מנכ"ל אמזון: עובדים שלא יגיעו למשרד כנראה לא ימשיכו איתנו

בפגישה פנימית שהתקיימה בחברה החודש, אמר המנכ"ל כי עובדים שלא יגיעו למשרד שלוש פעמים בשבוע לא יתאימו להמשיך לעבוד בה • אמזון מצטרפת לענקיות טכנולוגיה נוספות כמו מטא וגוגל, שגם הקשיחו לאחרונה את מדיניות העבודה ההיברידית שלהן

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, הצהיר בפגישה פנימית שהתקיימה החודש בחברה כי עובדים שלא יתחייבו להגיע למשרד שלוש פעמים בשבוע כנראה לא ימשיכו לעבוד בה. מדובר במדיניות הרשמית של החברה החל ממאי האחרון, אז כמעט 30,000 עובדים חתמו על עצומה נגד ההחלטה. ג'סי כתב בזמנו כי החברה החליטה שמתווה העבודה הכולל יותר זמן במשרד הוא טוב יותר לתרבות הארגונית באמזון, שכן הוא מייצר למידה הדדית ושיתופי פעולה יותר אפקטיביים.

המייל והסערה: פייסבוק מחמירה את הדרישות שלה מהעובדים
עבודה מרחוק? גוגל רוצה את העובדים קרוב אליה

אמזון איננה לבד בהקשחת המדיניות שלה בנוגע לעבודה מהמשרד, ולמעשה מיישרת קו עם ענקיות טכנולוגיה נוספות שהחליטו על צעדים דומים. במטא החליטו השבוע לדרוש מעובדים שלא מוגדרים כעובדים מרחוק להגיע למשרד שלוש פעמים בשבוע, כאשר נמסר שהסיבה לשינוי היא "טיפוח מערכות יחסים בריאות ושיתוף פעולה חזק".

בחודש שעבר, גם גוגל עדכנה את מדיניות העבודה ההיברידית שלה, הכולל מעקב אחר נוכחות והגעה למשרדים לפחות שלוש פעמים בשבוע כחלק מסקירת הביצועים שלהם. בכיר בחברה אף ציין כי "אין תחליף לעבודה משותפת פנים מול פנים". 

בין החברות הנוספות שביצעו צעדים דומים ניתן למצוא את זום, שדרשה מעובדים שנמצאים בטווח של כ-80 ק"מ מהמשרד להגיע אליו פעמיים בשבוע, וגם את X (לשעבר טוויטר) של אילון מאסק, שדרש מכל העובדים שאין להם אישור להיעדר להגיע למשרד.

שינויים אלה בחברות הענק באים, בין היתר, על רקע קיצוצים משמעותיים בכוח אדם הפושטים במגזר ההיי־טק. בינואר השנה, הודיעה אמזון על פיטורים של 18,000 עובדים, ולאחר מספר חודשים הודיעה על קיצוץ ב-9,000 תקנים נוספים. מטא גם היא ביצעה סבב פיטורים השנה, במסגרתו נפרדה מכ-10,000 עובדים ברחבי העולם.