אפל מתחילה להיערך לחגיגות העשור ל-Apple Watch. מה היא מתכננת?

בחודש הבא צפויה אפל לערוך את אירוע השקת האייפונים השנתי שלה, שם תכריז על דגמי אייפון 15 החדשים • עפ"י הדיווחים, אפל צפויה לשחרר באותו אירוע את הדור הבא של השעון החכם שלה, Apple Watch Series 9 • מה יכלול השעון החדש?

השעון החכם של אפל / צילום: Reuters, Brendan Mcdermid
השעון החכם של אפל / צילום: Reuters, Brendan Mcdermid

בעוד מספר שבועות, בספטמבר הקרוב, אפל תקיים את אירוע השקת האייפונים השנתי שלה, שם היא צפויה להכריז על דגמי אייפון 15 החדשים. על-פי הדיווחים, אפל אף צפויה לשחרר באותו אירוע את הדור החדש של השעון החכם שלה, Apple Watch Series 9.

בדומה לכל שנה מאז ההשקה הראשונה בשנת 2015, השדרוגים והעדכונים השנתיים יהיו קטנים, כמו צבעים חדשים או מעבד חזק יותר. לדוגמה, בשנה שעברה התוספת היחידה לדגם השמיני הייתה חיישן טמפרטורה לגוף, המסייע לזיהוי קבלת מחזור ועוד. 

בלעדי | זמן חיפוש העבודה הוכפל: הנתונים של המשבר בהייטק 
טרנד ה-AI מעורר זיכרונות מבועת הדוט.קום בתחילת המילניום

לפי דיווח בבלומברג, גם השנה הליין החדש צפוי לכלול שדרוג מינורי, אבל בחברה כבר מתחילים להיערך לחגיגות העשור להשקת להשקת השעון החכם הראשון. לפי הדיווח, השדרוג המשמעותי צפוי בכלל להגיע בשנה או בשנתיים הקרובות, 2024 או 2025. הסיבה לכך היא שאפל למעשה השיקה את הקטגוריה החדשה של שעונים חכמים בשנת 2014, אך זו שוחררה לציבור רק שנה אחר-כך. לכן, לא ברור עדיין אם ההשקה תהיה בשנה הבאה או בשנה לאחר מכן.

לפי הדיווח, אפל מתכוונת להשיק מכשיר בשם "Watch X". השעון החכם החדש יכלול מארז דק יותר, תצוגת microLED לבהירות חזקה יותר וצבעים רוויים יותר וכן פיצ'ר בריאות חשוב - ניטור לחץ הדם של המשתמש. בדיווח אף הוזכרו מעצבים שעובדים על המכשיר, הטוענים כי הצורה בה מחברים את הרצועות למכשיר (החלקה מהצד ומנגנון נעילה) תופסת יותר מדי מקום, וכי אם יעברו לרצועה מגנטית, יהיה אפשר לפנות מקום ואז להגדיל את הסוללה או להכניס פיצ'רים אחרים.

כשמכשירי האייפון הגיעו למספר ה-10, אפל בחרה לקרוא למכשיר אייפון X ולא אייפון 10. אומנם X היא ספרה רומית שמייצגת את המספר 10, אבל אפל ניצלה זאת כדי להציג עיצוב חדש ושיפור משמעותי למכשירי האייפון. לפי הדיווח, נראה כי אפל צפויה לעשות מהלך דומה גם על השעונים החכמים שלה.

לצד זאת, לפי הדיווח, אפל גם עובדת על גרסה חדשה ל-Apple Watch Ultra היקר שלה, אבל אין הרבה פרטים על כך. 

עוד בהשקה: אייפון 15 

אפל מדווחת על מכירות השעונים תחת הקטגוריה "מוצרים אחרים", שם היא מוכרת גם את האוזניות שלה ואת ה-HomePods. החטיבה הזו דיווחה על הכנסות של 8.28 מיליארד דולר ברבעון האחרון שדווח.

מתחילת השנה, מניית אפל  עלתה ב-43%, והחברה הספיקה לחצות את רף ה-3 טריליון דולר ולצלול חזרה לשווי שוק של 2.81 טריליון. הירידה הזו נבעה בעיקר מזה שאפל הודתה כי תעשיית הסמארטפונים מתמודדת עם האטה במכירות.

באחרונה אף דווח בבלומברג כי אפל צפויה להשיק את האייפונים והשעון החדשים באירוע ההשקה, ב-12/13 בספטמבר. לפי הדיווח, השקת אייפון 15 צפויה להיות ההכרזה הגדולה ביותר בשלוש שנים האחרונות ביחס להשקות אייפון.

השמועות כעת מדברות על כך שדגם ה-Pro יכלול שוליים צרים יותר בתצוגת המסך, מסגרת טיטניום שתחליף את עיצוב הנירוסטה הנוכחי, שיפורים במצלמה ובמעבד. אחת השמועות מדברות על שינוי מאוד מהותי - שקע טעינה מסוג USB-C במקום החיבור הייחודי שלה, בעיקר כדי לעמוד בחוק האירופי.