אחרי שחזרה לרווחיות: אינטל מבטלת את הקיצוץ בשכר ומחלקת בונוסים

אינטל מבטלת את הקיצוצים ומפצה את העובדים ששכרם נפגע - פחות משבוע לאחר שחזרה לרווחיות • בחודש פברואר הודיעה ענקית השבבים על קיצוץ בשכרם של מנהלי הביניים והעובדים הבכירים באינטל העולמית - בהם גם מאות ישראלים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל

פחות משבוע לאחר שהודיעה על חזרה לרווחיות, וחצי שנה בדיוק לאחר שהודיעה על קיצוצי השכר - אינטל מבטלת את הקיצוצים ומפצה את העובדים ששכרם נפגע.

אינטל פרסמה בשבוע שעבר את ביצועיה לרבעון השני של השנה: החברה חזרה לרווחיות לראשונה מאז אוקטובר 2022 לאחר שצברה הפסדים כבדים, אך דיווחה על המשך בירידה במכירות מרבעון לרבעון.

בעוד שפעילות השרתים היתה חלשה יחסית, מכירות מחשבים אישיים עלו בכ-18% ביחס לרבעון הקודם, במה שמסמל התאוששות בתחום. מאז פרסום התוצאות ביום חמישי שעבר, עלתה מניית אינטל  ב-3.62%, ומאז תחילת השנה עלתה המניה בכ-34%.

אינטל פרסמה דוחות חזקים; המניה זינקה בכ-6% במסחר המאוחר
לאחר שנים של ביצועי חסר: מה גרם למניית אינטל לזנק בחודשים האחרונים?

בחודש פברואר הודיעה ענקית השבבים על קיצוץ בשכרם של מנהלי הביניים והעובדים הבכירים באינטל העולמית - בהם גם מאות ישראלים (דרג 7 ומעלה בקרב עובדי החברה).

במסגרת המהלך, ספגו דרגי הביניים - כמו ראשי צוותים ודירקטורים - הורדה בשכר של 5%, מנהלים בדרג סגני נשיא (דרג אחד מעל מנהלי הביניים) ספגו הורדה של 10% בשכר, ואילו מנהלי חטיבות המדווחים ישירות למנכ״ל ספגו ירידה של 15%. המנכ״ל פט גלסינגר ספג קיצוץ של 25% בשכרו.

כעת, הכריז גלסינגר עצמו על ביטול הקיצוצים החל מחודש אוקטובר - כפי שהובטח לעובדים במקור - החזרת כל השכר שקוצץ בחודשים האחרונים , ועל מתן מענק מיוחד עבור אלה ששכרם קוצץ באמצעות מניות חסומות (RSU) בחודש דצמבר.

מאינטל נמסר כי היא אינה מגיבה על עניינים פנימיים שנוגעים לעובדים.