הריסה ובנייה בפתח תקווה: "אצלנו הכול התקדם מהר מאוד"

באוקטובר 2022 התקבל היתר הבנייה וחודש לאחר מכן כבר נהרס הבניין - פחות משנה מהסיכום הרשמי בין הדיירים ליזם • בבניין היו 15 דירות • היזם יקבל 35 יחידות חדשות, ומה יקבלו בעלי הדירות?

התחדשות עירונית ברחוב רוטשילד 162, פ''ת / הדמיה: סטודיו הקוביה
התחדשות עירונית ברחוב רוטשילד 162, פ''ת / הדמיה: סטודיו הקוביה

סיפור הפרויקט:

הבניין ברוטשילד 162 בפתח תקווה הוא חלק מפרויקט "סוף רוטשילד" שבמסגרתו מחודשים 13 בניינים לאורך הרחוב, בשישה מתחמים, אשר יוסיפו 300 דירות חדשות. מדובר בבניין שבו היו 15 דירות. בדצמבר 2021 נחתם החוזה מול היזם, חברת קטה גרופ - גיל קטה בניה והשקעות, באוקטובר 2022 התקבל היתר הבנייה וחודש לאחר מכן נהרס הבניין, פחות משנה מהסיכום הרשמי בין הדיירים ליזם. בניית הבניין החדש נמצאת בעיצומה.

"הכול קרה אצלנו מהר מאוד", אומרת רחלי חיות, אשר יזמה לצד בעלה את התארגנות הדיירים בבניין בתחילת הדרך. "אני יודעת ושומעת מה קורה בדרך כלל בפרויקטי תמ"א 38, אבל אצלנו הדברים זרמו ולא היו דברים חריגים בכלל. מרגע שקטה גרופ נכנסו לתמונה הרגשנו עטופים מאוד, היה עם מי לדבר, היינו כמו משפחה. אישרו לנו עורכת דין ספציפית שאנחנו רצינו, למרות שידענו שהיא גובה יותר מהמקובל בשוק, קיבלנו מפקח דיירים כמו שביקשנו, הייתה לנו אשת קשר שאפשר לפנות אליה בכל רגע נתון, ביקשנו להתפנות חודש קודם בגלל הקרבה לשנת הלימודים, וגם את זה קיבלנו בלי בעיות. היזם בא לקראתנו איפה שצריך".

קטה גרופ לא הייתה הגורם שהוביל את הפרויקט בתחילת הדרך, ולמעשה נכנסה בנעליו של קבלן אחר, שקידם בתחילה פרויקט תמ"א 1/38 (עיבוי וחיזוק) בבניין - פרק זמן שנמשך כשש שנים. "עם הקבלן הקודם נסחבנו הרבה מאוד זמן, לא יודעת אם בגלל הקבלן עצמו או בגלל סוג הפרויקט, אבל משהו בהתנהלות היה איטי מאוד. כשהבנו שאפשר לבצע אצלנו פרויקט הריסה ובנייה, החלטנו שהולכים על זה. הקבלן שהיה יצא מהתמונה והחברות הסתדרו ביניהן מבחינה משפטית".

חיות מציינת כי אחת הסיבות לבחירה ביזם היא פרויקט קודם שעשתה החברה בבניין סמוך שבו מתגוררת אחותה, אך מציינת שלא זה הפרט שהכריע את הכף: "לא הסתמכתי רק על פרויקט אחד: ביקרנו בעוד פרויקטים של החברה וקיבלנו המלצות חמות. כמובן הצגנו לדיירים עוד אפשרויות ועוד הצעות של קבלנים ושל חברות אחרות, והם אלו שהחליטו יחד לבחור בקטה בסופו של דבר".

התחדשות עירונית ברחוב רוטשילד 162, פ''ת / הדמיה: סטודיו הקוביה, צילום: יח''צ
 התחדשות עירונית ברחוב רוטשילד 162, פ''ת / הדמיה: סטודיו הקוביה, צילום: יח''צ

התמורה ליזם:

35 יחידות חדשות.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה גדולה יותר ב־12 מ"ר ועוד 12 מ"ר תוספת למרפסת, וכן חניה ומחסן.

לו"ז:

הבניין נהרס בנובמבר 2022 והעבודות בעיצומן. אכלוס הדיירים הראשונים צפוי באוקטובר 2024.

סוג הפרויקט: תמ"א 2/38

כתובת: רוטשילד 162, פ"ת

יזם ומבצע: קטה גרופ

אדריכלות: שמעון רודה אדריכלים

עו"ד הדיירים: משרד עו"ד מיכל ליבן קובי