נחשפה רשמית: טסלה 3 החדשה. כמה היא תעלה?

מציעה עיצוב מחודש מבחוץ, תא נוסעים חדש לגמרי, טווח משופר וללא גרסת ביצועים • המחיר התייקר בשיעור מתון

הדגם החדש של טסלה
הדגם החדש של טסלה

חברת טסלה חשפה אמש רשמית את הדור החדש של החשמלית רבת המכר טסלה 3 ופתחה את ההזמנות שלה בישראל ובעולם. החידושים העיקריים כוללים מעבר להיצע של שני דגמים במקום שלושה, נתוני טווח מוצהרים (בחו"ל) עם שיפור של כ-10% לעומת הדגם היוצא, תא נוסעים בעיצוב חדש ועלייה קלה במחירים.

לנדרובר דיסקברי "ספורט" 2.0: מורשת שטח שהולכת ונעלמת 

חיצונית השינויים קלים יחסית ומתמקדים בחרטום שמצוייד כעת בפנסים צרים עם תצורת תאורה מתוחכמת ובפגושים חדשים. גם הזנב קיבל פנסים ופגושים חדשים ויש גם חישוקים בעיצוב חדש, עוד שני צבעי גוף ומסגרות שונות לדלתות. תא הנוסעים עוצב מחדש כולל מערך פיקוד בעיצוב שונה, שימוש בחומרי דיפון איכותיים יותר, התקנת תאורת אווירה, הגה בעיצוב חדש, מערכת מיזוג חדשה, מסך מגע לנוסעים מאחור, ריפוד חדש ועוד. המסך המרכזי שומר על הגודל והעיצוב שהיו בדגם היוצא. החברה טוענת לשיפור משמעותי באיכות הייצור כולל בידוד רעשים משופר משמעותית.

חובבי הביצועים הקיצוניים עשויים להתאכזב

השינויים המרכזיים מתמקדים במפרט ההנעה ובטווח. על פי נתונים שפורסמו בחו"ל, טווח הנסיעה השתפר בשיעור של כ-10% אם כי באתר החברה בישראל עדיין מופיעים הטווחים הקיימים ב-WLTP כך שלא ברור מה יהיה הטווח הסופי בישראל. התאוצה עמודת כעת על 6.1 שניות מאפס ל-100 קמ"ש בדגם ה-LR ועל 4.4 שניות לדגם הטווח הארוך.

חובבי הביצועים הקיצוניים עשויים להתאכזב. המהירות המירבית של שני הדגמים הוגבלה ל-201 קמ"ש "בלבד" במקום 225 קמ"ש בעבר. בנוסף החברה הפסיקה לשווק את גרסת ה-PERFORMANCE ובעיתונות בחו"ל טוענים, שייתכן כי היא לא תשווק יותר. החברה גם עדיין לא פתחה את מערכת ה-FSD לנהיגה אוטונומית.

המחירים מייצגים התייקרות מתונה יחסית. דגם הבסיס עולה כעת 206,630 שקל כולל מיסים, התייקרות של כ-13 אלף שקל ואילו דגם הטווח הארוך עולה כעת כ-243 אלף שקל, התייקרות של קצת פחות מ-4000 שקל. המחירים אינם כוללים תוספות. המועד המשוער למסירות הוא הרבעון האחרון של השנה ולפיכך ניתן להניח, שלארץ יגיע מלאי משמעותי של כלי רכב לפני עליית מס הקניה על רכב חשמלי בינואר.