הפרזנטורים של הבנקים עושים בשבילם את העבודה גם בלי להיות על המסך

ארבעת הבנקים הגדולים ויתרו השבוע על מקומם בהפסקת הפרסומות, ולמרות זאת הם מובילים את טבלת הזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לחברת החשמל, והמושקעת ביותר מבחינה כספית - לבית ההשקעות מיטב

גל תורן ופבלו רוזנברג בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
גל תורן ופבלו רוזנברג בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

אוגוסט הוא חודש של עומסי חום כבדים, לחות גבוהה ותודעה מעורפלת. זו אולי הסיבה שארבע הפרסומות הזכורות ביותר השבוע הן בדיוק אלה שהיו בשבוע שעבר, ולפי אותו סדר - למרות שאף אחת מהן כבר לא באוויר.

מדובר בפרסומות של ארבעת הבנקים הגדולים - לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט והפועלים. בשתיים מדברים על השירות, באחת מנסים למשוך את בני הנוער, ובאחרונה מדברים על החופש הגדול. זה לא באמת משנה: רוב הסיכויים שהן נחרתו בתודעה בזכות פרצופי הפרזנטורים. בלי גל תורן ופבלו רוזנברג, דביר בנדק, רותם סלע ועמוס תמם, זה לא היה קורה.

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למיטב, עם כ־1.2 מיליון שקל. מדובר בפרסומת חדשה שבה מקדם דיוויד שווימר (לנצח רוס מ"חברים") את קרנות הפנסיה של בית ההשקעות, כשהוא עומד בסלון דירה ניו יורקית ענקית - מנותקת לחלוטין מהמציאות הישראלית. למרות שמדובר בפרזנטור מוכר מאוד ולמרות השימוש בהומור, הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

דיוויד שווימר בקמפיין מיטב / צילום: צילום מסך
 דיוויד שווימר בקמפיין מיטב / צילום: צילום מסך

המפרסם שהשקיע את הסכום השני בגודלו השבוע הוא חברת החשמל, עם כ־1.17 מיליון שקל. הפרסומת, בכיכובם של שקע, תקע ואורי חזקיה, נועדה לעורר מודעות לשירות הוואטסאפ של החברה - וכל הנראה הצליחה בכך, משום שהיא האהובה ביותר השבוע (מקום חמישי בזכירות).

קמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך
 קמפיין חברת החשמל / צילום: צילום מסך

במקום השלישי מבחינת השקעה נמצאת קק"ל עם כמיליון שקל. הקמפיין, שנועד לקדם אירועים לכל המשפחה לרגל 75 שנים למדינה, עולה בטיימינג שבו רק אמיצים יוצאים מהבית ליער במקום לים, לבריכה או לנחל - ואינו מתברג בדירוג.

שתי פרסומות בדירוג השבועי מגיעות מענף המזון, בשתיהן מככבים צלעות משלישיית "מה קשור", ולשתיהן אחראי משרד הפרסום באומן־בר־ריבנאי. בראשונה, של פריגת, מככבים שלום מיכאלשווילי ו"מזנון הגאון". הפעם הפרסומת מותאמת לקיץ, עם תזכורת שעדיף לשתות משקאות קרים. אלא שההוראה נתקלת בחוסר הבנה קל ("את לא הקוטב הכי צפוני"), והתוצאה משעשעת ומספקת את המקום השני באהדה.

 

הפרסומת השנייה, של יטבתה בכיכובו של ציון ברוך, עלתה כבר בקיץ הקודם, וכעת משודרת שוב כדי לקדם את ברז השוקו החינמי. למרות שהפרסומת כבר מוכרת לצופים, היא מתברגת רק במקום העשירי בזכירות - אך הרביעי באהדה.

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום יורדת: מ-35.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-32 מיליון שקל השבוע.

המשרד האהוב

שלושת המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם אדלר־חומסקי & ורשבסקי (חברת החשמל), באומן־בר־ריבנאי (פריגת) ומקאן תל אביב (בנק לאומי).

בלי פרזנטור

הפרסומת של ZERO ONE היא היחידה ללא פרזנטור שמתברגת השבוע.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.