רשת המלונות שהימרה על המוניטין שלה וזכתה בענק

הקורונה הפכה לרגע מכונן בעבור רשת FOUR SEASONS, שהעמידה מלון ריק לטובת צילומי "הלוטוס הלבן" ולא קיבלה קרדיט • ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, נפעם • מדד המותגים 2023

מלון ארבע עונות / צילום: Shutterstock
מלון ארבע עונות / צילום: Shutterstock

הכותב הוא מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל

רובנו מעדיפים לשכוח, אבל רק לפני שנים ספורות החיים של כולנו נעצרו. הקורונה סגרה את האנושות בבתים ומקומות ציבוריים, במיוחד מקומות בילוי, נותרו שוממים מאדם. גם המלונות של רשת FOUR SEASONS עמדו ריקים, אך באמצעות הברקה יצירתית יוצאת דופן ושיתוף פעולה עם מותג הטלוויזיה החזק ביותר בעולם, הם הצליחו לעשות את הבלתי יאמן.

לחצו כאן למתחם המלא של מדד המותגים של גלובס

אחת הסדרות המדוברות בשנים האחרונות היא "הלוטוס הלבן" של רשת HBO, המתארת את ההתרחשויות באתרי נופש אקסקלוסיביים. לצד הדמויות האנושיות המייצגות שכבות שנות באוכלוסייה באופן קיצוני, המלונות עצמם הפכו לעוד דמות ולחלק בלתי נפרד מהעלילה.

העונה הראשונה של הסדרה צולמה במלון FOUR SEASONS Maui בהוואי, שהיה כאמור ריק מאדם. מגבלות הקורונה, למעשה, הן אלו שאפשרו את הצילומים, שכן סגירת אתר נופש יוקרתי לתקופה ארוכה לא באה בחשבון מבחינת המלון.

אין צורך להרחיב את הדיבור על ההצלחה המטאורית של הסדרה, שיוצריה כלל לא תכננו לצלם עונות נוספות ובפועל כיום כבר עובדים על העונה השלישית. את העונה השנייה צילמו במלון פאלאס סן דומניקו של הרשת בסיציליה. אמנם הקורונה נשכחה בינתיים, אבל כך גם המגבלות התקציביות של ההפקה. גם עונה זו הייתה להיט בין לאומי והסדרה זכתה בפרסים רבים.

תעשיית תיירות בעקבות "הלוטוס הלבן"

הגדולה של שיתוף הפעולה בין רשת FOUR SEASONS ל־HBO לא נעוצה רק בניצול ההזדמנות של משבר הקורונה. גם לא בבחירת מלונות כלוקיישן, הרי היו בעבר סדרות שצולמו בבתי מלון, אך לא ראינו מהלך מיתוגי חדשני כמו זה, שבו היוצרים תפסו באופן כל כך ייחודי ומקורי זוויות של הדמויות והעלילה.

אתרי הנופש הם לא רק הרקע להתרחשות האירועים האנושיים, הם דמות ראשית נוספת ויש להם חלק משמעותי בעלילה. לא בכדי הסדרה נקראת על שם הרשת הבדיונית. המלון, נופיו, מתקניו ובעיקר עובדיו הם לב הסדרה. עובדי המלון הם אלה שלמעשה עשו את הסדרה למה שהיא.

כפועל יוצא, אתרי הנופש של FOUR SEASONS הפכו לסנסציה חוצת יבשות. עשרות מיליוני מעריצים נחשפו אליהם, רבים מתוכם חולמים להתארח בהם ורבים אחרים גם הגשימו את החלום. לצד הנופשים ה"רגילים", התפתחה תעשייה של תיירות בעקבות הסדרה והמלונות מלאים עד אפס מקום שנים קדימה.

רשת המלונות FOUR SEASONS / צילום: Shutterstock
 רשת המלונות FOUR SEASONS / צילום: Shutterstock

ההצלחה נמשכת: עונה שלישית בדרך

במהלך המבריק הזה יש לקח נוסף על שיווק ופרסום. FOUR SEASONS לקחו הימור על המוניטין שלהם. ראשית, מפני ששם הרשת כלל לא הוזכר בסדרה, חוץ מבכותרות הסיום. בדיעבד, זו החלטה שלא רק שסייעה להצלחת הסדרה, גם גרמה למעריצים לחקור ולחפש איפה היא צולמה, מה שהגביר את הנחשקות של האתרים ושיפר את התדמית של הרשת. בנוסף, אם הסדרה לא הייתה מצליחה, הכישלון עלול היה להשליך גם על FOUR SEASONS, מבלי שתהיה לרשת שליטה על כך.

האיומים, כידוע, לא התממשו. עונה שלישית כבר נמצאת בהפקה והרשת גועשת משמועות בנוגע למיקום אתר הצילום הבא. אולם על שני דברים אפשר לבנות: העונה תצולם במלון מפואר של FOUR SEASONS והיא תהיה להיט.

3 תובנות לסיכום

1. כשהמוצר מדבר בעד עצמו, המותג לא בהכרח צריך להיות בחזית השיווק והפרסום

2. החשש מלקיחת סיכונים שיפגעו במותג עלול למנוע מחברות לבצע מהלך פורץ דרך. אבל יש מקרים שהסיכון משתלם

3. משבר משמעותי יכול לייצר הזדמנות ייחודית וחד פעמיתלביצוע מהלכים חדשניים