אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים העולמית, פורש מתפקידו לאחר 13 שנים בחברה

שוחט הצטרף לסודהסטרים בשנת 2010 כסמנכ"ל לעניינים משפטיים, ובארבע השנים האחרונות שימש כמנכ"ל העולמי • הוא ימשיך לשמש בתפקיד המנכ"ל עד סוף השנה או עד להגעתו של מנכ"ל חדש

מנכ''ל סודהסטרים הפורש, אייל שוחט / צילום: גבריאל בהרליה
מנכ''ל סודהסטרים הפורש, אייל שוחט / צילום: גבריאל בהרליה

אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים העולמית, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו בחברה. במכתב ששלח לעובדים, כתב שוחט כי "לאחר למעלה מ-13 שנים בסודהסטרים, מתוכן מעל ארבע שנים כמנכ"ל החברה, הגעתי להחלטה שזה הזמן הנכון עבורי להמשיך קדימה להזדמנויות ואתגרים חדשים. סיכמתי עם פפסי שאמשיך ללוות את החברה עד לסוף השנה, וכמובן שגם לאחר מכן אהיה זמין עבורכם ועבור החברה לכל שאלה, בעיה או היוועצות".

בלעדי | חציית קווים נוספת: עוד בכירה בקרפור ישראל עוברת לספאר
המנכ"ל הכי מצליח שאתם לא מכירים, והיה מעדיף שזה יישאר ככה 

שוחט הוסיף: "בשנים האחרונות הוכחנו יחד שסודהסטרים אינה אופנה חולפת. יש לנו יסודות איתנים, עובדים מצוינים, איכותיים וכישרוניים, מוצרים מובילים ומותג חזק. אני משוכנע שיחד עם הצוות והתמיכה של הנהלת פפסיקו, שמחויבת להמשך הצלחתה של החברה, סודהסטרים תמשיך לצמוח ולשנות את חייהם של מיליוני לקוחות ברחבי העולם".

שוחט הצטרף להנהלת סודהסטרים לפני 13 שנים, ובארבע השנים האחרונות שימש כמנכ"ל העולמי. שוחט ימשיך לשמש בתפקיד המנכ"ל עד סוף השנה או עד להגעתו של מנכ"ל חדש.

שוחט (49) הצטרף לסודהסטרים בשנת 2010 כסמנכ"ל לעניינים משפטיים, טרם הנפקת החברה בנאסד"ק. לאחר מכן כיהן כסמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה וכמשנה למנכ"ל. בסוף 2018 היה שותף מרכזי במהלך מכירת החברה לפפסיקו העולמית בתמורה ל-3.2 מיליארד דולר, באחת מהעסקאות הגדולות בתולדות התעשייה הישראלית. בספטמבר 2019 מונה לתפקיד המנכ"ל.

קיצוצים משמעותיים

טרם הצטרפותו לסודהסטרים, שימש שוחט כסגן נשיא לעניינים משפטיים בחברת פרוטרום תעשיות במשך תשע שנים. הוא בעל תואר ראשון במשפטים וחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

במהלך כהונתו כמנכ"ל סודהסטרים, חצתה החברה לראשונה בתולדותיה רף מכירות שנתי של מיליארד דולר. תחת הובלתו הרחיבה החברה את פעילותה לשווקים נוספים, בהם ספרד ופולין, רכשה עסקי הפצה והקימה חברות-בנות בצרפת, בקנדה ועוד, וכיום היא משווקת את מוצריה בכ-50 שווקים ברחבי העולם. כמו כן, שוחט הקים את פעילות הדיירקט של סודהסדטרים המהווה מנוע צמיחה משמעותי לחברה.

בשנה וחצי האחרונות אירעו בסודהסטרים גלי פיטורים משמעותיים: באוקטובר 2021 החברה נפרדה מ-300 עובדים (רובם מהמפעל בעין הנגב, להבים-רהט), בדצמבר 2022 נפרדה מכ-120 עובדים, ובחודש מאי השנה נרשם גל פיטורים שלישי של כ-80 עובדים.

חברת סודהסטרים עוסקת בייצור של מכשירי הגזה למים ותמציות בטעמים שונים להכנת סודה ביתית. החברה נמצאת בבעלות פפסיקו העולמית, לאחר שנרכשה על-ידה כאמור בשנת 2018 תמורת 3.2 מיליארד דולר. כחלק מההסכם, חתמה החברה על התחייבות להשאיר את המפעל בדרום במשך 15 שנה בארץ. מערך הייצור של סודהסטרים ממוקם בישראל, למעט מילויי הגז שנעשה באירופה.