היהלום של הראל ויזל: שווי זכיינית נייקי בישראל כבר משתווה לזה של קבוצת פוקס

התוצאות החזקות של חברת ריטיילורס, זכיינית נייקי ופוט לוקר, הזניקו את שוויה לכ-4 מיליארד שקל – בדומה לזה של החברה-האם • התוצאות החזקות של הזכיינית ריככו את ההרעה בפעילות האופנה המסורתית של פוקס

חנות נייקי / צילום: יח''צ
חנות נייקי / צילום: יח''צ

מכירות מוגברות של מותג הספורט האמריקאי נייקי בישראל הובילו את הזכיינית המקומית, ריטיילורס , להציג רווח נקי של 47.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2023, עלייה של 114% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאות החזקות הובילו לזינוק יומי של כ-7% במניית החברה, שבעקבותיו עומד שווי החברה על כ-4 מיליארד שקל - בדומה לשווי  החברה-האם, ענקית האופנה פוקס , שמנייתה איבדה כשליש מערכה בשנה האחרונה. למעשה, החזקת פוקס  בריטיילורס (כ-59%) מקנה לה יותר ממחצית משוויה.

ריטיילורס חתמה את הרבעון השני עם הכנסות של כ-483 מיליון שקל, עלייה של 36% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה, המנוהלת על-ידי תומר צ'פניק, ציינה כי הגידול נובע מעלייה במכירות בחנויות הזהות של מותגיה, נייקי (72 חנויות בארץ ובחו"ל ) ופוט לוק (77 חנויות בארץ), לצד התרחבות בשטחי המסחר דרך פתיחת חנויות בשנה החולפת, וכן מתרומת מותג קונברס שהחל לפעול תחת החברה ביולי אשתקד. מבין תחומי הפעילות של החברה מכירות המותג נייקי זינקו ב-52% ברבעון השני ל-321 מיליון שקל והיוו את עיקר ההכנסות.

וורן באפט מוכר מניות. מה הוא יודע על השוק שאנחנו לא

הרווח התפעולי הרבעוני של ריטיילורס זינק ב-47% ל-87 מיליון שקל, כשהעלייה נבעה הודות לשימור רמת הרווחיות הגולמית ברבעון הנוכחי ביחס לדומה לה בשנה שעברה, לצד צמיחה מתונה יותר בהוצאות ההנהלה. בבחינת תחומי הפעילות של החברה, ניכרת הצמיחה ברווחיות התפעולית של נייקי (47%), שהשפיעה יותר מאשר הצמיחה בפוט לוקר (8.4%). בסיכום המחצית מציגה ריטיילורס הכנסות של 889 מיליון שקל (גידול של 39%) ורווח נקי של 69 מיליון שקל (עלייה של 167%).

 

פסח מאוחר וחורף מתארך הכבידו על הרשת 

השיפור הגדול בתוצאות רייטלורס, כאמור בעיקר הודות לצמיחת המכירות והרווח של המותג נייקי, "ריככו" את ההרעה בתוצאות קבוצת האופנה פוקס, שמוביל הראל ויזל, אחד מבעלי השליטה בקבוצה.

מכירות פוקס בתחומי האופנה והבית, שכולל את רשתות חנויות הביגוד פוקס ורשת חנויות פוקס הום, דשדשו והצביעו על חולשה. הן הסתכמו ב-465 מיליון שקל ברבעון השני, ירידה של 8% ביחס לרבעון המקביל. בחברה הסבירו את החולשה בעיתוי חג הפסח שחל השנה באפריל, וגם מהשפעת החורף שהתארך והשפיע לרעה על מכירת קולקציית הקיץ. 

הרווחיות הגולמית בפעילות המסורתית של פוקס נשחקה בשל עומק ההנחות שהציעה פוקס ללקוחות, וכתוצאה מכך הרווח התפעולי הרבעוני מתחומים אלה נחתך ב-68%  ועמד על כ-27 מיליון שקל.

בסיכומו של דבר, הכנסות פוקס ברבעון השני עלו ב-11% ל-1.32 מיליארד שקל. אך זינוק בהוצאות המכירה והשיווק, עקב הפתיחה של שטחי מסחר מרובים והקמת פעילויות חדשות, לצד עליית שכר בהוצאות ההנהלה וכלליות, הפילו את הרווח התפעולי של הקבוצה ב-26% ל-118 מיליון שקל ברבעון השני. הרווח הנקי של פוקס ירד  ב-36% ל-65 מיליון שקל.

במחצית הראשונה הסתכמו הכנסות החברה ב-2.54 מיליארד שקל, עלייה של 15% ביחס למחצית המקבילה אשתקד. עם זאת, שיעורי הרווחיות נפגעו כתוצאה בין היתר מהשפעות שונות בתקופה בהן החלשות השקל למול הדולר והאירו, דבר שייקר את יבוא המוצרים המיובאים של פוקס. הרווח התפעולי במחצית ירד ב-26% והסתכם ב-128.6 מיליון שקל. כאשר בשורה התחתונה הרווח הנקי נשחק במחצית הראשונה ב-38% ל-60.3 מיליון שקל.