הכירו את הקרן שמצליחה להכות את הנאסד"ק כבר למעלה מעשור

קרן ברון פרטנרס, שהחזיקה נכסים בשווי של 8.66 מיליארד דולר בסוף 2022, מצליחה כבר מעל עשור להציג תשואה גבוה יותר מזו של הנאסד"ק ולהכות גם את מדד S&P 500 • איך היא עושה את זה?

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

הנאסד"ק זינק מתחילת השנה ב-34%, ומשקיעים רבים מחפשים את הדרך לנצח אותו לאורן זמן, ונראה שקרן אחת מצאה את התשואה. קרן הנאמנות ברון פרטנרס (BPTRX Baron Partners Fund) בולטת בשוק, לאחר שכבר מעל עשור נמצאת צעד אחד מעל מדד הנאסד"ק.

ברון פרנטרס הושקה ב-30 באפריל 2003, והיא מנוהלת על ידי מייקל ברון ואביו רון ברון. היום הקרן משקיעה לטווח ארוך בעיקר בניירות ערך של חברות צמיחה אמריקאיות בכל שווי שוק.

שאלות ותשובות | כל מה שכדאי לדעת על ההחלטה שהקפיצה את שוק הקריפטו 
ניתוח | בשוק המט"ח מתרגלים למציאות חדשה ואלו המרוויחות הגדולות

בשנים האחרונות, ברון פרטנרס מראה ביצועים מרשימים במיוחד. בשנה שעברה, תפסה הקרן את המשבצת הראשונה בשלוש קטגוריות של פרסי קרנות הנאמנות הטובות ביותר של IBD, ואת המקום הראשון ברשימת קרנות המניות המגוונות בארה"ב, אליו הגיעה גם ב-2021. באותה שנה ניצחה את מדד S&P 500 עם תשואה כוללת של 31.39%, לעומת 28.71% למדד S&P 500. שנה קודם לכן הייתה מרשימה אף יותר, כאשר התשואה של 149% של הקרן עלתה בהרבה על התשואה של 18.4% של המדד.

רון ברון, בעלי ברון פרטנרס בכנס של הקרן / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של Baron Partners Fund
 רון ברון, בעלי ברון פרטנרס בכנס של הקרן / צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של Baron Partners Fund

דוח של "אינבסטורז ביזנס דיילי" מסביר שכדי להיכנס לרשימה השנתית של קרנות הנאמנות הטובות ביותר של IBD, הקרנות חייבות לעשות יותר מאשר רק לנצח את מדד הייחוס שלהן בשנה האחרונה. הם גם חייבים להתעלות על המדד שלהם בשלוש, חמש ועשר השנים האחרונות.

וברון פרטנרס עשתה זאת. לקרן, שנכון ל-2022 החזיקה נכסים בשווי של 8.66 מיליארד דולר בסוף השנה, הייתה תשואה שנתית ממוצעת ל-10 שנים של 27.89% לעומת 16.55% ל-S&P 500. התשואה הממוצעת של הקרן לשלוש שנים הייתה 67.92% מרשימה לעומת 26% של S&P 500, ובחמש השנים האחרונות היא עמדה על ממוצע של 43.58%, לעומת 18.47% של המדד (נכון ל-2022).

בנוסף, במהלך 10 השנים האחרונות, הקרן השיגה ביצועים טובים יותר גם ממדד הנאסד"ק, עם תשואה שנתית ממוצעת של 19.9%, לעומת תשואה שנתית של 18.49% למדד הנאסד"ק. תשואת הדיבידנד של ברון פרטנרס ל-12 החודשים האחרונים הייתה סביב 2.41%, יותר מהתשואה של נאסד"ק של 0.57%.

בניגוד לרוב קרנות הנאמנות המגוונות, ברון פרטנרס לוקחת פוזיציות גדולות במניות. כך, נכון להיום, מניות יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מהווה מעל 40% מאחזקות הקרן. החזקה מכובדת נוספת היא חברת הנתונים בתחום הנדל"ן המסחרי קוסטאר גרופ, שמהווה כמעט 10% מהקרן. אחזקותיה של ברון נכנסות תחת ארבע קטגוריות: צמיחה משבשת, פיננסיים, נכסים בלתי ניתנים להחלפה וצמיחה ליבה. "צמיחה משבשת היא הקטגוריה העיקרית שלנו", צוטט מייקל ברון בדוח. "וחברות שהצליחו להראות צמיחה בסביבות קשות, כמו טסלה, זכו לתגמול".

הנאסד"ק עם זינוק של 285% בעשור

מדד הנאסד"ק זינק אמש והשלים מתחילת השנה עלייה מטאורית של 34%. כעת הוא רחוק רק 13% מהשיא שנרשם בנובמבר לפני שנתיים.

למרות תקופת המשבר האחרון בשווקים, סביב האינפלציה שהרימה ראש והריבית ששברה שיאים, במבט לאחור עדיין מדובר בהשקעה משתלמת במיוחד למי שנכנס לפני מספר שנים. כך למשל, בחמש השנים האחרונות השלים המדד עלייה של 72% ובעשור האחרון זינק בלא פחות מ-285%. וכשאלו התשואות, המשימה להשיג תוצאה טובה יותר נראית מסובכת במיוחד עבור מנהלי השקעות.