צ'ק פוינט רוכשת חברת סייבר ישראלית בחצי מיליארד דולר

צ'ק פוינט חתמה על רכישת חברת פרימיטר 81 הישראלית, אשר מספקת הגנת סייבר לעובדים מרחוק על הענן ועל מכשירי הקצה • חשיבות התחום בו פועלת החברה הנרכשת גדלה על רקע מגמה הולכת וגוברת של מעבר לעבודה מרחוק, וכן בשל המעבר לענן • גיל שויד: "באמצעות הרכישה, נעמוד בהבטחה שלנו לייצר את אבטחת הסייבר הטובה בעולם בתחום חשוב וצומח"

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

לחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט יש קופת מזומנים דשנה עם 3.5 מיליארד דולר, וכעת היא מצאה שימוש לחלק קטן ממנה: רכישת חברת הסטארט אפ הישראלית פרימיטר 81 תמורת 490 מיליון דולר. זוהי הרכישה השביעית של צ'ק פוינט בשנים האחרונות, כאשר כל החברות שנרכשו הגיעו מישראל.

גיל שויד: "הרצון לרשום חברות בישראל נשחק בחודשים האחרונים"
ישראלי על שער פורבס: אסף רפפורט כבר מגלגל מעל 200 מיליון דולר בשנה

פרימיטר 81, שמעסיקה 200 עובדים ויש לה מעל 3,000 לקוחות, עוסקת בתחום ה-SSE (Secure Service Edge), המתמקד באספקת הגנה לעובדים מרחוק על הענן ועל מכשירי הקצה. לדברי צ'ק פוינט, השירות של פרימיטר 81 מאפשר גלישה מהירה ובטוחה באינטרנט למשתמשים בכל מקום, תוך מתן דגש לסוגיות של פרטיות. בנוסף, מציינים בצ'ק פוינט כי פרימיטר 81 מאפשרת הטמעה פשוטה ומהירה, תוך שעה בלבד, לעומת ימים ארוכים בפתרונות מסורתיים. פתרונות החברה יוטמעו בארכיטקטורת Infinity של צ'ק פוינט.

חשיבות התחום בו פועלת החברה הנרכשת גדלה על רקע המגמה של מעבר לעבודה מרחוק, וכן בשל המעבר המואץ לענן. ייתכן שזו הסיבה לכך שרק לפני כשנה, החברה השלימה גיוס בשוק הפרטי לפי שווי של מיליארד דולר "אחרי הכסף", והפכה ליוניקורן. כעת, צ'ק פוינט משלמת עליה סכום נמוך יותר, של 490 מיליון דולר.

יש לציין שהסכום שצ'ק פוינט משלמת הוא נטו ואינו כולל את המזומן והחובות של פרימיטר 81, אך עדיין מדובר על ירידה בשווי החברה לעומת הגיוס ב-2022, שבוצע בהובלת הקרן האמריקאית B-Capital והשתתפו בו גם הקרנות אינסייט פרטנרס ו-Toba, אנטרי קפיטל ו-ION. עד כה, גייסה החברה 155 מיליון דולר.

"המעבר המואץ לענן הרחיב את צרכי ההגנה של ארגונים"

שוויה של פרימיטר 81 עלה במהירות בשנים האחרונות, והוא נודע, בין היתר, בדיווחים לבורסה של קרן ספרינג ונצ'רס של אביב רפואה, שהובילה את ההשקעה הראשונית בחברה. כך, לדוגמה, בין 2020 ל-2022, עלה השווי מ-160 מיליון דולר למיליארד דולר ("אחרי הכסף") וכאמור, כעת מדובר על 490 מיליון דולר. נכון לסוף 2022, החזיקה ספרינג ונצ'רס ב-5.8% ממניות פרימיטר 81, שרשומים בדוחותיה בשווי כ-141 מיליון שקל.

ספרינג ונצ'רס תקבל תמורת המניות שלה 25.5 מיליון דולר, וכן מענק מכירה בסך 800 אלף דולר מפרימיטר 81. לפי ספרינג, "התמורה מעסקת המכירה משקפת ירידה של כ-14.5 מיליון דולר בהשוואה לשווי ההוגן של החזקות החברה בדוחותיה הכספיים ל-2022". בסך הכל, ספרינג השקיעה בחברה 3 מיליון דולר, ויחד עם מימושים קודמים בהיקף דומה, התמורה המצטברת מהשקעתה תהיה 28.5 מיליון דולר.

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, מסר: "המעבר המואץ לענן, וכן הצורך להגן על עובדים בכל מקום בו הם נמצאים הרחיב משמעותית את צרכי ההגנה של ארגונים. באמצעות רכישה זו, ושילוב היכולות המשלימות של שתי החברות, נעמוד בהבטחה שלנו לייצר את אבטחת הסייבר הטובה בעולם בתחום חשוב וצומח".

עמית ברקת, מייסד ומנכ"ל פרימיטר 81: "זהו מהלך אסטרטגי עבורנו שמתחיל פרק חדש בחברה. החיבור שלנו לצ'ק פוינט, מובילה עולמית בהגנת סייבר מזה 30 שנים, יאפשר לנו להרחיב ולהעצים את יכולות ההגנה שלנו באופן שייצר את הפתרון האידיאלי להגנה מרחוק בעידן המודרני".

חברת Perimeter 81 יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין שלמה לנדרס וחיים פרידלנד ממשרד גורניצקי GNY.