שמידותיו אינן כליל השלמות

החקירה הגלויה נפתחה במרץ 2021, לאחר שעלה חשד לתיאום מחירים בין טביב, נברי וחברה נוספת העוסקת בפינוי פסולת רפואית. לאחר חקירת החשודים, הם שוחררו בתנאים מגבילים. החברות נחשדו בתיאום מכרזים ובעבירות נוספות לפי חוק התחרות.

עו"ד גיא שנער ממשרד אייזנברג, שנער ושות', שייצג את אחד המעורבים, מסר בתגובה: "מלכתחילה סברנו כי לא היה מקום לפתיחה בהליך כלשהו נגד הלקוח שלנו, לא כל שכן חקירה פלילית חלילה. יחד עם זאת, אנו שמחים שרשות התחרות בדקה את הטענות ואת העובדות שהצגנו לה במהלך החקירה, שלאורן היא מצאה לנכון לסגור את התיק".

עו"ד שמוליק ברזני, שייצג את חברת נברי, מסר בתגובה: "שמחנו להתבשר שהתיק נסגר, לאחר שהסברנו התקבלו במלואם. החברה מתנהלת במספר מישורים, ומעולם לא נפל רבב במוניטין שיצא לה או ביושר של מנהליה".

עורכי הדין נתי שמחוני ואסף קליין, שייצגו את חברת טביב וחלק ממנהליה, מסרו בתגובה: "אנו שמחים שרשות התחרות קיבלה את עמדת מרשינו כפי שהוצגה בחקירה, לפיה לא דבק כל רבב בהתנהלותם, ומברכים על ההחלטה המוצדקת לסגור את התיק נגדם. חברת טביב ומנהליה ימשיכו, כתמיד, להתנהל במקצועיות רבה ותוך הקפדה על קיום הוראות החוק". 

עוד תיאומי מחירים לכאורה

ביולי 2022 הגישה רשות התחרות כתב אישום נגד יגאל דמרי, מנכ"ל ובעל שליטה בחברת הנדל"ן, בחשד לתיאום מכרז מחיר למשתכן בנתיבות. התיק מתנהל ונמצא לקראת סוף פרשת התביעה.

בתיק קרטל המעליות, הורשע לאחרונה סמנכ"ל חברת על רד, והוא צפוי לרצות 6.5 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהודה בעבירות על חוק התחרות. במסגרת זו הוא הודה כי היה צד לשורת הסדרי אי-תחרות עם חברות בענף - אלקטרה, קונה וכפיר.

בשנת 2023 צפויה הרשות לקבל החלטה בתיק קרטל הסעות תלמידים, לאחר שלאחרונה הסתיימו השימועים בעניין.