אל תמהרו לעדכן: אפל משיקה את iOS 17 ויש חידושים, אבל כדאי לחכות

מערכת ההפעלה החדשה מביאה בשורות כמו עיצוב אנשי קשר, חוויית שימוש גם כשהאייפון בטעינה ומעקב אחר מצב הרוח • ועדיין, עדיף לחכות שחלק מהבאגים יתוקנו לפני שמאמצים אותה

קירוב שני מכשירי אייפון מאפשר החלפת פרטי אנשי קשר / צילום: אפל
קירוב שני מכשירי אייפון מאפשר החלפת פרטי אנשי קשר / צילום: אפל

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

ענקית הטכנולוגיה אפל הכריזה לאחרונה על מכשירי הסלולר החדשים שלה, דגמי האייפון 15. במקביל, היא משחררת את מערכת ההפעלה החדשה שלה, iOS 17, שהוכרזה באירוע המפתחים WWDC בחודש יוני האחרון.

עד הגעת האייפונים החדשים ישראל, בדקנו בימים האחרונים את הפיצ'רים החדשים שאפל שילבה במערכת ההפעלה החדשה. יש שם כמה חידושים מעניינים, אך כדאי לחכות עם העדכון.

למה דגמי אייפון 15 יהיו יקרים יותר לצרכן הישראלי?
בדיקה טכנולוגית | קיבלנו את האייפון 15 פרו החדש ל-24 שעות. זה מה שחשבנו

החידוש העיקרי: עיצוב אנשי קשר

ענקיות הטכנולוגיה הבינו שהדרך להפוך את חוויית השימוש לטובה יותר ומושכת יותר, היא לאפשר למשתמשים להתאים אישית את העיצובים והפיצ'רים השונים. החידוש העיקרי שאפל מתמקדת בו הוא האפשרות ליצור מעין פוסטר עצמי, כך שכל אדם בעל אייפון שתתכתבו איתו באפליקציית ההודעות או תתקשרו אליו בשיחה רגילה יוכל להיחשף אליו. אם תחליטו לעצב מחדש ולשנות את התמונה שלכם, היא תעודכן אוטומטית.

אפל גם ממשיכה ליישר קו בין המכשירים, כך שאם שיניתם את הכרטיס שלכם באנשי הקשר באייפון, הוא יעודכן גם במק המשויך לחשבון. יתרה מכך, תוכלו ליצור פוסטרים לאנשי הקשר שלכם, בין אם יש להם אייפון או לא, ולראות אותו בזמן שהם מתקשרים אליכם.

פיצ'ר משמעותי נוסף הוא NameDrop: ברגע שתקרבו שני אייפונים שעודכנו למערכת ההפעלה החדשה, המכשירים יזהו אחד את השני, ויעבירו את פרטי איש הקשר בין הצדדים. בבדיקה שערכנו גילינו שהפיצ'ר עדיין לא עובד ב־100% - לא תמיד כל הפרטים עוברים, ולעיתים נשלחים רק מספר טלפון ושם ללא התמונה/פוסטר.

בעיה נוספת היא שאם משתמש מוסיף או מעדכן פרט מידע שאינו התמונה או הפוסטר, המערכת לא תעדכן את המידע החדש גם אם תקרבו מחדש את שני המכשירים - אלא תעלה הודעה שהמכשירים מחוברים.

היתרון הבולט: מצב Standby ו-וידג'טים

אפל מעוניינת להפוך את המכשיר שלכם לאפקטיבי גם כשהוא בטעינה בצד. הפיצ'ר StandBy מאפשר חוויית מסך מלא כשהאייפון במעמד טעינה אלחוטית, ומוטה לרוחב. במצב הזה יעלה מסך מלא עם שעונים, תמונות ווידג'טים שאפשר לראות גם מרחוק. בין האפשרויות: מעקב אחר מניות, קוביות מזג אוויר ועוד. במצב לילה, התאורה נחלשת בהתאם.

בנוסף, אפל הפכה את הווידג'טים לאדפטיביים, כלומר ניתן להפעיל משימות או פעולות בלי להיכנס ממש לאפליקציה. דוגמה לכך יהיו וידג'ט לבית חכם, שיאפשר להדליק ולכבות מכשירים מחוץ לאפליקציה, או לסמן תזכורת שבוצעה.

יתרון בולט נוסף קשור לאוזניות החכמות, AirPods Pro. פיצ'ר חדש בשם Adaptive Audio יאפשר לשלב בין ביטול רעשים למצב שקיפות, כך שאפשר להרחיק רעשים לא רצויים, ועדיין לשמוע היטב את הסביבה.

אחרי המתחרות: עברית וחיפוש ויזואלי

לאפל יש היסטוריה עם הצגת פיצ'רים "חדשים", אחרי שאלה כבר היו קיימים בשוק אצל המתחרות. גם במערכת ההפעלה הזו יש כמה כאלה.

ראשית, המקלדת בעברית. אפל הכניסה רק כעת השלמה אוטומטית של מילים, אפשרות שקיימת באנדרואיד כבר שנים. בנוסף היא הכניסה את האפשרות להחליק את האצבע על המקלדת וליצור מילה - גם כאן מדובר בהתעוררות מאוחרת.

פיצ'ר נוסף הוא סימון בקו כחול תחתון כשיש תיקון אוטומטי, כך שניתן לעקוב בצורה יותר טובה אילו מילים תוקנו, אם רוצים לשנות למילה המקורית, וגם אם עברתם כבר לכתוב את המילה הבאה.

בנוסף, אפל מציעה את הפיצ'ר Visual Look Up, שאמור להציע מתכונים לפי תמונות של אוכל, מידע על מפות מתמונות, זיהוי צומח וחי ועוד. כאן היא מתחרה ב־Google Lens של ענקית החיפוש גוגל, שכבר שנים מפתחת את המודלים האלו, וייקח זמן עד שהיא תתן פייט אמיתי.

הודעות ותא קולי: פחות רלוונטי לישראל

אחד הפיצ'רים המעניינים שאפל הכניסה למערכת ההפעלה החדשה הוא תא קולי לייב. אם מתקשר אליכם מספר לא מזוהה, אפשר לבחור לא לענות ולקבל תמלול בלייב של ההודעה הקולית, ואז להחליט אם להצטרף לשיחה. הבעיה היא שהפיצ'ר אינו זמין בישראל (כן בארה"ב וקנדה).

למרות שהשימוש ב-iMessage אינו פופולרי בישראל, אפל מציעה פיצ'רים חדשים כמו סטיקרים חיים, שיפורים בחיפוש ועוד כמה פיצ'רים שהופכים את החוויה להרבה יותר טובה. אחת הדוגמאות - אם תשלחו הקלטה בזמן שיחה, התמלול שלה יוצג לכלל משתתפי השיחה. שוב, זה עובד באנגלית, אך עדיין לא בעברית. עם זאת, בישראל השימוש העיקרי הוא בוואטסאפ, ולכן זה פחות רלוונטי.

בשביל הנפש: אפליקציית הבריאות

אחד השינויים המבורכים שאפל הכניסה כעת הוא מעקב אחר מצב נפשי ומצבי רוח. בתוך אפליקציית הבריאות של החברה ניתן לתעד את הרגשתכם באותו רגע, וגם את מצב הרוח היומיומי שלכם, ולבחור אילו גורמים משפיעים על כך - משפחה, חברים, עבודה, משימות, כסף ועוד.

כדי לבחון את הפיצ'ר כראוי יש לראות את התובנות לאורך זמן, אך עצם העובדה שאפל מאפשרת למשתמשים לשים לב לבריאות הנפש שלהם היא דבר חשוב. האפליקציה אף מציעה תרשימים אינטראקטיביים עם תובנות לגבי מצב התודעה של המשתמש, איך השתנה לאורך זמן, ואיזה גורמים עשויים להשפיע, כמו פעילות גופנית, שינה או מיינדפולנס.

הצלת חיים: עדכון שהכול בסדר

במסגרת אפליקציית ההודעות שלה, אפל מציעה פיצ'ר Check In (בעברית: "עדכון שהכול בסדר") שחשוב להכיר מאחר שהוא עשוי להציל חיים. הפיצ'ר מאפשר להודיע לבן משפחה או חבר כשיוצאים לדרך, ושולח עדכון אוטומטי במצב בו נרשם עיכוב או כשלא מגיעים ליעד בבטחה.

בתום זמן שהוגדר מראש וללא תגובה מצד המשתמש, המכשיר משתף מידע עם הצד השני כמו מסלול תנועה, מתי המכשיר נפתח באחרונה ומה מצב הסוללה שלו. נציין כי האפליקציה עובדת רק עם אייפון נוסף.

השורה התחתונה יש חידושים אבל כדאי לחכות

להבדיל ממערכות הפעלה אחרות שאפל השיקה עד כה, ב־iOS 17 ישנן כמה בשורות חשובות. היא נראית גרסה מפותחת ובוגרת יותר של מה שהוצג בשנה שעברה, וזה אולי מה שהיינו אמורים לקבל אז. חלק מהשיפורים המשמעותיים שאפל הכניסה, כמו אלה שבמקלדת וה־Check In, הגיעו מאוחר אך עדיף כך מאשר שלא יגיעו כלל, וטוב שהן כאן.

למרות כל זאת, שווה לחכות, ולא לעדכן מיד. כמו בכל מערכת הפעלה חדשה, גם במובייל וגם במחשב, ההורדה בסמוך להשקה תכלול באגים ודברים שלא עובדים כפי שתוכננו במקור. לכן כדאי לתת מרווח זמן, לראות שאפל משחררת את העדכונים הראשונים עם תיקוני תקלות ובאגים - ואז לקבל את החבילה השלמה.