מקאן ת"א ובלאנקו קטפו פרסים בפסטיבל אריות קאן

שני משרדי פרסום ישראלים זכו בפרסים בפסטיבל בינלאומי על מהלכים חברתיים • וגם: בימים אלה הסתיים המחזור הראשון של תוכנית לשילוב נשים מהחברה הבדואית בצפון בענף ההייטק • אירועים ומינויים

צוות מקאן על הבמה בפסטיבל הפרסום בקאן
צוות מקאן על הבמה בפסטיבל הפרסום בקאן

שני משרדי פרסום ישראלים זכו השנה בפרסים בפסטיבל הבינלאומי הגדול ביותר של הענף, אריות קאן - ובשני המקרים מדובר במהלכים חברתיים. מקאן תל אביב קיבל שני פרסי זהב, בקטגוריות הגיימינג והיח"צ, על המהלך של "זיכרון בסלון". בלאנקו קיבל את פרס הברונזה בקטגוריית המדיה על המהלך "ישראל היום, רוסיה מחר?".

הקמפיין של מקאן, בהובלת מנכ"לית משרד הפרסום אתי עבדי וסמנכ"לית הקריאייטיב סיגל עבודי, חיבר בין גיימרים לשורדי שואה. סיפורם של השורדים הוכנס לתוך המשחק Call of Duty: WWII , וזאת במגמה להנגיש אותו לדור הצעיר.

צילום מסך מיוטיוב
 צילום מסך מיוטיוב

"היום מתחילים ללמוד על השואה בגיל מאוחר יחסית, והדור הצעיר לא רואה סרטים בנושא. לכן רצינו להגיע אליהם דרך גיימינג", מספרת עבודי. "עשינו את זה באמצעות המשחק קול אוף דיוטי, שהוא אחד הפופולריים ביותר, ורואים בו מקומות כמו אמסטרדם, פריז ובוכנוולד מנקודת המבט של החיילים האמריקאים, שהגיעו בסוף מלחמת העולם השנייה.

"החלטנו להפגיש ניצולי שואה, שהולכים ומתמעטים - רק בשנה האחרונה 11 אלף ניצולים נפטרו - עם חמשת הגיימרים המובילים בישראל, ולעשות איתם גיים פליי - כל אחד הסביר על מקומות שהוא היה בהם באמצעות המפות מהמשחק. היינו בטוחים שצריך לייצר מזה סרטונים של 2-4 דקות גג, כי ילדים לא יחזיקו מעמד, אבל הגיימרים אמרו לנו מה פתאום, צריך 10 דקות - וכך עשינו.

"כל הקידום היה דרך הערוצים של הגיימרים, וזה התפוצץ. בנוסף, אלף בתי ספר הכניסו את זה לתוכנית הלימודים כבר ביום השואה האחרון. מבחינתי, היח"צ החדשותי המקומי והעולמי שזה קיבל הוא לא מה שחשוב, אלא העובדה שזה הגיע לקהל שאליו כיוונו".

על הזכייה באריה הזהב היא אומרת, "הקייס הזה של ניצולי שואה שמדברים בבמה המרכזית בקאן, וכולם מוחאים כפיים, זה מרגש. בזכייה השנייה כבר עמדנו על הבמה עם דגל ישראל".

הקמפיין של בלאנקו, בהובלת המנכ"ל אביתר סדון ומנהל הקריאייטיב הראשי דניאל בניה, היה עבור אגודת הלהט"ב - והזכייה משמעותית במיוחד משום שמדובר במשרד עצמאי, ללא בעלות בינלאומית מאחוריו.

במסגרת המהלך, שהתרחש בינואר 2023, פרסמה אגודת הלהט"ב מודעת חצי עמוד על גב העיתון "ישראל היום", כך שכאשר העיתון קופל נחשף המסר: "ישראל היום, רוסיה מחר? אל תתנו לישראל להפוך למדינה עוינת עבור קהילת הלהט"ב".

''העיתון המקופל'' / צילום: יח''צ
 ''העיתון המקופל'' / צילום: יח''צ

העיתון המקופל שותף על ידי רבים ברשתות החברתיות, וזאת כאות מחאה על התבטאויות שרים בממשלה כנגד קהילת הלהט"ב בחודשים שקדמו למהלך. לדברי בניה, "המהלך נולד מתוך הרצון שלנו להשמיע קול של ציבור שלם שנתון תחת אפליה יומיומית.

"ההחלטה לעשות 'תרגיל' ולהפוך דווקא את 'ישראל היום' לסמל המחאה הלהט"בית בתחילת 2023, דרשה מאיתנו חשיבה יצירתית ומדויקת, ומאגודת הלהט"ב הרבה אומץ ותעוזה. אני גאה בכל המעורבות והמעורבים במהלך המחאה האייקוני הזה, והזכייה בקאן היא חשובה והישג מדהים עבורנו".

"הזכייה של בלאנקו בפסטיבל קאן מציבה את המשרד בשורה אחת עם המשרדים הטובים והמובילים בישראל (ובעולם)", מוסיף סדון. "ברמה האישית, אני גאה בצוות שחולם ומגשים איתי ועם דניאל, וחותר להשפעה על התרבות הישראלית".

איך לשלב נשים בדואיות בהייטק

שילוב חלקים רחבים בחברה הישראלית בעולם התעסוקה בכלל, ובהייטק בפרט, הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לצמצום פערים ולהתקדמות כלכלית.

מתוך ההבנה הזו השיקו עמותת סמאנא וחברת סולאראדג', המתמחה בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, תוכנית לשילוב נשים מהחברה הבדואית בצפון בענף ההייטק. בימים אלה הסתיים המחזור הראשון, והכוונה היא לקדם מחזור שני.

סמאנא ("השמיים שלנו"), שבראשה עומדת בושרא מזאריב, הוקמה ב-2022 בשיתוף קרן פורטלנד, בהובלת מנכ"ל הסניף הישראלי רמי שוורץ. המטרה: לשנות את המציאות של נשים בדואיות בעלות כשרון ומוטיבציה, שבעקבות חסמים תרבותיים וחברתיים אינן יכולות להתקבל למסלול תעסוקה בתחום ההייטק.

לצורך העניין הוקם HUB הייטק בזרזיר, שמתמחה בפיתוח בדיקות תוכנה למערכות ERP ו-CRM, וסולאראדג' הובילה את תוכנית הלימוד הראשונה, כולל ליווי וחניכה אישיים ומקצועיים. התוכנית נמשכה כארבעה חודשים, והשתתפו בה 14 נשים מהחברה הבדואית שכולן השתלבו בחברה.

האב סמאנא הוא חלק מרשת האבים טכנולוגיים שהוקמו על ידי קרן פורטלנד בצפון, על מנת להתגבר על חסמי כניסה לתעסוקה של אוכלוסיות שונות בתוך החברה הערבית, ולאפשר את השתלבותם בהייטק.

מצנח הזהב

עו"ד ד"ר עמרי סנדר הצטרף לאחרונה למשרד ש. הורוביץ ויעמוד בראש מחלקה חדשה למשפט בינלאומי פומבי. סנדר עוסק בתחום ייחודי שבמסגרתו הוא מייעץ לממשלות ומייצג מדינות בבתי דין בינלאומיים.

ד''ר עו''ד עמרי סנדר / צילום: משה בריל
 ד''ר עו''ד עמרי סנדר / צילום: משה בריל

סנדר מייצג חברות בטריבונלים בינלאומיים בענייני השקעות וסחר ומייעץ לבנק העולמי וארגון הסחר העולמי. בעברו היה עורך דין בכיר במטה הבנק העולמי בוושינגטון. בימים אלו הוא מייצג, בין היתר, את גינאה המשוונית בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בסכסוך עם צרפת בנוגע לחסינות דיפלומטית מפני עיקול של בניין בפריז.

בנוסף מונה על ידי ממשלת ספרד ומשקיעים זרים בתחום האנרגיה הסולרית לייעץ בהליכי בוררות בינלאומית בנוגע לשינויי רגולציה. בעבר ייצג את ישראל בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, במחלוקת בין בריטניה ומאוריצוס בנוגע לריבונות על איים באוקיינוס השקט.

גרג וולף מונה למנכ"ל בית ההשקעות קוקירמן, המתמחה בבנקאות להשקעות עבור חברות טכנולוגיה ישראליות ובינלאומיות.

גרג וולף / צילום: יח''צ
 גרג וולף / צילום: יח''צ

פרופ' ליאו קורי מונה לנשיא העשירי של האוניברסיטה הפתוחה.

ניר אידלמן, ראש חטיבת המוצרים ב-HOT, יעמוד בראש זרוע פעילות חדשה שתרכז את תחומי החדשנות והפיתוח העסקי של כלל הקבוצה, HOT EDGE.

ליאור ברנמן מונתה לסמנכ"לית השיווק של רשת מלונות אסטרל. קודם לכן שימשה כמנהלת השיווק והדוברות בבנק ירושלים.

מיכל רייקין מונתה ליו"ר חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל-חי. בשנים האחרונות פעלה לפיתוח אזורי של הפריפריה הצפונית במגוון תפקידי ניהול.

מיכל רייקין / צילום: המכללה האקדמית תל חי
 מיכל רייקין / צילום: המכללה האקדמית תל חי

חדשות טובות

עשרות עובדי חברת סיבוס-סודקסו התנדבו במרכז הלוגיסטי של "לקט ישראל" בגן חיים, שם הם מיינו וארזו 21 טון של ירקות ופירות למשלוח עבור נזקקים ומעוטי יכולת.