מתחם הייטק נפתח במזרח ירושלים בהשקעה של 10 מיליון שקל

בין החברות שכבר החלו לפעול במתחם ההייטק EasTech שבמזרח ירושלים נמנות נס, נטורל אינטליג'נס, טקליניק וקוואנטום ויז'ן • ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "המטרה היא ליצור כ-10,000 מקומות עבודה במזרח העיר, וזהו אחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצעו בירושלים בעשורים האחרונים" • אירועים ומינויים

ארוע פתיחת מרכז הייטק חדש במזרח ירושלים / צילום: סלאם קאסם
ארוע פתיחת מרכז הייטק חדש במזרח ירושלים / צילום: סלאם קאסם

מתחם הייטק חדש בשם EasTech נחנך במזרח ירושלים בהשקעה של 10 מיליון שקל, שביצעו משרד ירושלים ומסורת ישראל ועיריית ירושלים. המטרה: להוות מרכז לחברות הייטק ישראליות ובינלאומיות שיעסיקו מתכנתים מהאזור. מדובר בצעד ראשון להקמת קמפוס ההייטק "סיליקון ואדי", שבמסגרתו ייבנו 200 אלף מ"ר של משרדים וחללי עבודה בשכונת ואדי ג'וז, בהשקעה כוללת של כ-200 מיליון שקל.

אלונה בר און: "ה־AI לא תפתור עבורנו את השאלות הערכיות" 
הפתעה בצמרת: אלו הם 100 המותגים המובילים בישראל

ההצטרפות למתחם EasTech זמינה לחברות ללא תשלום, בתנאי שיציעו מקומות עבודה לצעירים אקדמאים מהחברה הערבית שמתקשים למצוא עבודה בחברות טכנולוגיה מחוץ לאזור. בין החברות שכבר החלו לפעול במקום נמנות נס, נטורל אינטליג'נס, טקליניק וקוואנטום ויז'ן.

"מדובר במתחם עסקים חדשני המתפרס על פני אלף מ"ר ויש בו 120 עמדות עבודה, חדרי ישיבות, חדר הכשרה וחללי שירות נוספים", מספרת עינת מסטרמן, מנהלת התוכנית האסטרטגית לתעסוקה איכותית במזרח ירושלים.

"אנחנו כבר נערכים להרחיב את המתחם בקומה נוספת, לאחר איוש מלא של הקומה הראשונה. זהו שלב ראשון בפרויקט הסיליקון ואדי, שאושר בוועדה המחוזית ויוצא כעת לדרך".

לדברי ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, "הקמת המתחם החדש היא צעד נוסף בדרך להגשמת תוכנית אסטרטגית משמעותית יותר במזרח העיר, שמביאה בשורה לכלכלה בירושלים, עם הגדלת היצע התעסוקה בתחום ההייטק.

"המטרה בסיליקון ואדי היא ליצור כ-10,000 מקומות עבודה במזרח העיר, וזהו אחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצעו בירושלים בעשורים האחרונים".

אזור התעשייה

הצ'יליאנים לומדים מישראל

לאחר שהאקדמית גורדון חתמה על שלושה הסכמים עם אוניברסיטאות בצ'ילה - שבמסגרתם תטמיע בהן את שיטות ההוראה שלה, תוביל תוכנית לחילופי סגל וסטודנטים ותפתח תוכנית לימוד משותפת - הגיע שגריר המדינה, חורחה קרבחל, לביקור בקמפוס האקדמיה. קרבחל הציע לסייע בקידום הסכמים עם אוניברסיטאות ומכללות נוספות במדינתו, ולפעול בנושא מול משרד החינוך בצ'ילה.

האקדמית גורדון וצ'ילה / צילום: האקדמית גורדון
 האקדמית גורדון וצ'ילה / צילום: האקדמית גורדון

מכללת גורדון לחינוך שבחיפה מתמחה בנושא חדשנות בחינוך, בפיתוח שיטות הוראה ובהקמת מרכזי למידה טכנולוגיים. "אנחנו מלמדים את הצ'יליאנים את כל הקשור להוראה חדשנית", מסביר יגאל שייניס, סגן נשיא האקדמית גורדון למנהל וכספים. "לדוגמה, נסייע להם לפתח חדרי למידה המשלבים מציאות רבודה, בינה מלאכותית, שולחנות טאצ', כיסאות עם דוושות אופניים לבעיות קשב וריכוז, כיסאות מתנדנדים ומשקפי VR.

"המטרה המרכזית של הפעילות הבינלאומית היא קידום תחום החינוך, המחקר ושיתוף ידע. האקדמית היא גוף לימודי, ולכן הרווח הכלכלי הוא לא הנושא המרכזי. ההסכמים שנחתמו מדברים על מחקרים משותפים, ובהמשך הקמת מרכזי למידה טכנולוגיים בהיקף של מאות אלפי שקלים".

מצנח הזהב

אפי דהן מונה לסגן נשיא בפייפאל העולמית. עד כה שימש כמנהל הפעילות במרכז, במזרח אירופה ובישראל.

יוני בראל, 32, מונה לסמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת הנדל"ן אזורים.

עו"ד נועם ריף, שכיהן כראש צוות משפטי באגף הממונה על השכר במשרד האוצר, מצטרף למשרד עורכי הדין גורניצקי GNY.

נועם ריף / צילום: אייל כהן
 נועם ריף / צילום: אייל כהן

ד"ר אנג'לה עירוני מונתה למנהלת בית החולים אסותא בראשון לציון. היא תחליף את איזי בן עזרא שניהל את בית החולים ב-11 השנים האחרונות, והמינוי יכנס לתוקפו בתחילת אוקטובר.

בשמת לוי-פויר מונתה לסמנכ"לית שירות הלקוחות של סלקום.

ד"ר גד ריזנפלד מונה לחבר דירקטריון בחברת 'נוראקסון' (NurExone Biologic).

חדשות טובות

הקרן לידידות תסבסד השתתפות של אלפי בני ובנות נוער במחנות הקיץ שלה "פורום Summer Camps ישראל", בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל. השנה ישתתפו 15 אלף חניכות וחניכים בני 18-10 בכ-40 מחנות קיץ.