פאלו אלטו בבולמוס רכישות: מעוניינת לרכוש שתי חברות ישראליות במיליארד דולר

חברת הסייבר האמריקאית שנוסדה ע"י ניר צוק מנהלת מו"מ עם שתי חברות ישראליות בסכום כולל של כמיליארד דולר בתחומים הקשורים לאבטחת השימוש בענן הארגוני • אחת החברות היא דיג סקיוריטי, העוסקת בהגנה על דליפת נתונים ממאגרי מידע בענן

ניר צוק / צילום: טל גבעוני
ניר צוק / צילום: טל גבעוני

פאלו אלטו  נטוורקס, חברת הסייבר האמריקאית שנוסדה על ידי הישראלי ניר צוק, ממשיכה בבולמוס רכישות על מנת לשפר את המיצוב התחרותי שלה לתחום הענן.

לפי בכירים בתעשייה, החברה מנהלת משא-ומתן עם שתי חברות ישראליות בסכום כולל של כמיליארד דולר בתחומים שונים הקשורים לאבטחת השימוש בענן הארגוני.

על פי ההערכות: רכישת דיג סקיוריטי תסתכם סביב 300-400 מיליון דולרים

הראשונה היא דיג סקיוריטי, חברה העוסקת בהגנה על דליפת נתונים ממאגרי מידע בענן. דיג סקיוריטי הוקמה בסך-הכול ב-2021 וגייסה מאז הקמתה 45 מיליון דולר. הסיבוב האחרון שנערך בשנת 2022 שיקף לה שווי של 125 מיליון דולר. כעת, היא נמכרת בסכום שנע בין 300 ל-400 מיליון דולר, הכפלה של שווי החברה בתוך מעט יותר משנה. בין המשקיעים הראשונים: Team8, שנחשב עבורה לאחד האקזיטים המשמעותיים בגל רכישות הסייבר של החודשים האחרונים, לצד משקיעים כמו חברת הסייבר קראוד סטרייק, סייבר ארק ומרלין ונצ'רס. בין המשקיעים המאוחרים יותר, שגם זכו לתשואה נמוכה יותר - סיגנל פייר ופלישיס.

המשא-ומתן בין פאלו לדיג (Dig Security) מתנהל כבר מספר חודשים, והוא נמצא בישורת האחרונה - וצפוי להיות מושלם בתוך מספר שבועות, אלא אם החשיפה של קיומו תטרוף את הקלפים, כפי שכבר קרה עם עסקת אפירו (Apiiro). הוא מתקיים לאחר שהמתחרות של דיג - פולאר סקיוריטי ולמינר נרכשו כל אחת לחברה אחרת בתקופה האחרונה. פולאר נמכרה ל- IBM ואילו למינר הישראלית נמכרה לרובריק האמריקאית בעסקה בהיקף של 250 מיליון דולר באוגוסט האחרון.

דיג סקיוריטי נחשבת למובילה בקרב החברות הללו וככל הנראה גם ליקרה יותר, ועל כן הסכימה להימכר רק בהיקף שיגדיל לפחות פי שניים את שוויה ביחס לסיבוב הקודם. תפיסת האבטחה של דיג כוללת לא רק זיהוי של תצורות מידע מסוכנות אלא ניטור מתמשך של הנתונים הנשאבים ממסדי הנתונים ומוחזרים אליהם, תוך זיהוי שימוש זדוני ומניעה של התקפה על הארגון. על פי ההערכה, קצב ההכנסות השנתי של דיג גבוה משל שתי החברות האחרות שנמכרו.

רכישת נוספת על הפרק: טאלון צפויה להימכר בכ-650 מיליון דולר

חברה ישראלית נוספת אותה בוחנת פאלו אלטו את רכישתה היא טאלון (Talon), לפי ההערכה בכ- 650 מיליון דולר. גם היא מובילת קטגוריה, במקרה זה אבטחה של נקודות קצה, בעיקר דרך דפדפנים. בפאלו אלטו מבינים עד כמה כרום של גוגל הפך למחדל אבטחת מידע שאחראי לפריצות ולדליפות של מידע רב מארגונים וזיהו אותו כנקודת החולשה הבאה עליה יש להגן.

פאלו אלטו נטוורקס, בראשות המנכ״ל ניקש ארורה, ביצעה כבר 17 רכישות - עוד בטרם יבש הדיו על הסכם הרכישה של טאלון ודיג סקיוריטי. אנשי הפיתוח העסקי של פאלו אלטו ידועים כמי שמנטרים חברות סייבר רבות בכל רחבי העולם, ממפים אותן וכאשר מגיעה ההזדמנות לרכישה - מציעים הצעה שלא ניתן לסרב לה. החברה שפעילה בעיקר בתחום התקני החומרה מעוניינת לחזק את היצע המוצרים שלה גם לארגונים שפועלים על הענן הארגוני בלבד, ועל כן עושה רכישות בתחום כדי להתחרות בענקיות אחרות דוגמת קראוד סטרייק, סניטנל וואן ולייסוורק.