המכנסיים שעושים את הקאמבק הגדול משנות התשעים

ממכנסי דגמ"ח ועד מכנסי ברמודה רחבים: הגברים האופנתיים מאמצים את הלבוש של הראפרים ורוכבי הסקייטבורד

אורח מחוץ לתצוגת האופנה של ''קנזו''; תצוגת בגדי הגברים של ''ז'יבנשי''; תצוגת בגדי הגברים של ''לואי ויטון'' (כל התצוגות התקיימו ביוני בפריז) / צילום: Reuters
אורח מחוץ לתצוגת האופנה של ''קנזו''; תצוגת בגדי הגברים של ''ז'יבנשי''; תצוגת בגדי הגברים של ''לואי ויטון'' (כל התצוגות התקיימו ביוני בפריז) / צילום: Reuters

הנה הסיפור בקצרה: המכנסיים הקצרים מתארכים. רק לפני שלושה קיצים גברים לבשו מכנסיים שבקושי הסתירו את פנים הירכיים שלהם. ובמעבר חד לימינו - רוח חדשה נושבת, ושולחת אלינו מכנסיים ¾ באורך מקסימלי. זה הקיץ של "מכנסי המנפרי" (manpri).

"המטוטלת מתנדנדת די חזק ימינה עכשיו עם המכנסיים הרפויים", אומר קווין קרני, בעלים שותף של Mohawk General Store, בוטיק לבגדי גברים בלוס אנג'לס.

המדריך לגבר: איך להתלבש יותר סקסי
כך הפכה ג'יין בירקין לאייקון אופנה
איש לא צפה את הטרנד הזה שכובש את עולם האופנה

בעוד החנות מחזיקה דגמים קצרים, מגוון המכנסיים הקצרים הארוכים הולך ומתרחב. החנות מוכרת מכנסי ברמודה שיורדים נמוך מהברכיים שעיצבו בתי האופנה "ז'קמוס", "סטודיו ניקולסון" ו־Smock.

האופציה הארוכה ביותר היא זוג מכנסיים הנושקים לשוקיים של הלייבל היפני Sillage. קרני מתאר אותם כ"עצומים".

את המכנסיים הקצרים הארוכים ניתן היה לראות במלוא תפארתם בשבוע האופנה בפריז לפני שלושה חודשים. בית האופנה "קנזו" הציג מכנסי דגמ"ח שבקושי השאירו את השוקיים חשופות; "ז'יבנשי" הציג מכנסיים ¾ מחויטים ו"לואי ויטון" הציע מכנסיים נפוחים כמעט כפי שהיו ארוכים.

גברים משוויצים ברגליים שלהם

אפילו לפני הקיץ, חובבי וינטג' מדור Z כבר הלכו על מכנסיים קצרים ארוכים. "כל מי שאני שואל, אומר שהוא מחפש את המכנסיים הקצרים הארוכים ביותר, אלו שמגיעים מתחת לברכיים", אומר ארנסט ולנצואלה, בן 22, שעובד בחנות וינטג' בטורונטו. הוא אומר שבחודשיים החנות אגרה כ־150 זוגות מכנסיים קצרים ארוכים.

לאחרונה, ולנצואלה עצמו מעדיף את המכנסיים האלה. הוא טוען כי מכנסיים קצרים יותר נראים ספורטיביים מדי. הם "גורמים לך להראות כאילו אתה הולך לחדר כושר", הוא אומר.

הספורטיביות הזו פעם נחשבה ליתרון. אנשים שעשו כושר השוויצו ברגליים המחוטבות שלהם. רבים, כמובן, עדיין עושים זאת. Chubbies, מותג המתמחה במכנסיים קצרים, משווק אותם באתר שלו תחת הכותרת "הקיץ של הירכיים".

אבל כמו בכל דבר באופנה, מגמת המכנסיים הקצרים שבלטה בקיצים האחרונים גרמה לחלק מהאנשים לפנות לכיוון ההפוך. הלוק הזה "נהיה רווי", אומר ג'יימס הריס, מנחה שותף של פודקאסט העוסק באופנת גברים Throwing Fits.

כיום הוא קושר בין הלוק הזה ל"בחורים לבנים מהקולג'", מה שהוא מגדיר כ"גזר דין מוות" לכל מגמה מבחינת האפשרות שלה להתפשט לקבוצות אחרות.

מגמות הלבוש מתחלפות במהירות

פעם זה נחשב נועז, אבל היום גברים חשופי ירכיים הוא מראה שכיח. הריס אומר כי "המופקרות עברה צפונה"; הוא מצביע על ביקוש הולך וגדל של חולצות תחרה וגופיות קצרות בקרב גברים אופנתיים בניו יורק ולוס אנג'לס.

השינויים במכנסיים קצרים של גברים - קצרצרים קיץ אחד, 3/4 בקיץ הבא - מראים כיצד המגמות באופנת בגדי הגברים מתחלפות במהירות. פעם זה היה לוקח שנים, אם לא עשרות שנים, לפני שגברים חשבו לשנות את רוחב הדש או את אורך המכנסיים.

קונים בימינו הם הפכפכים, ומושפעים בקלות מטרנדים שראו בטיק טוק ואינסטגרם. "גברים הרבה יותר פתוחים להתנסות", אומר אגייש מדאן, מייסד שותף של המותג הניו יורקי Stoffa. לקוחות שבעבר רכשו מכנסיים קצרים מאוד כעת נעים לכיוון המכנסיים הארוכים יותר, הוא אומר.

ההיסטוריה הארוכה שמאחורי המכנסיים

כמובן, מכנסיים קצרים ארוכים כבר קיימים עשרות שנים. ווילי צ'באריה, מעצב מניו יורק, מציין שהיום מכנסי 3/4 מזכירים לרבים את הבגדים של רוכבי הסקייטבורדים בשנות ה־90 או של הראפרים כמו נוטוריוס ב.י.ג, שתמיד אהב מכנסיים 3/4 עצומים. "זה ממש מזכיר את התקופה ההיא של ההיפ הופ", הוא אומר.

צ'באריה אוהב צללית בעלת משמעות, דוגמת מכנסיים שמגיעים עד השוקיים, ולאחרונה הזמר קנדריק לאמאר הופיע לבוש במכנסיים של ווילי צ'וואריה.

צ'וואריה אומר שהוא מקבל השראה מתרבות ה"פצ'וקו", תרבות נגד לטינו-אמריקאית שהתפתחה בשנות ה־40, כשההיספנים הנועזים לבשו חליפות ראוותניות עשויות מקילומטרים של בד.

רוב חובבי מכנסי ה-¾ לא חושבים על ההיסטוריה כשהם רוכשים מכנסי קרגו באורך 30 ס"מ, הם פשוט רוצים שיהיה להם נוח. מכנסיים שכאלה "נראים יותר רגועים", אומר ולנצואלה. יש איזו קלילות במכנסי ה-¾, בניגוד למוחצנות של חלק מהמכנסיים הקצרים מאוד".

האורך הנכון: בדיוק מתחת לברכיים

גם כשמכנסי ה-¾ הופכים לארוכים, אי אפשר ללכת על ארוך מדי. הפודקאסטר הריס מציין שבחופשה לאחרונה באיטליה ראה גבר במכנסי סקיני שיורדים עד מתחת לברכיים. הוא לא אוהב את זה.

"איפה מותחים את הקו?" הוא שואל. הוא מכיר בכך שיש כמה דגמי מכנסיים שמגיעים כמעט עד הקרסוליים שיכולים להיראות טוב על חלק מהאנשים.

הוא עצמו נוטה ללבוש מכנסיים שהם לא יותר מ־5 עד 8 ס"מ מתחת לקו הברכיים.

"האורך המושלם הוא בדיוק מתחת לברכיים", מסכים מרץ ניקולסון, בן 21, סטודנט מברקלי, קליפורניה, שלאחרונה החל ללבוש מכנסי ¾ .

"ראיתי תמונה של מישהו שלבש מכנסי ¾ עד הקרסוליים, וחשבתי לעצמי שאני לא בטוח שזה ממש יפה".