השבוע ה-27 למחאה: ההפגנות נמשכות; הכנסת תצביע ביום שני על צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה

מאות אלפים הפגינו אתמול ברחבי הארץ במחאה נגד המהפכה המשפטית • ביום שני חברי הכנסת צפויים להצביע במליאה על צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה • מובילי המחאה הודיעו כי אם החקיקה תעבור, יוכרז יום שלישי הקרוב כיום התנגדות שיכלול הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ

השבוע ה-27 להפגנות נגד המהפכה המשפטית / צילום: אמיר גולדשטיין
השבוע ה-27 להפגנות נגד המהפכה המשפטית / צילום: אמיר גולדשטיין

המחאה נגד המהפכה המשפטית התקיימה אתמול, זה השבוע ה-27 ברציפות, עם עשרות אלף מפגינים ברחבי הארץ. המפגינים חסמו את נתיבי איילון, והמשטרה פינתה אותם באמצעות מכת"זית. ביום שני, חברי הכנסת צפויים להצביע במליאה על צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה. משמעות הצעת החוק היא שבג"ץ לא יוכל להתערב בהחלטות הממשלה, השרים או נבחרי הציבור שאינן סבירות באופן קיצוני.

ד"ר ארנון ומיסטר מילצ'ן: השופטים ייאלצו לקבוע לאיזו גרסה להאמין
בית המשפט העליון החמיר באופן חריג את עונשו של אמיר ברמלי ל-14 שנים
טעות או פרקטיקה: מה אפשר ללמוד ממקרה "השופטת הממהרת"?

על פי הערכת חברת Crowd Solutions שבוצעה בעבור חדשות 13, בקפלן הפגינו הערב כ-140 אלף איש. המפגינים חוסמים כעת את איילון דרום וצפון.

מובילי המחאה הודיעו כי אם החקיקה תעבור בשני, יוכרז יום שלישי הקרוב כיום התנגדות שיכלול הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ. בין היתר, בשעה 16:00, תתקיים הפגנת ענק בנמל התעופה בן גוריון.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות / צילום: רובי יהב
 הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות / צילום: רובי יהב

פרופ' יובל נוח הררי נאם בקפלן: "בכוחות משותפים, הצלחנו להאט ולהשהות את חוקי ההפיכה המשטרית. לרגע, היה נדמה שהממשלה התעשתה וחזרה מניסיונה, אך אירועי הימים האחרונים מוכיחים שהממשלה החליפה את הטקטיקה ולא את המטרה.
נתניהו, לוין ורוטמן - אם היה לכם שמץ של אחריות, הייתם מתמקדים בבעיות של האזרחים, כמו יוקר המחייה, הפשיעה הגוברת והאיום האיראני, אבל אתם מתמקדים בלקחת לעצמכם כוח בלתי מוגבל".

פעילי מחאת אחים לנשק של המילואימנקים הודיעו על "לילה לבן" מול ביתו של שר הביטחון, יואב גלנט, במושב עמיקם בסיום הערב, ומסרו כי "השבוע נתניהו ולוין יבינו את מגבלות הכוח - כי צבא העם יש רק בדמוקרטיה".

הצעדה השבועית יצאה מכיכר הבימה בשעה 19:00. בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב ינאמו פרופ' יובל נח הררי, פרופ' חגי לוין ממובילי מחאת "החלוקים הלבנים", ונציגי מחאת ההייטקסיטים והסטודנטים. 

מפגינים חוסמים את צומת נהלל, הערב
 מפגינים חוסמים את צומת נהלל, הערב

משפחות שכולות הציגו ברחוב קפלן, מול הקריה, מיצג הכולל את שמותיהם של חללי צה"ל וכותרתו "לשווא". ההורים השכולים שאחראים על המיצג הגיעו למקום לבושים בחולצות "במותם ציוו לנו הדמוקרטיה".

מיצג ''לשווא'' של המשפחות השכולות, מול הקריה בקפלן
 מיצג ''לשווא'' של המשפחות השכולות, מול הקריה בקפלן

ההפגנות מתקיימות לאחר שבוע סוער בו התקיימו הפגנות בנתב״ג וברחבי הארץ, לאחר נאום מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, שהודח על רקע טיפולו בהפגנות.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בנס ציונה / צילום: אביב חסידוב
 הפגנה נגד המהפכה המשפטית בנס ציונה / צילום: אביב חסידוב

היום (א') יתקיים דיון בממשלה על אופן אכיפת ההפגנות ע"י המשטרה, על רקע ההפגנות נגד חברי הקואליציה והתעצמות המחאה. פרקליט המדינה והיועמ"שית גלי בהרב מיארה יגיעו לדיון.