IBC אנלימיטד גייסה 450 מיליון שקל ממגדל ומבנק דיסקונט עבור פריסת סיבים אופטיים

המהלך מצטרף לשיתופי פעולה קודמים של החברה עם מגדל, כאשר סך האשראי המצטבר שיועמד לחברה עומד על כ-1.2 מיליארד שקל • נכון להיום, רשת הסיבים של החברה מגיעה כיום ל-1.4 מיליון משקי בית, והיא מתכננת להרחיבה כך שתגיע ל-2 מיליון בשנים הקרובות

מנכ''ל IBC, יוסי חבר / צילום: רמי זרנגר
מנכ''ל IBC, יוסי חבר / צילום: רמי זרנגר

התחרות בשוק הסיבים הולכת וגוברת: חברת התקשרות IBC אנלימיטד חתמה על הסכם מימון עם מגדל ביטוח ופיננסים ובנק דיסקונט להעמדת מסגרת אשראי נוספת בסך של 450 מיליון שקל - עסקה שנועדה לממן את הרחבת פריסת רשת הסיבים האופטיים של החברה בשנים הקרובות.

המהלך מצטרף לשיתופי פעולה קודמים של החברה עם מגדל, במסגרתו הועמד ל-IBC בשנים האחרונות אשראי בהיקף מצטבר של כ-700 מיליון שקל (בשתי עסקאות שונות) - אשראי ששימש את החברה למימון השקעות בפריסת תשתית רשת הסיבים האופטיים. סך האשראי המצטבר שיועמד לחברה עומד על כ-1.2 מיליארד שקל.

מחקר חדש: ההייטק הישראלי ממשיך להיחלש והמשקיעים נוטשים
ניתוח גלובס | חוות שרתים במקום מכרות נחושת: מי ישלם מיליונים לקרקע בערבה?

המימון יועמד לחברה בהתאם לקצב התקדמות פריסת הסיבים שלה

דירקטוריון IBC, חברת הסיבים האופטיים שנמצאת בבעלות הוט, סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל, החליט בחודשים האחרונים לעדכן את התוכנית העסקית של החברה, במסגרתה תורחב רשת הסיבים מ-1.7 מיליון משקפי בית ל-2 מיליון משקי בית. החברה מתפארת בכך שמדובר ב-300 אלף משקי בית מעבר לחובה הרגולטורית של החברה (המחויבת על־פי תנאי הרישיון שלה לספק אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון משקי בית עד לשנת 2026).

נכון להיום, רשת הסיבים של החברה מגיעה כיום ל-1.4 מיליון משקי בית ב-161 יישובים ברחבי הארץ. המימון החדש יועמד לחברה במהלך השנתיים הקרובות, בהתאם לקצב התקדמות פריסת תשתית הסיבים שלה, וייפרע בתשלומים שוטפים עד לשנת 2034.

לפי הודעת החברה, המימון הועמד על בסיס הסכמי IRU שנחתמו עם חברת הוט וחברת סלקום (מבעלות השליטה בחברה עם קרן תש"י) לתקופה של 15 שנה, במסגרתם רכשו החברות זכויות שימוש בלתי הדירות בלפחות 40% מתשתית הסיבים האופטיים שתפרוס החברה; הדבר מספק לחברה תזרים הכנסות משמעותית ויציב, ומהווה את המקור העיקר לפירעון ההלוואות.

יוסי חבר, מנכ"ל IBC אנלימיטד: "ההסכם מבטא את הבעת האמון של מגדל ודיסקונט ב-IBC אנלימיטד, ובתשתית התקשורת המתקדמת שתהווה את הבסיס לכל הפעילות הכלכלית של המשק הישראלי: בריאות, חינוך באמצעות יישומי התקשורת ללמידה מרחוק בבתים, לרבות לתושבים המועסקים בתעסוקה מרחוק ועוד".

ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים, מסר: "עסקת מימון זו מצטרפת לעסקאות בהיקף מיליארדי שקלים שביצעה מגדל בשנים האחרונות בתחום תשתיות התקשורת, במסגרתן מימנה מגדל פריסה של רשתות סיבים אופטיים באירופה, מגדלי תקשורת והקמה והפעלה של דאטה סנטרים ברחבי העולם".

הילה ערן-זיק, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט, מסרה: "שיתוף הפעולה עם מגדל בעסקה זו, הוא חלק מיישום האסטרטגיה של הבנק לשיתופי פעולה במימון עסקאות עם גופים מוסדיים".