המחווה של כפר יונה לתעשייניות החלוצות

שיעור הרחובות שנקראים על שם נשים בישראל הוא נמוך במיוחד, אבל בכפר יונה פועלים לתיקון: חמישה רחובות חדשים נקראו על שם נשים מהתעשייה • וגם: עמותת בבא-דע ומוזיאון הסובלנות ירושלים ערכו השבוע תחרות רובוטיקה, חקר, חדשנות וערכים לכ-500 תלמידים מהחברה החרדית • אירועים ומינויים

סיגל בר און, שוש כחלון, אלי פישר, נורית הראל / צילום: מיכל סלע
סיגל בר און, שוש כחלון, אלי פישר, נורית הראל / צילום: מיכל סלע

בין אם מחוסר תשומת לב או מכוונת מכוון, שיעור הרחובות שנקראים על שם נשים בישראל הוא נמוך במיוחד - אפילו בתל אביב, שנחשבת פלורליסטית יותר. בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות לשנות את המפה בעיקר בשכונות חדשות, אולם עדיין מדובר בטיפה בים.

מבני ברק עד רעננה: הפוליטיקה מאחורי שמות הרחובות

על הרקע הזה בולט במיוחד המהלך של עיריית כפר יונה: חמישה רחובות חדשים על שם נשים מהתעשייה: ד"ר יהודית ריכטר (מדינול), דבורה פישר (ד"ר פישר), רות דיין (משכית), לאה גוטליב (גוטקס) ואידה יהודית זיידלר (ויסוצקי).

המהלך הוא יוזמה של ראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור. לדבריה, "מה שעשו נשים אלו, ולא רק הן, אינו מובן מאליו, ודאי לא בעת בה הן נולדו. הן פרצו את הדרך, ועשייתן ופועלן מהווים מודל והשראה לדור העתיד".

באירוע נשאה דברים גם ריכטר, היחידה מבין חמש הנשים שעדיין בחיים. "חלוצות התעשייה סללו את הדרך לרבות אחריהן, במגוון רחב של תחומי עשייה", ציינה ריכטר. "זו זכות שאין גדולה ממנה לייצג את חברותיי התעשייניות, שכולן קדמו לי ואת חלקן הכרתי אישית".

שלום זיידלר, בנה של אידה יהודית, הזכיר כי שלום זידלר כי אמו "הייתה חלוצה בתחומה, ולקחה את המושכות במציאות שבה לא הייתה לה ברירה. היא הוכיחה כי נשים יכולות להגיע להישגים משמעותיים יוצאי דופן, ולהוביל את התעשייה והחברה לחוזקות בלתי מבוטלות - וזאת בתקופה שהנהגה נשית בענף התעשייה לא הייתה מקובלת ונחשבה לחריגה".

אלי פישר / צילום: מיכל סלע
 אלי פישר / צילום: מיכל סלע

אירוע חניכת הרחובות התקיים בפארק התעשיות החדש בבית ליד, ובין האורחים היו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שלום זיידלר יו"ר ובעלי ויסוצקי, ד"ר אלי פישר נשיא ד"ר פישר, ורון גרונדלנד מנכ"ל גוטקס.

מצנח הזהב

מינוי כפול בקבוצת נובולוג, העוסקת בשירותי בריאות: אהוד פוזיס, בעל השליטה, ימונה ליו"ר, ואילו אביעד בוסי יכהן כמנכ"ל. קודם לכן כיהן בוסי כמנכ"ל מדיהום מקבוצת מדיסון, וכמנכ"ל חברת ס.ל.א מקבוצת טבע העוסקת בתחום השירותים והלוגיסטיקה.

האלוף במיל' אליהו שרביט, מפקד חיל הים לשעבר, מונה לנשיא DSIT SOLUTIONS, ספקית פתרונות הגנה תת-ימית.

אלוף במיל' אלי שרביט / צילום: ישראל הדרי
 אלוף במיל' אלי שרביט / צילום: ישראל הדרי

מורן שמש רוז'נסקי תכהן כסמנכ"לית הכספים של מובילאיי, ותחליף את ענת הלר.

ארז נסים יכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיה של חברת האינשורטק נובידאה. קודם לכן כיהן בתפקידים בכירים באמדוקס, נייס, פלייטיקה ו-SAP.

ארז נסים / צילום: נתנאל טוביאס
 ארז נסים / צילום: נתנאל טוביאס

ג'יל גמון מצטרף לדירקטוריון חברת הפוד-טק בלו טרי. גמון הוא מנכ"ל קרן ההשקעות הציבורית BioMeat FoodTech, ונחשב למומחה גלובלי בתחום הפוד-טק.

ג'יל גמון / צילום: יח''צ
 ג'יל גמון / צילום: יח''צ

גיא שבתאי מונה לסמנכ"ל טכנולוגיה ופרויקטים ב-Max.

גיא שבתאי, סמנכ''ל טכנולוגיה ופרויקטים ב-Max / צילום: אורן דאי
 גיא שבתאי, סמנכ''ל טכנולוגיה ופרויקטים ב-Max / צילום: אורן דאי

אורי גורן, סמנכ"ל השיווק של ללין, מונה למנהל הפעילות הבינלאומית של החברה.

אורי גורן / צילום: גלית סבג
 אורי גורן / צילום: גלית סבג

חדשות טובות

עמותת בבא-דע ומוזיאון הסובלנות ירושלים ערכו השבוע תחרות רובוטיקה, חקר, חדשנות וערכים לכ-500 תלמידים מהחברה החרדית, שהגיעו מ-20 בתי ספר בחדרה, נתניה, ירושלים, בית שמש, פתח תקווה ונתיבות.

בין הפיתוחים שבלטו בתחרות נמנים מד ביתי המתריע על חריגה בצריכת החשמל הביתית, פאנל טעינה סולרי למחשב נייד או טלפון סלולרי ועוד.