שוק העבודה האמריקאי מראה סימני התקררות: מספר המשרות החדשות מתחת לצפי

דוח התעסוקה לחודש יולי מצביע על תוספת של 187 אלף משרות חדשות - הנתון הנמוך ביותר מאז דצמבר 2020 • מנגד, קצב עליית השכר עולה בקצב גבוה יותר מהתחזיות המוקדמות

 צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

דוח התעסוקה של ארה"ב לחודש יולי התפרסם היום וחשף התקררות בשוק העבודה. מדובר בדוח משמעותי עבור המשק האמריקאי לאור השפעתו על מתווה הריבית העתידי של הפד.

המסחר בקריפטו אינו חוקי בסין, אבל את בייננס זה לא מטריד במיוחד   
החוב שזינק והתנהלות הממשל: הסיבות שהורידו את הדירוג של ארה"ב אחרי 12 שנה 

מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי ביולי עומד על 187 אלף, פחות מהתחזיות המוקדמות והרמה הנמוכה ביולי מאז דצמבר 2020. לעומת זאת, שיעור האבטלה ירד ל-3.5% וקצב עליית השכר השנתית עומדת על 4.4% - מעל הצפי.

האנליסטים העריכו כי תוספת המשרות החדשות למשק האמריקאי תעמוד על תוספת של 200 אלף, וכי קצב עליית שכר השנתי יעמוד על 4.2%. בחודש שעבר נתוני התעסוקה אכזבו את הצפי המוקדם כאשר תוספת המשרות עמדה על 209 אלף.

ביום חמישי האחרון, פרסמה לשכת העבודה של ארה"ב את הנתונים על המשרות הפנויות בארה"ב לחודש יוני. הדוח מהווה אינדיקטור מקדים לשוק העבודה בארה"ב יחד עם נתוני האבטלה שעתידים להתפרס היום. מהדוח (JOLTS) עולה כי מספר המשרות הפנויות של ארה"ב ירד מעט בחודש שעבר. לפי הנתונים, מספר המשרות עומד על 9.58 מיליון, כאשר מספר המשרות הפנויות בחודש מאי עמד על 9.82 מיליון.

המשקיעים דרוכים לקראת החלטת הריבית של ספטמבר

נתוני התעסוקה של חודש יולי צפויים להוות משקל משמעותי בהחלטת הריבית הבאה של הפד, שצפויה להתקיים בחודש ספטמבר.

בהחלטת הריבית האחרונה של הפד שהתקיימה בסוף חודש יולי, הבנק העלה את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 5.5% - הרמה הגבוהה ביותר מזה 22 שנה. אומנם העלאת הריבית לא הפתיעה את הצפי המוקדם, אך החלק שתפס את תשומת ליבם של המשקיעים היה נאומו של פאוול במסיבת העיתונאים לאחר החלטת הריבית.

פאוול הדגיש כי "עברנו הרבה מאוד מבחינת גובה הריבית, אך עדיין לא הרגשנו את הפעילות של הריבית במלואה". בקשר למצב הכלכלה בארה"ב אמר פאוול ש"האינדיקטורים האחרונים מראים כי הכלכלה עודה מתקדמת, שוק הדיור עדיין חזק אך הרבה פחות ממה שהיה לפני שנה. שוק העבודה חזק מאוד, כאשר מספר המשרות נותר גבוה ושיעור האבטלה נותר נמוך. אם כי נראה שהביקוש והיצע בשוק מגיעים לאיזון".

עוד הדגיש פאוול כי "אנחנו מודעים שהריבית הגבוהה פוגעת באזרחים ובמיוחד בחלשים בחברה", הדגיש נשיא הפד. אך ציין כי ייקח זמן לראות את ההשפעה של הריבית על האינפלציה.

בנוגע להמשך העלאות הריבית אמר פאוול כי הוועדה תפעל לפי מכלול הדאטה בכדי להגיע להחלטה בנוגע לריבית והדגיש כי "הפד צריך לראות עוד מידע שצפוי להתפרסם לפני החלטת הריבית הבאה בספטמבר, בייחוד אם שוק העבודה מגיע לאיזון בביקוש וההיצע".