בעקבות ביטול המכירה לדלתא ישראל: האוויר יוצא ממניית גולף

מניית קבוצת האופנה גולף קרסה ב-35% עקב הפסקת המו"מ למכירתה לדלתא ישראל תמורת עד 450 מיליון שקל  • כעת עשוי אייל גרינברג, מנכ"ל גולף, להפוך לשותף בשליטה בחברה לצד כלל תעשיות

סניף גולף בתל אביב / צילום: איל יצהר
סניף גולף בתל אביב / צילום: איל יצהר

עסקת רכישת קבוצת האופנה גולף על-ידי החברה המתחרה דלתא ישראל לא תצא לפועל. המשא-ומתן בין הצדדים הסתיים לאחר ששתי החברות לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לתנאי העסקה, ובהם ככל הידוע סכום הרכישה הסופי וכוונתה של  דלתא ישראל למכור חלק מפעילותה הנוכחית של גולף כחלק ממהלך הרכישה (הרשתות פולגת ואינטימה).

בתגובה לדיווח על ביטול העסקה, שאמורה הייתה להתבצע בפרמיה משמעותית על מחיר השוק של גולף , צנחה מניית החברה בכ-35%, בעוד מניית דלתא ישראל  נסחרה במגמת עלייה.

הגיע הזמן להפנים: מותגים שייכים לצרכנים, לא לחברות ולמנהלי שיווק
מחיר נמוך ובלי ממיר: בדקנו מה שווה שירות הסטרימינג החדש  

מגולף נמסר כי "בתום משא-ומתן שניהלה החברה עם דלתא, לא הגיעו הצדדים להסכמים מחייבים, ובהתאם לכך החליטו הצדדים על סיום המשא-ומתן. קבוצת גולף תמשיך את פעילותה העצמאית בשוק הישראלי, תוך העמקת שיתופי-פעולה אפשריים בשוק, לרבות עם קבוצת סטימצקי בראשות אייל גרינברג, המכהן גם כמנכ"ל החברה".

בפברואר השנה דיווחה גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק (52%), כי דלתא ישראל הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הבעלות המלאה בה בעסקת מזומן תמורת עד 450 מיליון שקל. ההצעה שיקפה פרמיה של עד 125% על מחיר השוק של גולף באותה עת בבורסה, וקרוב ל-50% על מחיר השוק הנוכחי שלה טרם הדיווח על ביטול העסקה.

 

לפי הדיווח לבורסה מפברואר, במקרה שהעסקה מול דלתא ישראל לא תושלם, כלל תעשיות וסטימצקי (אשר אייל גרינברג הוא מבעליה ובמקביל מכהן כמנכ"ל גולף) יבחנו אופציה שגרינברג ירכוש מניות שיביאו אותו לשליטה משותפת בחברה, כאשר נכון להיום מחזיקה סטימצקי ב-15% ממניות גולף.  

אייל גרינברג / צילום: יוסי כהן
 אייל גרינברג / צילום: יוסי כהן

דוחות חלשים

שבועות ספורים לאחר הדיווח על המכירה לדלתא ישראל, פרסמה גולף דוחות כספיים חלשים לסיכום שנת 2022, בין היתר על רקע תוצאותיה של  חברת האופנה המקוונת עדיקה שבבעלותה המלאה. גולף הציגה אשתקד הפסד של 18 מיליון שקל על הכנסות של 954 מיליון שקל - בעוד שדלתא ישראל, על מכירות בהיקף  נמוך יותר (919 מיליון שקל), הציגה  רווח נקי של 97 מיליון שקל.

ברבעון הראשון של 2023 המגמה נמשכה: גולף אומנם הציגה צמיחה של 13% בהכנסות ל-234 מיליון שקל, שהוסברה בכך שברבעון המקביל היו מכירות חלשות בחודשים ינואר-פברואר על רקע התפשטות נגיף האומיקרון של הקורונה; עם זאת, החברה הציגה הפסד תפעולי של 5.8 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של  ל-11.6 מיליון שקל. מנגד, דלתא ישראל רשמה ברבעון רווח נקי של 15 מיליון שקל על מכירות של 221 מיליון שקל.

רשת גולף מונה כיום 320 סניפים ועוסקת בעיצוב ושיווק מוצרי הלבשה, טקסטיל וכלי בית. בין מותגיה: גולף, גולף הום, גולף קידס וכן כיתן ופולגת.

דלתא ישראל מותגים היא חברה-בת של דלתא גליל שבשליטת אייזק דבח (80%). החברה,  הנסחרת בשווי של כ-970 מיליארד שקל, עוסקת בעיצוב, שיווק ומכירה בישראל של מוצרי הלבשה תחתונה, ספורט ופנאי, בגדי ילדים, גרביים והנעלה.

תחת דלתא ישראל מתנהלות 205 חנויות ברחבי הארץ, ובהן המותגים דלתא, פיקס ופנטה ריי. מנכ"לית דלתא ישראל, ענת בוגנר, היא הבת של אילנה קאופמן, בעבר המנכ"לית המיתולוגית של רשת גולף. בוגנר עצמה עבדה בעבר בגולף.