למרות דעת השופטים: התביעה בתיקי נתניהו צפויה להמשיך עם אישום השוחד

למרות לחץ השופטים על הצדדים להגיע להסדר טיעון, הצפי הוא שתיק 4000 ימשיך להתנהל מבלי לסגת מסעיף השוחד • לתפיסת היועמ"שית והפרקליטות, ניתן להביא להרשעה בשוחד, וקיים אינטרס ציבורי רב שכל הראיות יובאו בפני ביהמ"ש • ביום ראשון יחל המיליארדר ארנון מילצ'ן להעיד בתיק 1000

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, וצוות הפרקליטות סבורים כי ניתן להביא להרשעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד, והצפי הוא שהתיק ימשיך להתנהל מבלי לסגת מסעיף השוחד.

זאת למרות דברי השופטים במשפט נתניהו, בשיחה סגורה עם נציגי התביעה וההגנה בפרשה 4000 השבוע, כי קיים קושי להוכיח את העבירה החמורה.

השופטים הטילו פצצה בתיקי נתניהו. האם היא מקרבת אותנו להסדר טיעון? | אבישי גרינצייג, פרשנות

לתפיסת היועמ"שית והפרקליטות, קיים אינטרס ציבורי רב שכל הראיות בתיק יובאו בפני הרכב השופטים, כולל חקירת הנאשמים, כך שהתמונה הראייתית המלאה תובא בפני בית המשפט.

היועמ"שית מקיימת פגישות מעת לעת עם צוות התביעה לאורך ניהול המשפט, על-מנת לבחון את המצב הראייתי העדכני. לאחרונה נערכה ישיבה עם צוות התביעה, כדי להחליט אם להסכים לפנות לגישור פלילי, עליו המליצו השופטים. היועמ"שית סירבה לגישור, כדי לא לעכב את המשך שמיעת ההליך, ומאחר שהיא מאמינה, לאחר בחינת החקירות בבית המשפט ויתר הראיות, כי התיק חזק, וכי בכוחו להביא להרשעה - גם בעבירת השוחד. היא הביעה נכונות בעבר לקיים משא-ומתן להסדר טיעון מול הסנגורים באופן ישיר.

השופטים לחצו להגיע להסדר טיעון

ביום שלישי השבוע זומנו במפתיע הסנגורים והתביעה בתיק 4000 ללשכת השופטים, במהלך הפסקה מעדותו של עד תביעה, עובד וואלה לשעבר. לפי הדיווח של חדשות 13 אתמול, הפגישה נערכה כרבע שעה, ובמהלכה אמרו השופטים כי התביעה תתקשה להוכיח את אישום השוחד, ולמעשה לחצו על הצדדים להגיע להסדר טיעון.

הלחץ של השופטים מגיע רגע לפני פגרת הקיץ שתחל ב-15 ביולי, ולקראת סיום פרשת התביעה בעוד מספר חודשים. ביום ראשון יחל המיליארדר ארנון מילצ'ן להעיד בתיק 1000, בווידאו קונפרנס מברייטון שבאנגליה. עדותו של מילצ'ן היא העדות המרכזית בתיק המתנות, יחד עם מי שהייתה העוזרת שלו - הדס קליין.

נתניהו מואשם בתיק 1000 (תיק המתנות) ו-2000 ("ידיעות אחרונות"-נוני מוזס) בעבירה של מרמה והפרת אמונים. בתיק 4000 (פרשת בזק-yes) הוא מואשם בשוחד ובהפרת אמונים.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.