"לא מתכוונים לוותר על ישראל": וויקס עברה לראשונה לרווח תפעולי

חברת האינטרנט פרסמה דוחות כספיים טובים, עקפה את צפי האנליסטים והעלתה את התחזית השנתית שלה • החברה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 390 מיליון דולר וצמיחה של 13% ביחס לרבעון המקביל • נשיא וויקס הביע שביעות רצון מביצועי החברה והתייחס גם למצב בישראל: "אחריות המנהיגים להבין שחוסר היציבות מזיק למדינה. לא משנה מי אשם ומי התחיל"

ניר זוהר, נשיא וויקס / צילום: שלומי יוסף
ניר זוהר, נשיא וויקס / צילום: שלומי יוסף

חברת האינטרנט Wix פרסמה דוחות כספיים טובים יותר מהתחזיות, עברה לראשונה לרווח תפעולי על-פי כללי GAAP והעלתה את התחזית השנתית שלה. בחברה אף מזהים התאוששות מסוימת בעולם האינטרנט.

מ־90 לשלושה: פייסבוק ישראל צמצמה דרמטית את אנשי הגיוס שלה
לבנק ההשקעות מהגדולים בעולם יש תחזית אופטימית לישראל
תורה של ישראל מתקרב: פיץ' צפויה לפרסם דוח חריף. מה יקרה לדירוג?

Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, מספקת פתרונות לבנייה ולניהול של אתרי אינטרנט. החברה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 390 מיליון דולר וצמיחה של 13% ביחס לרבעון המקביל, הגבוה מהתחזית שמסרה בעצמה ברבעון הקודם. במחצית הראשונה, הסתכמו ההכנסות ב-764 מיליון דולר, צמיחה של 11.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2022.

הרווח התפעולי ברבעון השני הגיע ל-13 מיליון דולר, לעומת הפסד של 115 מיליון דולר ברבעון המקביל ושל 33.3 מיליון דולר ברבעון הקודם. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים ובהם עלויות התגמול ההוני לעובדים בסך 54.5 מיליון דולר, הסתכם הרווח התפעולי ב-68.9 מיליון דולר; זאת, לעומת הפסד תפעולי ברבעון המקביל ועלייה של 41.9% מהרבעון הקודם.

"קרובים לרווחיות GAAP קבועה ושנתית" 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי GAAP היה 33.6 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-78.1 מיליון דולר, שהם 1.26 דולר למניה, משמעותית מעל תחזיות האנליסטים. בין היתר, נהנתה Wix מעליית מחיר מניית מאנדיי בה היא מחזיקה, עם רווח הון של 10.8 מיליון דולר.

ברבעון השלישי, Wix צופה צמיחה של 12%-13% לעומת הרבעון המקביל, עם הכנסות של 386-391 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. ב-2023, הצפי הנוכחי הוא לצמיחה של 11%-12% לעומת 2022, להכנסות של 1.54-1.55 מיליארד דולר, בהשוואה לתחזית קודמת לצמיחה של 10%-11%. בחברה מציינים שהגידול בהכנסות יוביל להגדלת הרווחיות ב-2023 ובהמשך.

בשיחה עם עיתונאים לאחר פרסום הדוחות, אמר ניר זוהר, נשיא Wix, כי "המספרים מדברים בעד עצמם. מדובר במימוש של מה שאמרנו בפעמים הקודמות". לדבריו, "אנחנו מתחילים לראות התאוששות ראשונית קלה באינטרנט, אך מוקדם עוד להסיק מסקנות". זה בא לידי ביטוי, בין היתר, בהתעניינות בבניית אתרים דרך Wix, בעסקאות שקורות באתרים שנבנו ועוד, אך הוא מסייג שעדיין לא מדובר על קצבי גדילה דומים לאלה של לפני תקופת הקורונה, בשל אי-הוודאות הכלכלית.

ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים, הוסיף שבחברה מרוצים מאוד מהתוצאות. "הרבעון השני היה נקודת ציון מבחינתנו, עם רווח תפעולי GAAP ראשון. כמובן שזה יכול טיפה לעלות או לרדת ברבעונים הבאים, אבל זה אומר שאנחנו כבר מאוד קרובים לרווחיות GAAP קבועה ושנתית. כל תהליך ההתייעלות שעשינו נותן את הפירות עכשיו".

נזכיר ש-Wix פיטרה בתחילת השנה 370 עובדים. בסוף הרבעון השני היו לה כ-5,000 עובדים, מהם כ-3,000 בישראל.

"אנחנו מאמינים בישראל ובהיי-טק הישראלי"

האם אתם מזהים לחץ על המניה על רקע הנעשה בישראל?
זוהר: "בהיי-טק הישראלי רואים בבירור ירידה בהשקעות. הייתה ירידה בעולם, אבל בישראל הירידה משמעותית יותר, מה גם שבשאר העולם יש התאוששות ואצלנו לא. בחברות הציבוריות, קשה לאפיין את זה, אבל החשש האמיתי שלי הוא שמשקיעים בחברות ציבוריות לא יספרו שהם לא קונים את המניה כי Wix ישראלית, או שמוכרים את המניה בגלל זה - אלא פשוט יעשו זאת. ככל שישראל תהפוך להיות בעלת פרופיל סיכון גבוה יותר - וזה קורה גם בגלל חוסר היציבות המתמשך והרעש שזה מייצר מול סוכנויות דירוג האשראי - זה ישפיע בסופו של דבר. אולי לא נדע לכמת את זה, אבל נסבול מזה".

עוד אמר זוהר כי "האחריות של המנהיגים היא להבין שכרגע חוסר היציבות מזיק למדינה. לא משנה מי אשם ומי התחיל, התפקיד שלהם הוא לייצר שקט ויציבות - לא בשביל ההיי-טק, יש אתגר כלכלי משמעותי שלא קשור להיי-טק ולרפורמה, אלא לסביבה אינפלציונית עם העלאות ריבית שפוגעת בסוף באזרח הקטן. ההיי-טק יכול לאזן את זה, אבל כרגע הוא תחת לחץ, במקום שנוכל לעזור ולקדם את הכלכלה". זוהר הוסיף כי המצב משפיע על עובדי Wix בישראל, והחברה מנסה לייצר איזון, דבר שהוא רואה בו "אתגר ניהולי מורכב, שהייתי מעדיף לא להתעסק בו ולהתמקד בחברה עצמה".

לשאלות האם יהיה שינוי בהיקף הגיוסים בעתיד בישראל, או האם Wix שוקלת להפוך לחברה הרשומה בדלאוור (ארה"ב), השיב זוהר שאין כוונה כזאת: "אנחנו מאמינים בישראל, בהיי-טק הישראלי ובמה שנבנה פה. מעבר לזה אנחנו ציונים ולא מתכוונים לוותר על ישראל בשום אופן. מעבר לדלאוור זה פתרון אחרון-אחרון-אחרון, ואנחנו רוצים להישאר חברה ישראלית".

Wix השיקה השבוע פלטפורמה חדשה, Wix Studio, שמיועדת לסוכנויות דיגיטל ולבוני אתרים פרילנסרים. זוהר מציין שהתגובות נלהבות והפלטפורמה מפשטת מורכבויות שהיו במוצר קודם של Wix ומצד שני מאפשרת סט פעולות מתקדם ונרחב.

זוהר נשאל גם על השפעת ה-AI ואמר כי "במשך שנים Wix התעסקה ב-AI ויש לנו קשור הדוק עם גוגל, מיקרוסופט ו-OpenAI. כבר היום יש לנו יכולות AI מורכבות שמוטמעות במערכת. AI הוא עוד יכולת טכנית מאוד משמעותית, וצריך להתאים לסוגים השונים של הלקוחות, כדי שכל אחד יקבל את הערך הכי טוב שאפשר להציע לו".