ההסתדרות לשרי האוצר והעבודה: מנעו את הקיצוצים המתוכננים בביטוח הסיעודי של קופות החולים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כתב לשרים כי "השינוי יפגע ב-4.6 מיליון האזרחים המבוטחים וכי אין מי שיערוב כי זהו אכן סוף פסוק" • מוקדם יותר השבוע קרא מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לקופות החולים שלא לשווק את הפוליסות שבכוונת רשות שוק ההון לעדכן

ארנון בר דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות
ארנון בר דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות

אחרי משרד הבריאות, גם ההסתדרות מצטרפת למאבק נגד הקיצוצים המתוכננים בביטוחי הסיעוד של קופות החולים. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שיגר היום (ה') מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר העבודה יואב בן צור, בקריאה למנוע את הוראת רשות שוק ההון, הצפויה להרע את תנאי הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים של קופות החולים. כמו כן, קורא יו"ר ההסתדרות למצוא פתרון אמיתי וארוך טווח לנושא הביטוח הסיעודי של אזרחי ישראל.

משרד הבריאות נגד רשות שוק ההון: הורה לקופות החולים להתעלם מההוראה לקצץ בתשלומי הביטוח הסיעודי
התדמית של ההסתדרות עלתה למשפט. אלו היו התוצאות

בשבוע שעבר הודיעה רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון כי בכוונתה להרע את תנאי פוליסות הביטוח הסיעודי הקבוצתי של קופות החולים. לאחר שהכסף שנצברו בקרנות הייעודיות של קופות החולים הולך ואוזל (בעיקר בקרן של קופת חולים כללית שהיא הגדולה ביותר), לרשות שוק ההון לא נותרה ברירה אלא לקצץ כ-500 שקל בתשלום החודשי למבוטחים של הקופות שתביעתם כבר אושרה. עוד מבקשים ברשות את הארכת תקופת ההמתנה לקבלת התגמול החודשי מחודשיים כיום לחצי שנה.

ההוראות החדשות פורסמו, על אף שבשנים האחרונות הוסדר מחדש הביטוח הסיעודי הקבוצתי, ובין היתר, הופסק שיווק הפוליסות למקומות העבודה, מתוך תחזית שהמודל החדש יהיה בר קיימה לעשרות שנים.

"השינוי יפגע מהותית ב-4.6 מיליון האזרחים המבוטחים בביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים לחברי קופות החולים. מעבר לכך, אין מי שיערוב שמדובר בסוף פסוק. כישלון אחרי תקופה כה קצרה אינו סימן מעודד לעתיד".

מנכ"ל משרד הבריאות קרא שלא לכבד את הוראות משרד האוצר

מכתבו של בר-דוד מגיע לאחר שמוקדם יותר השבוע הורה מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן לקופות החולים שלא לכבד את הוראות משרד האוצר, תחתיו פועלת הרשות.

במכתב שנשלח לעמית גל, הזכיר בר-סימן טוב, כי במכתב שהועבר לקופות החולים כבר ב-26 ביולי, שגם אליו כותב גל, הבהיר משרד הבריאות כי לא יאפשר קידום צעדים חד-צדדיים בקשר לביטוח סיעודי קבוצתי של קופות החולים, וכי עד לגיבוש פתרונות מוסכמים, הנחה משרד הבריאות לקופות החולים שלא יאפשר שיווק פוליסות הכוללות את השינויים המוצעים בידי רשות שוק ההון.

"אנו מתנגדים לצעדים הפוגעים בזכויות של המבוטחים, ולעניין זה אציין כי הארכת תקופת ההמתנה מ-60 יום ל-180 ימים בהם המבוטח יהיה סיעודי ללא קבלת כל שיפוי מעמידה נטל כלכלי ותפעולי כבד שמשפחות רבות לא יוכלו לעמוד בו, ויביא מצידו לבחירה בחלופות אשפוז על פני טיפול ביתי או קהילתי", טוען מנכ"ל משרד הבריאות: "בנוסף, אנו מתנגדים גם לצעדים הכוללים העלאת תשלומי המבוטחים תוך פגיעה בתחרות בין הקופות והעלאה משמעותית של יוקר המחייה של מיליוני המבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי".