מול הכאוס בחוץ, פרזנטורים מצחיקים ואהובים מספקים עוגן של יציבות

הפרסומת של בנק לאומי היא הזכורה ביותר השבוע, ובפרסומות האהובות ביותר מככבים סטנדאפיסטים: שלום מיכאלשווילי בפריגת, ואורי חזקיה בחברת החשמל - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • לפי נתוני יפעת, ההשקעה בפרסום מזנקת ב־30%

שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך
שלום מיכאלשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך

בימים של כאוס ואווירה ציבורית קשה, יש משהו נעים ומנחם במפגש עם דמויות מוכרות ואהובות על המסך. כשהן גם מביאות עמן הומור, האהדה כלפיהן עולה. וכך, הפרסומות שמככבות השבוע בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה הן דווקא אלה שלא מחדשות הרבה, אבל מספקות מעין עוגן ותחושה של יציבות - ובשתיים האהובות ביותר מככבים סטנדאפיסטים.

המחיר של שטראוס: רוב השיח סביבה שלילי 
נינג'ות דיגיטליות: הצצה לתוך הראש היצירתי של בני דור האלפא 

פריגת והפרזנטור שלום מיכאלשווילי מתברגים במקום הראשון באהדה, ולא בפעם הראשונה. כמו לאורך הקמפיין, גם כאן הפרסומת מתרחשת ב"מזנון הגאון". אלא שהפעם ההוראה להגיש את המשקה קר לרגל הקיץ נתקלת בחוסר הבנה קל ("את לא הקוטב הכי צפוני"), ובתוספת הפינגווינים הפרסומת גורמת לצופה לפנטז על בריחה למקומות לוהטים פחות מהזירה הישראלית.

במקום השני בדירוג האהדה מככבים שקע ותקע של חברת החשמל, שהפעם מקבלים חיזוק מאורי חזקיה. אמנם הבדיחות לא מאוד מצחיקות, אבל ה'אהבליות' מעלה חיוך, והמסר הפרסומי פשוט ופרקטי: כשעוברים דירה, אפשר לשלוח לחברה ווטסאפ, במקום להמתין על קו הטלפון. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם הפרסומת המושקעת ביותר, עם כ־1.5 מיליון שקל.

קמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך
 קמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך

ההשקעה השנייה בגודלה השבוע שייכת למשרד החקלאות, שהשקיע כ־1.2 מיליון שקל בקמפיין האימוץ האחראי של כלבים (באמצעות לפ"מ), אך אינו מתברג בדירוג. ההשקעה השלישית בגודלה היא של בנק לאומי, עם כ־1.1 מיליון שקל בפרסומת בכיכובם של גל תורן ופבלו רוזנברג - שהיא גם הזכורה ביותר השבוע, אך התשיעית באהדה.

למעשה, חמשת הבנקים הגדולים מככבים בדירוג זה השבוע השני (ארבעה מהם מספקים את הפרסומות הזכורות ביותר) - מה שאולי מסמל כי למרות הרצון להתנתק מהמציאות, יוקר המחיה ונטל המשכנתה נותרים איתנו.

למרות שהפרסומת של מותג הרכב ORA "ישנה", ועלתה מחדש רק כדי לקדם ימי מכירות, היא מתברגת במקום השמיני בזכירות והשלישי באהדה. מדובר בהישג מרשים למותג שעד לפני חצי שנה לא היה מוכר לקהל הישראלי, ואולי גם כאן יש קשר לחיבור המקומי - הפרזנטור (דורון בן דוד), השיר ("מי זאת" של אנה זק), הצבעוניות החזקה והסיטואציות (הקפה של הבוקר, והשאיפה לרקוד ברחוב מרוב שמחה).

 

המשרד האהוב

באומן בר ריבנאי ואדלר חומסקי & ורשבסקי אחראים לפרסומות האהובות ביותר - פריגת (בפער גדול), ORA וחברת החשמל.

משקיעים הרבה יותר

ההשקעה מזנקת מ-27 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-35.5 מיליון שקל השבוע.

נחכה ונראה

הפרסומת החדשה של Yellow שבה מתארח צדי צרפתי גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף ה כדי להיכנס לדירוג.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.