בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות קלות בנעילה בוול סטריט; מניית טאפרוור המשיכה לטוס

מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.2% בסיום, הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.3%, ומדד 500 S&P רשם עלייה של כ-0.1% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • התמ"ג בגוש האירו הפתיע לחיוב • מחירי הנפט המשיכו לעלות

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת עם נטייה לעליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.2% בסיום, הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.3%, ומדד 500 S&P רשם עלייה של כ-0.1%.

מניית טאפרוור, "הכוכבת" הגדולה של ימי המסחר האחרונים, המשיכה לרכז מחזור ענק וקפצה בעוד כ-40%. 

עוד בלטו בעליות, בין השאר, דיסני , אובר, אקסון מובייל , פלנטיר ובקרב הישראליות סנטינל וואן , פריון, קורנית דיגיטל , פורסייט , וויקס ופאגאיה.

מנגד, סיליקום  צנחה על רקע תחזית חלשה לרבעון השלישי. החברה מכפר סבא צופה הכנסות של 30-31 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת תחזית האנליסטים ל-44 מיליון דולר. סיליקום מציינת כי בעקבות ההקלה בסוגיות שרשרת האספקה על רכיבים, חלק מהלקוחות הגדולים שלה התחילו להשתמש ברכיבים שצברו במלאי. במקביל התחזית החלשה מוסברת בציפיות להאטה בסביבה המאקרו-כלכלית, שגורמות לקצב איטי יותר בפעילות. ברבעון השני ההכנסות של סיליקום היו 38.1 מיליון דולר, צמיחה של 11.6% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-4.5 מיליון דולר, או 66 סנט למניה.

20:55

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדדי הנאסד"ק והדאו ג'ונס רושמים עליות מזעריות, ומדד 500 S&P רושם ירידה קלה.

עונת הדוחות בעיצומה, ומחר יפרסמו בין השאר דוחות החברות מרק , פייזר , AMD , קטרפילר , אובר  וסטארבקס.

מניית אודיוקודס  עולה לקראת פרסום דוחות החברה מחר. החברה, המספקת פתרונות תקשורת קולית, מוצרים ושירותים עבור סביבת העבודה הדיגיטלית וחוויית הלקוח, הודיעה היום שפתרון ה-Voca CIC שלה קיבל אישור הסמכה רשמי ע"י מיקרוסופט כפתרון Contact Center לעבודה בסביבת Microsoft Teams.

גם סולאראדג'  עולה לקראת פרסום דוחותיה מחר.

ביום רביעי צפויות לפרסם תוצאות, בין השאר, טבע , פריון , אורמת , קלטורה, רדוור וסאפיינס.

18:55

המדדים המובילים בניו יורק נסחרים ביציבות. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת - מדד הדאקס רשם ירידה קלה, הפוטסי עלה בכ-0.1%, ומדד הקאק טיפס בכ-0.3%.

מניית טאפרוור  לא עוצרת ומזנקת בעוד כ-40% במחזור ענק. 

עוד בולטות בעליות ניקולה, פלנטיר , פאגאיה , AMC , וירג'ין גלקטיק , קוגנייט וטאבולה .

17:05

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עבר לירידה קלה, ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.1%. מדד 500 S&P רושם עלייה מזערית.

מניית טאפרוור  ממשיכה לרכז מחזורי ענק ולטפס. מה-20 ביולי המניה של טאפרוור עלתה ביותר מפי שלוש (עד לפתיחת המסחר היום), למעל 3 דולר, רמתה הגבוהה ביותר מאז תחילת מרץ.  

●  חידה בוול סטריט: המניה שזינקה בתוך שבוע ב-350% ללא סיבה נראית לעין

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות בין השאר וויקס , אלביט מערכות , סנטינל וואן , פייבר , פריון נטוורק  ולמונייד.

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.1%, ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה מזערית.

עליות קלות רושמות אפל , אינטל , AMD, טסלה  ואנבידיה 

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת ביציבות סביב 3.96%. גם אג"ח ארה"ב לשנתיים יציבה ונסחרת סביב תשואה של 4.89%.

16:03

חברת סיליקום , ספקית פתרונות לרשתות תקשורת, נופלת במסחר המוקדם על רקע תחזית חלשה לרבעון השלישי. החברה מכפר סבא צופה הכנסות של 30-31 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת תחזית האנליסטים ל-44 מיליון דולר. סיליקום מציינת שבעקבות ההקלה בסוגיות שרשרת האספקה על רכיבים, חלק מהלקוחות הגדולים שלה התחילו להשתמש ברכיבים שצברו במלאי. במקביל התחזית החלשה מוסברת בציפיות להאטה בסביבה המאקרו-כלכלית, שגורמות לקצב איטי יותר בפעילות. ברבעון השני ההכנסות של סיליקום היו 38.1 מיליון דולר, צמיחה של 11.6% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-4.5 מיליון דולר, או 66 סנט למניה.

15:33

המסחר באירופה מתנהל בעליות קלות. מדד הדאקס מוסיף לערכו 0.2%, מדד הפוטסי 100 נסחר בעלייה של כ-0.1%, והקאק הצרפתי מוסיף לערכו כ-0.5%.

גם החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

במסחר המוקדם נרשמות עליות בולטות במניות ניאו , ניקולה, ריביאן  ואמזון .

מניית קמטק  יורדת בכ-3% לאחר שהחברה דיווחה היום על הכנסות של 73.8 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, ירידה של 7% לעומת הכנסות הרבעון השני של 2022. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון השני ב-18.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 19.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2022. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון ב-21.9 מיליון דולר, 45 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 22.1 מיליון דולר, 46 סנט למניה, ברבעון המקביל.

13:45

המסחר באירופה מתנהל לפי שעה בעליות קלות. מדד הדאקס מוסיף לערכו 0.1%, מדד הפוטסי 100 נסחר ביציבות, והקאק הצרפתי מוסיף לערכו כ-0.5%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.2%. הליש"ט מתחזק ב-0.1% מול הדולר. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.8%.

בשוק הקריפטו נרשמת מגמה מעורבת. מחיר הביטקוין עולה ב-0.4% ונסחר סביב 29,377 דולר. מנגד, מחיר האת'ריום יורד ב-0.4%.

12:05

האינפלציה בגוש האירו ירדה בחודש יולי מ-5.5% לרמה של 5.3%, בהתאם לתחזיות המוקדמות. בקצב חודשי, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1%, כאשר התחזיות המוקדמות ציפו כי יעלה ב-0.3%. אינפלציית הליבה, שאינה כוללת את מחירי המזון והאנרגיה, עמדה על שיעור 5.5%, בדומה לחודש שעבר.

במקביל, פורסמו בגוש האירו נתוני התמ"ג לרבעון השני של השנה. בקצב רבעוני, התמ"ג עלה ב-0.3% - מעל התחזיות המוקדמות שציפו כי התמ"ג יעמוד על 0.2%. בהסתכלות שנתית, התמ"ג עלה ב-0.6%, מעל התחזיות המוקדמות שציפו לעלייה של 0.5%.

11:46

מגמה מעורבת באירופה: מדד הדאקס עולה ב-0.1%, ובורסת לונדון יורדת ב-0.1%. בורסת פריז עולה ב-0.2%.

בגזרת המאקרו, התמ"ג באיטליה ירד ברבעון השני של השנה ב-0.3% בקצב רבעוני. התחזיות המוקדמות ציפו שהתמ"ג יוותר ללא שינוי ברמה של 0%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים ביציבות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 80.1 דולר. מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 84.4 דולר.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

במסחר המוקדם, בולטות לחיוב מניות  אמזון   ו-AMD .

מנגד, טסלה , אנבידיה  ומיקרוסופט  נסחרות בירידות שערים.

10:12

ירידות קלות בפתיחת המסחר באירופה: מדד הדאקס יורד ב-0.2%, הפוטסי יורד בשיעור דומה, ובורסת פריז משילה מערכה כ-0.1%.

מאקרו אירופה: המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירדו בחודש יוני ב-0.8% בקצב חודשי ואכזבו את הצפי המוקדם שציפה כי יעלו ב-0.2%. בהסתכלות שנתית, המכירות הקמעונאיות הפתיעו לחיוב כאשר ירדו ב-1.6% לעומת צפי לירידה של 2.7%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נסחר ביציבות מול הדולר והליש"ט מתחזק קלות מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.7%.

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסחרות בעליות קלות. אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.99%. אג"ח ארה"ב לשנתיים גם עולה קלות ונסחרת סביב 4.90%.

08:17

באסיה, המדדים המובילים נסחרים במגמה חיובית. מדד הניקיי עולה ב-0.9%, ההנג סנג מזנק ב-1%, בורסת שנחאי מוסיפה לערכה כ-0.6%, ומדד הקוספי עולה בכ-0.7%.

בארה"ב, הבוקר החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות.

איפה להשקיע 150 אלף דולר? "להתמקד בארה"ב, בעיקר בטכנולוגיה" 
במשך שנים אוגוסט נחשב לחודש החזק ביותר בוול סטריט; אבל אז הגיע המהפך 

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשלתיות של הממשל האמריקאי נסחרות בעליות קלות. התשואה על אגרת חוב ל־10 שנים נסחרת סביב 3.99%, והתשואה על האג"ח לשנתיים נסחרת סביב רמה של 4.90%.

בשוק הסחורות, מחירי נפט נסחרים בירידות לאחר שבסוף השבוע האחרון רשמו עליות חדות. מחיר חוזה לספטמבר על חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 83.9 דולר, ומחיר החוזה על חבית מסוג WTI עומד על 80.2.

גם מחיר הזהב נסחר בירידות קלות הבוקר ועומד על 1992.4 דולר לאונקיה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש בכ-0.1% מול הדולר. הליש"ט נסחר ביציבות מול הדולר, ומול הין הדולר מתחזק בכ-0.6%.

בגזרת המאקרו, ביפן, הבוקר פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות שעלו ביוני ב-5.9% בקצב שנתי, בהתאם לתחזיות המוקדמות. מנגד, הייצור התעשייתי בחודש יוני פספס את הצפי המוקדם כאשר עלה ב-2% בקצב חודשי.

בסין פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור לחודש יולי, שעלה ל-49.3 נקודות, מעל הצפי המוקדם שציפה כי המדד יעמוד על 49.2 נקודות. במקביל, פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני שאכזב את התחזיות המוקדמות וירד ל-51.5 נקודות ביולי.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות מתייחס לנתונים שפורסמו בסין: "שוקי המניות בעולם התאכזבו פעם נוספת מביצועיה של כלכלת סין. הבוקר מדובר במדדי מנהלי הרכש של חברות התעשייה - שהצביעו על התכווצות בפעם הרביעית ברציפות - ושל ענפי השירותים, שרשמו את הצמיחה האיטית ביותר זה 7 חודשים החודש.

"הנחת העבודה הייתה כי סין תתאושש בעקבות סיום מדיניות אפס סובלנות כלפי הקורונה ופתיחה מלאה של הגבולות ושל כל ענפי המשק בתחילת השנה. חשבו כי לאחר רבעון של הסתגלות ותשלום מחיר (רפואי) בשל כך, תגיע הפריצה. 

"כתוצאה העריכו כי סין תהווה מנוע צמיחה חשוב שיפצה בגין הדשדוש בכלכלות המפותחות של ארה"ב, יבשת אירופה ואחרות. במיוחד היה הדבר אמור לסייע לאירופה, שכן סין היא שותפת סחר מרכזית שלה. מאידך היה צפי למכת מחירים בשוקי הסחורות ולהישנות לחצי האינפלציה בהמשך, מה שאמור היה להקשות על הבנקים המרכזיים במערב להילחם באינפלציה. בינתיים זה לא קורה. האינפלציה כולל מזון ואנרגיה בעולם יורדת מהר יותר מאשר האינפלציה ללא רכיבי הסחורות.

"ככל שהנתונים מסין מרחיקים את השלטונות מהשגת יעדי הצמיחה (5%) והאינפלציה (3%) שלהם לשנת 2023, הסיכוי שהם יציגו חבילה רחבה של תמריצים פיסקאליים - כזו שתעודד בעיקר את משקי הבית, דרך הקטנת הנטייה לחסוך לטובת הגדלת הוצאות הצריכה - גדל והולך. דרך נוספת להשיג זאת היא באמצעות השקעות בתשתית והקלות רגולטוריות.

"לכן, ובהתחשב בגודלה של כלכלת סין, את האכזבה מביצועיה והשפעתה השלילית על סנטימנט השווקים, מלווה גם דריכות מתמדת לקראת הבאות. אצל ממשלת סין, לעולם אין לדעת מה יוליד יום".

בהמשך היום יפורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות בגרמניה ונתוני התמ"ג באיטליה. בגוש האירו יפורסמו האומדן השני לנתוני האינפלציה והתמ"ג לרבעון השני של השנה. בארה"ב יפורסם מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש יולי.