המדריך לגבר: איך להתלבש יותר סקסי

אלו לא המכנסיים ההדוקים וגם לא החולצה הצמודה: לבוש חושני הוא לפני הכל בגדים שמשדרים נינוחות וקלילות

מימין: ריצ'ארד גיר בסרט ''ג'יגולו אמריקאי''. תור הזהב של ג'ורג'יו ארמני; דונלד גלובר. בחזרה לסגנון של שנות ה-70; מיק ג'אגר. סגנון חושף גוף/ צילומים: רויטרס
מימין: ריצ'ארד גיר בסרט ''ג'יגולו אמריקאי''. תור הזהב של ג'ורג'יו ארמני; דונלד גלובר. בחזרה לסגנון של שנות ה-70; מיק ג'אגר. סגנון חושף גוף/ צילומים: רויטרס

ווטרס הוא עורך מדור אופנת הגברים במוסף Off Duty של וול סטריט ג'ורנל

"האם גברים רוצים להיראות סקסי? אני חושב שכן", אומר פרדריק סיבלי, מנהל בחברת ייעוץ גדולה מניו יורק. "אני רוצה". זה לא אומר שסיבלי, 46, הולך עם חולצות החושפות שרירי חזה כמו השחקן צ'נינג טייטום בסרט "מג'יק מייק". הגרסה של סיבלי לתלבושת לוהטת כוללת מכנסיים בצבע קרם וחולצה מחויטת ששרווליה מופשלים מעלה. הגרסה של דרק ויק למראה סקסי מזכיר את הסגנון של השודד הנודע בוץ' קסידי. ויק, 30, בעל סוכנות שיווק מהטיסבורג, מיסיסיפי, יוצא לבלות כשהוא לבוש במכנסי "רנגלר" וטישירט של המותג "הנלי", ששרווליה מבליטים את השרירים שהוא מטפח בחדר כושר. מגפי קאובוי בעלי עקבים המגביהים אותו (מגובה של 177 ס"מ לכ־182 ס"מ) משלימים את הלוק. "כשאני יוצא, אני רוצה לסובב ראשים", הוא אומר.

כך הפכה ג'יין בירקין לאייקון אופנה
איש לא צפה את הטרנד הזה שכובש את עולם האופנה
נעלי ספורט לבנות הן פריט חובה בכל ארון

הטרנדיים הסקסיים נחשבים היום "סליזיים"

אתם יכולים לחשוב שהבחורים האלה נועזים, אפילו אמיצים, משום שהם מודים בגלוי שהם רוצים להתלבש סקסי. עבור גברים רבים, לרצות להתלבש "סקסי" פירושו להיות לא קול, יש לכך אפילו ניחוח סליזי. המונח גורם לגלגולי עיניים ומעלה באוב דימויים של מכנסי עור צמודים וחולצות משי משנות ה־70. למרות שלאחרונה בתי אופנה הציגו בגדים שקופים ונועזים בתצוגות האופנה, קשה לחשוב על דוגמאות יומיומיות לבגדים סקסיים לגברים. במרץ, למשל, מישהו צייץ בטוויטר: "איך גבר יכול להוסיף פלפל למראה שלו?". הציוץ הזה הוליד 5 מיליון צפיות וקרוב ל־500 תגובות. בין ההצעות המובילות? קלישאות רוקנרול לא קשורות, לפתוח ארבעה כפתורים עליונים בחולצה למשל.

משום שאתם לא מיק ג'אגר, זה בהחלט כפתור אחד (כנראה שניים) יותר מדי לפתוח. אבל הנה החדשות הטובות: ב־2023, סגנון הלבוש של ג'אגר אינו הסטייל שאיתו תגנבו לבבות. מאוד קל להרכיב תלבושת שלא תהיה קרינג'ית, שתוסיף לכם נקודות בדייט ותרשים את מי שיביטו בכם.

היום, המשמעות של זה היא לבעור בשקט, לא להתפוצץ, אומר מייקל פישר, סטייליסט שעובד עם שחקני קולנוע כמו ג'ייק ג'ילנהול. מה שנדרש הוא למצוא מכנסיים שיושבים היטב או בגדים עם טקסטורות אטרקטיביות (קשמיר, זמש או אפילו כותנה רקומה) אבל זה בהחלט לא מצריך שתגיעו לארוחת ערב לבושים כאילו שרירי החזה שלכם הם המנה העיקרית.

סקסי זה לא להיראות מתאמץ

זו סיטואציה בה כל אחד צריך לבחור את ה"תבלין" שלו. הגרסה שלכם של לסגנון סקסי יכולה להיות בד מחוספס כמו ג'ינס או חליפה מחוייטת ומחטבת של המותג "סלין". אבל הטייק העכשווי מסתמך על מראה שיש בו משהו מעט מפוקפק. אולי שמתם לב לגזרות הרפויות שממלאות את חנויות בגדי הגברים.

הודות למכנסיים והחולצות הרפויים האלה, דן סניידר, מייסד המותג מניו יורק Corridor, חושב שבגדי גברים נהנים מהתקופה הסקסית ביותר שלהם מאז שנות ה־90, כשג'ורג'יו ארמני מכר חליפות ברוח אלו שכיכבו בסרט "ג'יגולו אמריקאי".

עבור מדריכת הדייטינג בליין אנדרסון מאוסטין, טקסס, אחד מכללי היסוד הוא התאמת הלבוש לאירוע ולמקום. מה זה אומר בעצם? זה אומר לא ללבוש חליפה מחוייטת למסעדת המבורגרים, לא ללבוש לאופרה חולצת חוף עם הדפס של טוקנים.

אתם לא בטוחים מה הווייב? לכו על מכנסי ג'ינס כהים, אומרת אנדרסון. ותקפידו על בגדים ייצוגיים; המראה הנונשלנטי של 'הבוקר שאחרי' עובד רק אם אתם אמנים מברוקלין. "אין שום דבר סקסי יותר", אומר מייקל פישר, "מלהיות בעליו של מגהץ".

הסגנון המושלם, אומר פישר, הוא להיראות כאילו חשבתם על מה שאתם לובשים אבל אתם לא מנסים באופן נואש להרשים. כל ניסיון גלוי להיות סקסי ישליך אתכם למחוזות הקרינג'.

הימנעו מסגנונות מעושים ש"שמים הכל בחוץ", אומר פישר, כמו גופייה ללא שום פריט מעליה או ז'קט בלייזר ללא שום פריט מתחתיו. גם בגדים מאוד מאוד צמודים נראים כמו ניסיון מתאמץ מדי. חולצות פולו כל כך צמודות שחונקות את השרירים? לא סקסי. מכנסיים צמודים כמו ניילון נצמד? ממש לא סקסי.

גזרות נינוחות ושרוולים מקופלים

וכשאתם מכוונים למראה משוחרר, אל תלכו על גזרות אוברסייז, אומר המעצב הבריטי צ'רלי קייסלי־הייפורד. מאוד רפוי ומרושל זה מאוד לא סקסי, מסכים ג'רלד יארדבורו, מנהל קריאטיב בן 43 שמחלק את זמנו בין ניו יורק ולוס אנג'לס. "זה נראה כאילו אתה לובש שקית זבל".

הרבה יותר מושך: גזרות נינוחות שחושפות באופן אגבי חלקי עור, כמו חולצת פולו עם צווארון ללא כפתורים המגלה חלק מעצם הבריח (על כולנו הן יפות). למי שיותר נועז: חולצות תחרה קצרות של מותגים כמו Our Legacy או Harago. כשלובשים חולצה כזו מעל גופייה, המראה הופך לפלרטטני מבלי להסתכן בלהיראות סקסי מדי.

כדי להתלבש בצורה סקסית לא נדרש לקנות כלום. פשוט קפלו כל חולצה ארוכה מתחת למרפקים (כפי שעושה היועץ פרדריק סיבלי עם חולצת הנייבי שלו). אם תקפלו את השרוולים באופן מדויק, הצעד הזה ירמוז על שני רעיונות שלא ניתן לעמוד בפניהם: האחד - הלובש מעולם לא היה כל כך רגוע. השני -הלובש מסוגל גם לעשות משימות של עבודת כפיים בבית.

פרקי יד ואמות חשופים לא יצילו אתכם אם המכנסיים שלכם תלויים עליכם בצורה לא מחמיאה. הרבה גברים לובשים מכנסיים וג'ינס שהכיסים האחוריים שלהם תלויים "בין הירך לישבן", אומר אלברט מוזקויז, משפיען אופנה מלוס אנג'לס. המכנסיים הנפולים האלה שוללים מהישבן כל צורה. כדי להדגיש את מה שיש לכם, וודאו שהכיסים האחוריים יושבים "ממש על" הישבנים, אומר מוזקויז. מכנסי פועלים קלאסיים ומכנסי ג'ינס בעלי גזרה גבוהה יותר, כמו המכנסיים של "ליוויס" מדגם 501, גורמים לרגליים להיראות ארוכות יותר.

תלבושת מחמיאה יכולה להפוך לממש לוהטת כשמוסיפים לה טקסטורות ש"גורמות לך לרצות לגעת בהן" אומר מוזקויז, דוגמת בד תאית סינתטי (lyocell). ג'רלד יארדבורו, שהוא בעל מבנה גוף "קצת יותר גדול" ומעדיף לא לחשוף עורו, מתייחס לחומרים כאל ה"רוטב החריף" של הבגדים שלו. הוא בוחר בגדים שלוכדים את התאורה של מסעדות - מעיל טייסים עם נגיעות מתכת נוצצות, שרשרת טניס עם יהלומים. ובערב, כשהוא יוצא לבלות, לעתים קרובות הוא לובש סוודר עם צווארון V מקשמיר ללא חולצה מתחתיו. זה חושני, הוא אומר, להרגיש את הצמר הרך על העור.

ביטוי עצמי כמפתח לסגנון חושני

יש גברים שמודים שהם מתלבשים באופן סקסי רק כדי להיות מושכים. לא כך אצל ג'רלד יארדבורו. "אני מתלבש בשביל עצמי", הוא אומר. כשהוא יוצא מהבית הוא "יכול להרגיש מצלמות דמיוניות מצלמות". פבריציו אליאטה, 31, שעובד בחברה המפתחת מוצרים על בסיס מציאות רבודה מניו יורק, מסכים שביטוי עצמי הוא הבסיס של הסגנון חושני. הוא יקפיץ את התלבושת השקטה, זו הכוללת מכנסי "צ'ינו" (מכנסיים מבד כותנה) ונעלי "לופרס" - עם חולצת הוואי, שם הוא גדל. כשכל כך הרבה גברים מתלבשים באופן זהה אחד לשני, יציאות כאלה הן קריצה מרעננת ובטוחה בעצמה. "אתם רוצים שיהיה לכם קצת כיף", הוא אומר. "ולומר: 'זה מי שאני'".