בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; הנאסד"ק זינק בכ-1.6%

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו • פוט לוקר ירדה בכ-30% לאחר הדוחות • מדדי מנהלי הרכש במגזר השירותים ובמגזר הייצור בארה"ב הפתיעו לשלילה • נעילה חיובית באירופה • מחירי הנפט ירדו בחדות • אנבידיה הציגה דוח חזק, והמניה זינקה במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה ירוקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק זינק בכ-1.6%, ה-S&P 500 טיפס ב-1.1%, והדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.5%.

בלטו לחיוב מניות נטפליקס , מיקרוסופט , אנבידיה  מטא   ואלפאבית .

בשוק הפורקס העולמי, האירו התחזק בכ-0.2% מול הדולר. הליש"ט נחלש בכ-0.1% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הודלר נחלש בכ-0.7%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים צללה בכ-14 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.18%. התשואה על אג"ח לשנתיים ירדה ב-8 נקודות בסיס לרמה של 4.96%.

21:42

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הנאסד"ק עולה בכ-1.7%, ה-S&P 500 ב-1.1%, והדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.5%.

בולטות לחיוב מניות אנבידיה , טסלה , אפל  מטא   ונטפליקס .

האנליסטים של בנק מורגן סטנלי העלו את המלצתם על מניית חברת בראון פורמן B , העוסקת בייצור משקאות אלכוהוליים מ-'משקל חסר' ל-'משקל יתר'.

חברת טול ברדרס  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון בהן עקפה את התחזיות המוקדמות בהזמנות החדשות שקיבלה, והציגה תחזיות מעודדות למכירות בהמשך השנה.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט צוללים ב-1%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-83 דולרים לחבית ומחירה של חבית מסוג נפט גולמי עומד על 78.8 דולרים לחבית.

20:07

מגמה ירוקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק מזנק בכ-1.5%, ה-S&P 500 ב-1%, והדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.5%.

בקרב המניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, בולטות לחיוב מניות קומפיוג'ן , אבוג'ן , אופקו הלת'  וקמטק .

רשת הכלבו האמריקאית, קוהל'ס  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה: הרווח של מניית החברה נקבע על 52 סנט, לעומת הצפי המוקדם שעמד על 22 סנט למניה בלבד. הכנסות החברה עמדו על 3.68 מיליארד דולרים, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות, שציפו להכנסות של כ-3.69 מיליארד דולרים.

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב ממשיכות לצלול: התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת בכ-12 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.2%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת בכ-9 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.94%.

18:52

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. מדד הדאקס עלה בכ-0.2%, הפוטסי הבריטי הוסיף לערכו כ-0.7%, והקאק הצרפתי עלה בכ-0.1%.

בוול סטריט, העליות ממשיכות להתחזק: מדד הנאסד"ק קופץ בכ-1.5%, הדאו ג'ונס מוסיף כ-0.4% לערכו וה-S&P 500 מטפס בכ-0.9%.

האנליסטים של בנק וולס פארגו  הורידו את מחירי היעד שלהם למניית בנק אוף אמריקה  מ-43 דולרים ל-40 דולרים, ובסיטיגרופ  מ-60 דולרים ל-55 דולרים.

עיני המשקיעים נשואות אל עבר דוחותיה הכספיים של אנבידיה שצפויים להתפרסם הערב לאחר סיום המסחר. האנליסטים המסקרים את החברה צופים בממוצע להכנסות של 11.17 מיליארד דולר ברבעון האחרון. בשורת הרווח למניה צפויה אנבידיה להציג רווח של 2.07 דולר למניה.   

האם אנבידיה היא הטסלה החדשה? אלה ההימורים של סוחרי האופציות 

בשוק הפורקס עולמי, האירו מתחזק בכ-0.1% מול הדולר. הליש"ט נחלש בכ-0.2%. מול הין, הדולר נחלש בכ-0.8%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מזנקים בכ-1%. מחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 78.9 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 83.3 דולרים.

17:14

העליות בוול סטריט מתחזקות: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.9% והדאו ג'ונס מוסיף כ-0.3% לערכו.

בולטות לחיוב מניות אנבידיה , אפל , AMD , מיקרוסופט  מטא   ואלפאבית (גוגל) .

מנגד, בולטת לשלילה מניית פוט לוקר . זאת לאחר שמוקדם יותר החברה דיווחה בתוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה על רווח מתואם של 4 סנט למניה ברבעון האחרון, בהתאם לצפי האנליסטים. מכירות החברה עמדו על 1.86 מיליארד דולר, ב-20 מיליון דולר נמוך מהצפי. החברה הורידה את תחזית הרווח לשנה כולה מ-2-2.25 דולר למניה לרמה של 1.3-1.5 דולר למניה. 

מאקרו ארה"ב: מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד בחודש אוגוסט ל-47 נקודות (צפי- 49.3 נקודות). במקביל, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים ירד ל-51 נקודות בחודש אוגוסט (צפי- 51 נקודות).

16:33

פתיחה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.4%, מדד S&P 500 עולה בכ-0.3%, ומדד הדאו ג'ונס מוסיף כ-0.2% לערכו.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-9 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.2%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות סביב 4.98%.

מאקרו אירופה: מדד מנהלי הרכש במגזר היצוא בבריטניה ירד ל-42.5 נקודות בחודש אוגוסט (צפי: 45 נקודות). בגרמניה, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור עלה ל-39.1 נקודות בחודש אוגוסט (צפי: 38.7 נקודות). בגוש האירו, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור עלה בחודש אעוגוסט ל-43.7 נקודות (צפי: 42.6 נקודות)

14:40

מגמה מעורבת באירופה כעת. מדדי הדאקס והקאק עברו לירידות קלות, ואילו הפוטסי רושם עלייה של כ-0.7%. 

מניית פלוטון  צונחת ביותר מ-20% במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שהחברה דיווחה היום על הפסד של 68 סנט למניה ברבעון האחרון, לעומת צפי להפסד של 38 סנט למניה. הכנסות החברה ברבעון עמדו על כ-642 מיליון דולר, ב-3% מעל הצפי.

14:00

מגמה חיובית באירופה. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

חברת פוט לוקר  דיווחה היום על רווח מתואם של 4 סנט למניה ברבעון האחרון, בהתאם לצפי האנליסטים. מכירות החברה עמדו על 1.86 מיליארד דולר, ב-20 מיליון דולר נמוך מהצפי. החברה הורידה את תחזית הרווח לשנה כולה מ-2-2.25 דולר למניה לרמה של 1.3-1.5 דולר למניה. 

במסחר המוקדם רושמת אנבידיה  עלייה של 1.2% לקראת פרסום דוחותיה הלילה לאחר סיום המסחר.

12:04

מגמה חיובית באירופה. מדדי הדאקס והקאק מטפסים שניהם בכ-0.4%, בעוד מדד הפוטסי עולה בכ-0.6%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

ביל פאפאדסיק, אסטרטג מאקרו בכיר וכריסטיאן אבויד, ראש תחום הקצאת הנכסים בבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציינים בסקירה שפרסמו כי גוש האירו חווה האטה בצמיחה הכלכלית ובאינפלציה עקב שורה של העלאות ריבית. יש אתגר בקביעת מדיניות המטפלת בפערים כלכליים ברחבי האזור מבלי לגרום למיתון. גם גרמניה, המדינה החברה הגדולה ביותר, חווה צמיחה איטית יותר. מתעוררים חששות לגבי הידוק אגרסיבי מדי של המדיניות המוניטרית ע"י הבנק המרכזי האירופי.

"התחזית לגוש האירו צופה צמיחה שנתית חלשה של 0.6% ב-2023, עם האצה קלה לסביבות 1% ב-2024 ככל שהמדיניות המוניטרית תוקל ושוק העבודה יישאר חזק. מבחינת השקעות, מניות אירופיות נתפסות כנייטרליות עם כמה גורמים חיוביים, אך הסיכונים כוללים העלאות ריבית נוספות על ידי ה- ECB וחשיפה מוגברת לשווקי האנרגיה הבינלאומיים. שוקי האג"ח באירופה צפויים לראות ירידה קלה בתשואות. איגרות חוב קונצרניות באירופה נראות אטרקטיביות יותר בהשוואה למקביליהן בדולר. האירו צפוי להיסחר ב-1.06 מול הדולר בעוד שלושה חודשים ולעלות ל-1.12 בתוך שנה עקב שינויים צפויים בצמיחה הכלכלית בארה"ב ובריביות".

10:25

בורסות אירופה נפתחות במגמה חיובית. מדדי הדאקס והקאק מטפסים שניהם בכ-0.6%, בעוד מדד הפוטסי עולה בכ-0.4%.

באסיה, מדד הניקיי ננעל בעלייה של 0.5%, בעוד מדד הקוספי ננעל בירידה של כ-0.4%. מדד ההנג סנג נסחר ביציבות.

בארה"ב, התשואה על אג"ח ל-10 שנים יורדת בכ-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של כ-4.29%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות.

07:55

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של כ-0.1%, מדד ההנג סנג מטפס בכ-0.4% ואילו בסיאול ושנחאי נרשמות ירידות קלות. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. זאת לאחר שאתמול מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.1%, ה-S&P 500 ירד בכ-0.3% והדאו ג'ונס השיל כ-0.5% מערכו.

המשקיעים בוול סטריט ממתינים בדריכות לדוחות של אנבידיה , שתפרסם תוצאות לאחר סיום המסחר בוול סטריט הלילה. האנליסטים המסקרים את החברה צופים בממוצע להכנסות של 11.17 מיליארד דולר ברבעון האחרון. בשורת הרווח למניה צפויה אנבידיה להציג רווח של 2.07 דולר למניה. 

רגע לפני הדוח שכל וול סטריט מחכה לו, המשקיעים כבר מסתערים על המניה

בתחום המאקרו, היום התפרסמו ביפן ובאוסטרליה נתונים ראשוניים של מדדי מנהלי הרכש (PMI). באוסטרליה עמד המדד המשולב (תעשייה ושירותים) באוגוסט על 47.1 נק' וביפן על 54.3 נק' (מדד גבוה מ-50 נקודות מאותת על צמיחה בכלכלה). 

בהמשך היום יתפרסמו גם באירופה, בבריטניה ובארה"ב מדדי מנהלי הרכש לתחומי השירותים והתעשייה לחודש אוגוסט.

ביום שישי הקרוב יתקיים כנס הנגידים בג'קסון הול, שם צפוי לשאת דברים יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב ג'רום פאוול. המשקיעים ממתינים לנאום יו"ר הפד בנוגע להמשך מתווה הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב, זאת לאחר שבפרוטוקול החלטת הריבית האחרונה חברי הפד סימנו כי העלאות ריבית נוספות נמצאות על השולחן.

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על נפט ברנט רשמו ירידות קלות. מחיר חבית מסוג ברנט הגיע לכ־84 דולר, ומחיר החבית מסוג WTI עמד על כ-80 דולר. כעת נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות במסחר בנפט.

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל בפמן, מציין בסקירה שפרסם כי מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ (ארגון המדינות המייצאות נפט), בנוגע למכסות היצוא של כלל חברי הקבוצה ובנוגע לקיצוצים וולונטריים בייצור או ביצוא הנפט של ערב הסעודית ורוסיה.

לדבריו, "המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של סביב 80-90 דולר לחבית".