המותג הסיני NETA ייכנס לישראל עוד לפני סוף השנה עם קרוס-אובר חשמלי

בשלב הראשון היבואנית, קבוצת בליליוס צפויה להביא לארץ את הקרוס-אובר החשמלי NETA U, בתקינה אירופאית לסדרות קטנות, שמוגבלת בישראל לכ-400 יחידות בשנה

מותג הרכב  NETA, השייך לקבוצת HOZON הסינית / צילום: יח''צ
מותג הרכב NETA, השייך לקבוצת HOZON הסינית / צילום: יח''צ

התחרות בפלח הרכב החשמלי ממשיכה להתעצם. קבוצת בליליוס הודיעה היום כי תתחיל לשווק עד סוף השנה את כלי הרכב החשמליים של מותג הרכב NETA, השייך לקבוצת HOZON הסינית.

ניתוח | יבואני הרכב החשמלי בדילמה: להמר על כל הקופה או להמתין לוודאות
ב.מ.וו IX1: חשמלי, מפואר ועומד בציפיות | מבחן דרכים

בשלב הראשון צפוי להגיע לארץ עוד לפני סוף השנה הקרוס-אובר החשמלי NETA U, שיתחרה בפלח המרכזי של השוק מול דגמים כמו גילי גיאומטרי. אורכו 4.53 מ', רוחבו 1.86 מ', גובהו 1.63 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.77 מ'. הרכב מצויד בסין במנוע בודד בהספק כ-204 כ"ס והוא יגיע לאירופה עם סוללה של כ-72 קילוואט-שעה וטווח משוער של מעל 420 ק"מ ב-WLTP.

בשלב הראשון הדגם יגיע בתקינה אירופאית לסדרות קטנות, שמוגבלת בישראל לכ-400 יחידות בשנה. ב-2024 מצפים בחברה לדגמים נוספים של המותג, כולל קרוס-אובר חשמלי קומפקטי וזול יותר בשם AYA כמו גם מכונית סדאן שמתחרה בטסלה 3 ועוד. חלק מהדגמים אמורים לקבל תקינה אירופאית מלאה וחלקם יגיעו כנראה לארץ כמלאי עתידי עוד לפני עליית מס הקניה על רכב חשמלי בתחילת 2024. .

למנכ"ל המותג Neta בישראל מונה טל ברין, שלו ניסיון של למעלה מ-18 שנים בתפקידי ניהול, פיתוח והקמה בעולמות הרכב, ייעוץ וצריכה ובתפקידו האחרון ניהל את הפיתוח העסקי של צ'מפיון מוטורס בעולמות של רכב חשמלי, השקעות וטכנולוגיות בעולמות הרכב.

דני בליליוס, הבעלים של קבוצת בליליוס אומר כי ״Neta היא שחקן מוביל עם ארבעה דגמים המתכנן את כניסתו ופריסתו באירופה כשישראל היא התחנה הראשונה. וכניסתו של טל מהווה צעד חשוב במוכנות שלנו להיות ההצלחה הבאה של המותג.״

אולם התצוגה הראשון של המותג יפתח בתחילת 2024 במרכז הארץ. קבוצת בליליוס היא בין השאר גם היבואנית של מותג הרכב החשמלי AIWAYS, יבואנית האוטובוסים של "גולדן דרגון" הסינית ושותפה בחברות היסעים.