מסגרת טיטניום ומצלמה משופרת: איך יראה האייפון החדש ומתי הוא יושק?

אפל צפויה לקיים את אירוע ההשקה השנתי שלה במהלך חודש ספטמבר הקרוב • על פי השמועות, אייפון 15 צפוי להיות מושק בארבעה דגמים שונים • יחד עם זאת, אפל מתמודדת עם האטה במכירות ועם אתגרים נוספים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Reuters, CLH/Reuters
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Reuters, CLH/Reuters

חודש ספטמבר מתקרב במהרה, ואפל כבר מכינה את המבערים על מנת להשיק את סמארטפוני הדגל שלה. על פי מארק גורמן בבלומברג, אפל צפויה לקיים את אירוע ההשקה שלה ב-12 או ב-13 בספטמבר. החברה צפויה להודיע כי המכשירים יתחילו להימכר בסביבות ה-22 בספטמבר.

ביוג'ן מקבלת אישור שלישי מה-FDA, והישראלית שמגייסת 49 מיליון דולר
רשות שוק ההון מצמצמת את החשיפה של חוסכים למדדי חו"ל

לפי הדיווח, השקת אייפון 15 צפויה להיות ההכרזה הגדולה ביותר בשלוש שנים האחרונות ביחס להשקות אייפון. גם השנה, החברה תשיק 4 דגמים שונים. אפל משיקה דגם חדש בכל שנה, כשלא תמיד היא מחדשת או מביאה בו בשורה אמיתית. עד כה, היא רשמה שינויים מהותיים כמו אייפון 6 ב-2014, אייפון X ב-2017, וגם אייפון 12 בשנת 2020. בין השינויים שהיא עשתה הוא הוצאת כפתור הבית או עיצובים אחרים.

לגבי סוגיית המחיר, אפל לא מספקת שום מידע רשמי עד שהיא לא מכריזה בעצמה על המוצר, אבל אפשר להעריך כי גם המחירים צפויים להישאר קרוב לסביבת המחירים המוכרת שלה: דגם הבסיס צפוי להתחיל מ-799 דולר, דגם הפלוס יתחיל מ-899 דולר, דגם הפרו יהיה 999 דולר ומעלה ודגם הפרו מקס צפוי להתחיל מ-1,099 דולר.

כזכור, בשנה שעברה אפל השיקה את דגם 14 הבסיסי, דגם 14 פלוס, דגם 14 פרו ודגם 14 פרו מקס. השמועות כעת מדברות על כך שדגם ה-Pro יכלול שוליים צרים יותר בתצוגת המסך, מסגרת טיטניום שתחליף את עיצוב הנירוסטה הנוכחי, שיפורים משמעותיים במצלמה, וכמובן - מעבד מהיר ובאופן כללי ביצועים גבוהים יותר. אחת השמועות מדברות על שינוי מאוד מהותי - שקע טעינה מסוג USB-C במקום כבל הלייטנינג הייחודי של אפל, בעיקר כדי לעמוד בחוק האירופאי שיחייב אותם לעשות את זה.

הקשיים שאפל מתמודדת איתם

עם זאת, צריך להזכיר כי אפל מתמודדת עם קשיים שהמשקיעים מרימים גבה לגביהם: בדוחות הכספיים של החברה שפורסמו בשבוע שעבר, אפל הודתה שוב שתעשיית הסמארטפונים מתמודדת עם האטה במכירות. מיד לאחר פרסום הדוחות, אפל רשמה ירידה ב-5% במסחר, מה שגרם לה לרדת מתחת לרף 3 טריליון דולר.

לפי הדוחות הכספיים של החברה, מכירות האייפון ירדו ביותר מ-2%, לכ-40 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מתחת להערכות של האנליסטים בוול סטריט. צריך לומר כי אפל התמודדה עם אתגרים מאוד לא פשוטים ובהם הסגרים בסין שעצרו את הייצור ואף את המכירות, לצד גם שביתות עובדים ומצב תעסוקתי מורכב במדינה.

לצד זאת, מומחים מסבירים שגם השינויים במטבע, פגעו בתוצאות החברה. אפל בעצמה הזכירה את זה בשיחת המשקיעים שלה, משמע שאם לא היו שינויים בדולר היא הייתה רושמת דווקא עלייה בהכנסות והתוצאות היו גבוהות יותר. אפל בעצמה הוסיפה כי לקוחות בארצות הברית לא מוציאים כסף כמו שהוציאו בעבר, מה שפגע במכירות שלה. מה שכן - החברה מצפה שהמכירות ישתפרו ברבעון הנוכחי. הציפייה נובעת בעיקר מהעובדה שיש אירוע השקה משמעותי, חזרה ללימודים ועוד.

צריך לומר, אפל בדרך כלל מקיימת את האירוע השנתי שלה בשבועיים הראשונים של החודש, כדי שהיא תוכל להשיק את מכשירי האייפון כבר בסוף חודש ספטמבר ולרשום הכנסות משמעותיות לפני שהרבעון הפיסקאלי שלה יסתיים. אפל תצטרך כמובן לגבור על אתגרי הייצור האפשריים.

יחד עם זאת, הרבעון הבא יהיה הרבעון החזק שייבחן עבור אפל. הסיבה לכך היא שמדובר ברבעון החגים - תקופת המכירות מאוקטובר ועד דצמבר, אז לקוחות רוכשים כמתנות והמכירות של אפל עולות. מדי שנה, מדובר בתקופה האפקטיבית ביותר של החברה.

חוץ מהאייפון החדש, אפל צפויה להשיק מוצרים נוספים, כמו מחשבים ומעבדים. לפי השמועות, אירוע ספטמבר צפוי לכלול גם את דגמי השעון החכם של החברה, Apple Watch Series 9, ואף את הדור הבא של Apple Watch Ultra 2 לחובבי ספורט האקסטרים. יתרה מכך, אפל צפויה להשיק תאריכי השקה למערכת ההפעלה iOS 17 שהשיקה בחודשים האחרונים.