הרווח של מזרחי טפחות זינק ב-33% ל-1.4 מיליארד שקל, גידול סולידי בהפרשות להפסדי אשראי

מזרחי טפחות מסכם עוד רבעון עם רווח גדול, ובמחצית השנה הראשונה עמד הרווח הנקי על 2.77 מיליארד שקל • הבנק מחזיק בתיק המשכנתאות הגדול במערכת, אך הפריש ברבעון השני לכריות ביטחון 247 מיליון שקל - פחות מלאומי, הפועלים ודיסקונט

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני
משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני

בנק מזרחי טפחות רשם ברבעון השני של 2023 רווח נקי בסך 1.4 מיליארד שקל, זינוק של כ-33% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה עמד הרווח הנקי 2.77 מיליארד שקל, גידול של 25.3% לעומת ששת החודשים הראשונים של השנה שעברה. 

ההפרשות גדלו, הציבור בורח מהעו"ש, ובנק הפועלים מזהיר: "הגידול המהיר בהכנסות מריבית מוצה" 
בנק לאומי רשם רווח שיא של 2.4 מיליארד שקל ברבעון השני, ויבצע רכישת מניות עצמית
בנק הפועלים מציג: רווח של 1.9 מיליארד שקל ברבעון השני
למרות זינוק בהוצאות להפסדי אשראי: הרווח הנקי של דיסקונט קפץ ב-75%

הרווח של מזרחי טפחות  מביא אותו לתשואה על ההון הגבוהה עד עתה במערכת (הבנק הבינלאומי יפרסם מאוחר יותר היום את הדוחות שלו). ברבעון השני עמדה התשואה להון על 22%, ובמחצית השנה הראשונה על 22.2%. לשם השוואה בלאומי עמדה התשואה להון ברבעון הראשון על 19.4%, בדיסקונט על 18% ובבנק הפועלים על 15.8%.

גם במזרחי טפחות, כמו ביתר הבנקים, הרווחיות הגבוהה מגיעה מהכנסות הריבית, לאחר שריבית בנק ישראל זינקה בשנה וחצי האחרונות ונותרה גבוהה, מה שייקר את ההלוואות לציבור ולמגזר העסקי והגדיל את הכנסות הבנקים. ההכנסות מריבית נטו הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-3.18 מיליארד שקל, דומה מאוד לרבעון הראשון של השנה, אך גבוהות ב-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

תיק האשראי לציבור של הבנק עמד בסוף הרבעון השני על כ-316.9 מיליארד שקל, גידול של 6.3% לעומת ששת החודשים הראשונים של 2022, אך ברבעון השני עמד הגידול הזה על פחות מ-1.5%.

במזרחי טפחות הגדילו את ההוצאות להפסדי אשראי, והן הסתכמו ברבעון השני ב-247 מיליון שקל לעומת 107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וב-474 מיליון שקל במחצית השנה הראשונה, לעומת 186 מיליון שקל, במחצית הראשונה אשתקד. "העלייה נובעת בעיקר מהגידול בהפרשה הקבוצתית, לאור צמיחת תיק האשראי ועליית רמת הסיכון במשק", הסבירו בבנק.

נזכיר כי מזרחי טפחות הוא הבנק עם תיק המשכנתאות הגדולות במערכת (נתח שוק של כ-36%), אך ההפרשות שלו להפסדי אשראי היו נמוכות מאלו של לאומי ודיסקונט, ובמיוחד מאלה של הפועלים שהפריש 579 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

מזרחי טפחות הודיע על חלוקת דיבידנד של כ-489 מיליון שקל - 35% מרווחי הרבעון השני.