בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; HP צללה בכ-7% לאחר הדוחות

מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.5% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • האומדן השני של נתוני התמ"ג בארה"ב לרבעון השני של השנה עמד על 2.1%, מתחת לתחזיות המוקדמות • מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:02

נעילה ירוקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.5%, ה-S&P 500 הוסיף כ-0.4% לערכו והדאו ג'ונס עלה בכ-0.1%.

בלטו לחיוב מניות אנבידיה , אפל , ליפט , ופייפל הולדינג .

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה מעט ונסחרה סביב 4.11%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרה ביציבות סביב רמה של 4.88%.

22:24

עליות בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.6%, ה-S&P 500 מוסיף כ-0.4% לערכו והדאו ג'ונס עולה בכ-0.1%.

מניית חברת בוקס, העוסקת בשירותי אחסון אתרים אמינים, נסחרת בירידות שערים של כ-11% לאחר שהחברה פרסמה את התחזיות שלה לרבעון השלישי של השנה. החברה צופה כי הרווח למניה יעמוד על טווח של 37-38 סנטים בעוד תחזיות האנליסטים צופים כי הרווח למניה יעמוד על 39 סנט. 

גם חברת אמברלה פרסמה את התחזיות שלה לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה כי היא צופה ששורת ההכנסות תסתכם בכ-50 מיליון דולרים בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 67.7 מיליון דולרים. 

21:00 

נמשכת המגמה החיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.5% והדאו ג'ונס מוסיף כ-0.1% לערכו.

בולטות לחיוב מניות אנבידיה , אפל , ליפט , אובר טכנולוג'יס  ומיקרון טכנולוג'י .

בקרב המניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בולטות לחיוב אודיוקודס , אופקו הלת' , וביונד אייר .

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.1%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.86%.

19:39

מגמה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק מוסיף כ-0.7% לערכו, ה-S&P 500 עולה בכ-0.5% והדאו ג'ונס נסחר בעליות קלות של 0.2%.

עיני המשקיעים נשואות אל נתוני התעסוקה של ארה"ב שצפויים להתפרסם ביום שישי הקרוב. הנתונים שעתידים להתפרסם צפויים להוות גורם מהותי בהחלטת הריבית הקרובה של הפד, שצפויה להתקיים ב-20 לספטמבר.  

חברת  HP  פרסמה תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי של השנה, בהן פספסה את התחזיות המוקדמות בשורת ההכנסות, שהסתכמו בכ-13.2 מיליארד דולרים. הרווח למניה הסתכם בכ-86 סנט, בהתאם לצפי המוקדם.

מניית אפל  נסחרת בעליות לאחר שדווח כי סיטי בנק העלה את המלצתו על מניית חברת הטק ל-'קניה'.

גם מניית אליין טכנולוג'י  קיבלה מבנק HSBC העלת המלצה על מניית החברה ל-'קניה'.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עומד על כ-81 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 84.9 דולרים.

18:49

נעילה מעורבת באירופה: הפוטסי 100 הוסיף כ-0.1% לערכו, מדד הדאקס ירד בכ-0.2% והקאק הצרפתי השיל מערכו כ-0.1%.

בשוק הפורקס העולמי האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.5%, הליש"ט מתחזק בכ-0.7% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.1%.

17:40

עליות קלות בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.2%, הדאו ג'ונס יורד בכ-0.1% וה-S&P 500 עולה בכ-0.2%.

בולטות לחיוב מניות אנבידיה , אפל  AMD   ואלפאבית .

מנגד, בולטות לשלילה מניות מטא , מיקרוסופט  אמזון   וטסלה .

גם מניית היולט פקארד אנטרפרייז  נסחרת בירידות שערים חדות לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון בהן פספסה את התחזיות המוקדמות בשורת ההכנסות.

16:32

פתיחה חיובית בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מוסיף לערכו כ-0.2%, ה-S&P 500 עולה בשיעור דומה, יחד עם מדד הדאו ג'ונס.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.09%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה ועומדת על כ-4.85%.

באירופה נרשמת מגמה מעורבת: מדד הדאקס נסחר ביציבות, הפוטסי 100 עולה בכ-0.4% והקאק הצרפתי מוסיף לערכו כ-0.2%.

15:35

מאקרו ארה"ב: התמ"ג ברבעון השני של השנה עמד על 2.1% בקצב רבעוני, לעומת התחזיות המוקדמות שציפו כי קצב הצמיחה בארה"ב יעמוד על 2.4%.

במקביל, מדד מחירי ההוצאה לצריכה פרטית עלה ברבעון השני של השנה ב-2.5%, לעומת הצפי המוקדם שעמד על 2.6%.

15:16

מאקרו ארה"ב: סקר ה-ADP על מצב שוק התעסוקה בסקטור הפרטי הצביע על תוספת של 177 אלף משרות באוגוסט, לעומת צפי לתוספת של 195 אלף משרות.

14:04

נמשכת המגמה המעורבת בבורסות אירופה. ירידות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

במסחר המוקדם בניו יורק רושמות אפל  אנבידיה  וטסלה  ירידות קלות. ניאו  נופלת בכ-4%.

מגדלנה טאו, אנליסטית אסיה בבנק "יוליוס בר", פרסמה סקירה והיא מציינת כי "בשבוע האחרון, משרד השיכון והפיתוח העירוני-כפרי בסין, הבנק העממי של סין והמנהל הלאומי לרגולציה פיננסית הודיעו במשותף על הקלות נוספות במדיניות המשכנתאות בניסיון להחיות את מגזר הנכסים. הממשל הציע לאפשר לרשויות המקומיות, לפי שיקול דעתן, להגמיש את ההגדרה של 'רוכש דירה ראשונה'. בפרט, אלה שהיו להם רקורד של הלוואת משכנתא אך החזירו את מלוא הכספים ואינם בעלי נכס כיום, זכאים כעת להטבות של "רוכשי דירה ראשונה".

"הצעדים הללו אולי יסייעו לערים עם הכללים הרגולטורים המחמירים ביותר, אך יש לציין שערים רבות בסין כבר הרפו את כללי המשכנתא לרוכשי דירה ראשונה. כמו כן, הערים מהדרג העליון בסין תורמות רק חלק קטן ממכירות הבתים במדינה, ועל כן השפעת המהלך מוגבלת מאוד בפועל. כמו כן, ישנן חששות שהדבר עלול לבלום את הביקוש בערים בדרגות נמוכות יותר ולהחריף את עומס הנזילות על הקבלנים".

בינתיים, משרד האוצר הסיני הכריז כי הוא יאריך את ההנחות במס הכנסה למי שרוכש בתים חדשים בתוך שנה ממכירת הנכס הקודם, עד סוף 2025. מהלכי הרשויות מתקבלים בברכה, אך לא סביר שהם יוכלו לייצר פיתרון משמעותי עבר הירידה בביקוש לנדל"ן , זאת על רקע ציפיות הכנסה חלשות ותחזית כלכלית שלילית. ריכוך הרגולציה וההקלות על רוכשי דירות חדשות לא מצליחים לתת מענה למגזרים הבעייתיים, בפרט בערים הנמוכות יותר שבהן הביקוש דל. "אנו מצפים להקלות נוספות בתחום הרגולציה על הנכסים בסין, אך סביר להניח שהצעדים החלקיים לא ייתנו מענה אמיתי שיוכל להחיות את האמון בשוק ולדרבן את הביקוש לנדל"ן באופן משמעותי. סין זקוקה לצעדים רדיקליים יותר כדי לתקן את שוק הנכסים", היא כותבת.

12:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. ירידות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

חברת הסייבר סנטינל וואן  מבטלת את הסכם שיתוף הפעולה המסחרי עם וויז הישראלית לאחר שבסוף השבוע הודלפה הידיעה בדבר שיחות שמנהלות שתי החברות על מיזוג אפשרי. בידיעה שפורסמה במהלך סוף השבוע בבלומברג הודתה וויז באופן רשמי כי היא מנהלת מגעים לבחינת רכישה של סנטינל וואן והרעיפה על החברה הנסחרת מילים חמות. כעת נודע כי בהנהלת החברה זעמו על ההדלפות - אשר מקורן איננו ידוע - והפסיקו את שיתוף הפעולה למכירה משותפת של מוצרי החברות חצי שנה בלבד לאחר כניסתה לתוקף.  

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. יציבות נרשמת במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של כ-0.3% במדד הניקיי.

08:05

בורסות אסיה נסחרות בעליות היום, בהובלת מדד הניקיי שמטפס בכ-0.7%. מדד ההנג סנג עולה בכ-0.6% והקוספי רושם עלייה דומה. זאת לאחר שבוול סטריט הסתיים אמש המסחר במגמה חיובית במיוחד: מדד הנאסד"ק הוביל עם עלייה של 1.7%, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-1.5%. 

מניות של חברות סיניות צונחות, והמשקיעים מזהים הזדמנות חדשה באופק 

עליות קלות נרשמות כעת במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. 

בתחום המאקרו, היום פורסמו באוסטרליה נתונים בנוגע לשוק הדיור יחד עם מדד המחירים לצרכן במדינה. המדד רשם עלייה של 4.9% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת צפי לעלייה של 5.2%. 

בהמשך היום יתפרסמו נתוני האינפלציה בגרמניה ובספרד. בארה"ב יפורסם ב-15:30 שעון ישראל נתון התמ"ג לרבעון השני של השנה יחד עם מדד המחירים על ההוצאה הצרכנית (PCE). התמ"ג צפוי לרשום עלייה בקצב שנתי של 2.4% וה-PCE צפוי לעלות ב-2.2%. 

עוד יתפרסמו בארה"ב נתוני סקר ה-ADP על מצב שוק התעסוקה בסקטור הפרטי.

במסחר באג"ח של הממשל האמריקאי נרשמה אתמול ירידת תשואות באגרות החוב בטווחים השונים. התשואה על אג"ח ארה"ב ל־10 שנים נפלה לכ-4.12% וכעת היא עומדת על כ-4.14% והתשואה על אג"ח לשנתיים ירדה ל-4.9% וכעת היא עולה ל-4.92%. 

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרו אתמול בעליות קלות וגם היום הם רושמים עליות קלות. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 81.5 דולר ומחירה של חבית מסוג ברנט סביב 85.7 דולר לחבית. בסקירתו השבועית, ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי' מתייחס לגורמים שצפויים להשפיע על מחירי הנפט בטווח הקרוב: "מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בנוגע למכסות הייצוא של כלל חברי הקבוצה וכן בנוגע לקיצוצים וולונטריים בייצור או בייצוא הנפט של ערב הסעודית ורוסיה, מהלכים אשר עשויים להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, על אף הצפי לגידול מסוים במקביל בתפוקת הנפט של ארה"ב.

"הירידה בחששות מפני מיתון בכלכלת ארה"ב במחצית השנייה של 2023, בפרט לאחר צמיחת הפעילות הכלכלית של ארה"ב ברביע השני של השנה, עשויה לתמוך בביקושים לנפט. מנגד, המשך הרעה במצב היציבות הפיננסית של ענף הנדל"ן בסין, תוך כדי פגיעה בצמיחת הביקושים, עלולה להביא להאטת הביקושים. האפשרות להמשך התחזקות הדולר, על רקע התממשות של עוד העלאת ריבית שם והמצב הטוב יחסית של הצמיחה בארה"ב, מהווה גורם נוסף היכול לתרום לירידה של מחיר הנפט, הנקוב בדולרים. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של כ־78־88 דולר לחבית", הוא כותב.