אליעזר פישמן מבקש להפסיק לשלם לקופת פשיטת הרגל: "נעדר מקור פרנסה"

איש העסקים אליעזר פישמן פנה לביהמ"ש בבקשה למתן צו הפטר מחובותיו • לטענתו, מאז פורקה חברת "השקעות כדאיות", הוא נעדר מקורות הכנסה, חי מגמלת ביטוח לאומי, ומצבו הרפואי מידרדר • הסדר החוב של פישמן, שאושר בשנת 2020, גילם "תספורת" של כ-50% מהחוב והותיר את אשתו וילדיו מולטי-מיליונרים

אליעזר פישמן / צילום: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צילום: תמר מצפי

איש העסקים אליעזר פישמן פנה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למתן צו הפטר מחובותיו ולביטול התשלומים שחויב בהם. לטענתו, מאז פורקה חברת "השקעות כדאיות", וההכנסות ממנה נפסקו, הוא נעדר מקורות הכנסה, חי מגמלת ביטוח לאומי, ומצבו הרפואי מידרדר. לבקשות לא צורף תצהיר, והפירוט אודות המצב הרפואי הנטען הוגש לבית המשפט בהודעה חסויה. 

אחרי עדותו של מילצ'ן: אלה העדים שיעידו השבוע במשפט נתניהו
● "בלי הסדרי טיעון היינו קורסים": 4 נשיאי בתי משפט מספקים הצצה מבפנים על העומס ברשות השופטת 

בבקשה נטען כי יש לפטור את פישמן מהסדר החוב בשל "הזמן הרב שעבר ממתן צו הכינוס" ובשל "העובדה שלחייב אין כל מקור פרנסה (למעט קצבת ביטוח לאומי), אין לו שום יכולת פירעון, ומצבו הבריאותי הוא כזה שברור שלא יהיה לו שום מקור פרנסה גם בעתיד".

בבקשה נטען כי פישמן שילם עד כה 710 אלף שקל, וכי גובה ההחזר החודשי פחת מ-15 אלף שקל ל-7,500 שקל.

בנוסף מבקש פישמן להעביר לידיו את גמלת הזקנה שלו, בסך של 2,400 שקל לחודש, ואת כספי הפיצויים בסך של כ-250 אלף שקל, שלטענתו נצטברו לו במהלך עבודתו בחברת "השקעות כדאיות", קודם לפירוקה.

בית המשפט הורה לנאמן על נכסיו של פישמן, עו"ד יוסי בנקל, להגיב לבקשות לאחר פגרת בתי המשפט, בתחילת ספטמבר. 

"תספורת" של כ-50% מהחוב 

פישמן היה בעבר מאנשי העסקים המשפיעים בישראל, והחזיק בין היתר בעיתון גלובס. הוא פשט את הרגל עם חובות שנאמדו בתחילה בכ-4 מיליארד שקל. לאחר מימוש נכסים הם ירדו ל-1.9 מיליארד שקל. בדצמבר 2016 ניתן צו לכינוס נכסיו, וכחצי שנה לאחר מכן ניתן צו פשיטת רגל בעניינו.

ביולי 2020 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב פשרה בין הבנקים לבין ילדיו של פישמן. ההסכם גילם "תספורת" של כ-50% מהחוב, והותיר את אשתו וילדיו של פישמן מולטי-מיליונרים עם נכסים בשווי 250 מיליון שקל. במקביל זכו בני המשפחה לפטור גורף מתביעות עתידיות שיוגשו נגדם. ערעורו של הנאמן, שהתנגד להסכם, נדחה על-ידי בית המשפט העליון.

עו"ד יוסי בנקל, הנאמן על נכסיו של פישמן בהליך פשיטת הרגל, מסר כי הוא "לומד את הבקשה ויגיב במועד שנקבע על-ידי בית המשפט". 

*** גילוי מלא: אליעזר פישמן הוא בעל השליטה הקודם בחברת גלובס פבלישר עיתונות - הבעלים של עיתון גלובס