Wix | בלעדי

המחירים נחתכו וקמפוס הענק בגלילות הפך לכאב הראש של וויקס

וויקס העמידה לשכירות משנה 7,000 מ"ר בקמפוס החדש שלה בגלילות • לגלובס נודע כי מחירי השטחים שנותרו לה ירדו בכ־10% ויותר מהמחיר המקורי

הקומפלקס של וויקס / צילום: איל יצהר
הקומפלקס של וויקס / צילום: איל יצהר

חברת וויקס, אשר העמידה לשכירות משנה 7,000 מ"ר בקמפוס החדש שלה בגלילות, עדיין מחפשת שוכרים לחלק מהשטחים הללו. כפי שנחשף בגלובס לפני כחודשיים, מדובר בשטחי מסחר ובשטחי משרדים בקמפוס החדש, ולגלובס נודע כי מחירי השטחים שמציעה החברה ירדו מאז פרסומם לראשונה.

בלעדי | עסקת ענק ביהודה הלוי: פטריק דרהי, שמעון מזרחי והנכס היוקרתי בת"א
בלעדי | היוניקורן של אמנון שעשוע שוכר 7,000 מ"ר בפרויקט דה וינצ'י בכ-15 מיליון שקל בשנה
כסף בקיר | לימור קנתה שתי דירות בפולין, אורן רכש בחיפה. חזרנו לבדוק מה קרה להשקעות שלהם

בעת הפרסום הראשון, הציעה החברה את שטחי המשרדים במחיר של 150 שקל למ"ר, ואת שטחי המסחר במחיר של 220 שקל למ"ר. מדובר בשטחים שניתן לשכור כמקשה אחת או ביחידות קטנות, בשטח של כמה מאות מטרים כל אחת. כעת, השטחים שנותרו מוצעים במחירים נמוכים בכ־10% ויותר מהמחיר המקורי. שטחי המשרדים מוצעים במחיר של 130 שקל למ"ר, ואילו שטחי המסחר במחיר של 200 שקל למ"ר.

כפי שנודע לגלובס, וויקס משלמת כיום כ־90 שקל למ"ר על שטחי המשרדים בקמפוס. עם זאת, יש לציין כי מדובר בתעריף שכירות ברמת המעטפת - כלומר לא כולל עבודות הגמר שבהן השקיעה החברה מכספה. השטחים שמעמידה החברה לשכירות משנה מוצעים לשוכרים הפוטנציאליים בגמר מלא, כולל העבודות שהושקעו, ולכן מחירי השכירות גבוהים יותר ממחיר השכירות הבסיסי שמשלמת החברה על המבנים.

וויקס מציעה את השכירות בשטחי המשרדים לתקופה שבין שנתיים לארבע שנים, ואת שטחי המסחר לטווח ארוך יותר. כך היא מאפשרת לעצמה גמישות בהמשך הדרך, אם תרצה להתרחב ולאכלס עוד שטחים בקמפוס בעתיד.

בעיית נגישות לקמפוס מקשה על ההשכרה

וויקס נכנסה באופן רשמי לקמפוס שלה במתחם גלילות באוקטובר 2022, כמעט לפני שנה, ואכלסה מחצית ממנו. היא מאכלסת אותו, על פי התוכניות, בשני שלבים, כך ששלב האכלוס השני אמור להתרחש בשנה הבאה. הקמפוס כולל שטח של 60 אלף מ"ר, והסכם השכירות בין החברה לבין היזמית של המתחם, ישראל־קנדה, הוא לעשור, עם שלוש אופציות הארכה.

הקמפוס נמצא בצפון תל אביב, בסמוך למחלף גלילות המחבר בין כביש החוף לכביש 5. נכון להיום מדובר בנקודה עם נגישות בעייתית מבחינת אמצעי תחבורה, המרוחקת מתחבורה ציבורת תדירה, נוחה ומאסיבית. הגישה הנוחה ביותר אל הקמפוס כיום היא ברכב פרטי. ייתכן שבשל כך החברה עדיין מתקשה בהשכרת השטחים שהיא מציעה בשכירות משנה.

בעתיד תפעל בסמוך לקמפוס תחנת יוניצ'מן של הקו הירוק של הרכבת הקלה - שמתוכנן להיפתח ב־2028 - ואז יהפוך האזור כולו לנגיש הרבה יותר, גם למי שאינו מחזיק ברכב פרטי.

תגובת חברת וויקס לא התקבלה.